Tja! Ska köpa neos av en kille imorrn och han säger att den bara startar ifall man suger på vakuumslangen annars startar den inte. Vad är det som behövs göras för att det ska fungera korrekt? Är det helt ny vakuumkran som gäller?
/ Jocke
Senast redigerad av juckeyy den 18 september 2012, 21:27, redigerad totalt 1 gånger.
Ny vakuum station är det som gäller. Förutsätter att slangen till vakuumet är helt också vill man göra det billigt och lätt för sig, ersätt med en manuell bränslekran ist!
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
KoNG skrev:Ny vakuum station är det som gäller. Förutsätter att slangen till vakuumet är helt också vill man göra det billigt och lätt för sig, ersätt med en manuell bränslekran ist!
KoNG skrev:Ny vakuum station är det som gäller. Förutsätter att slangen till vakuumet är helt också vill man göra det billigt och lätt för sig, ersätt med en manuell bränslekran ist!
KoNG skrev:Ny vakuum station är det som gäller. Förutsätter att slangen till vakuumet är helt också vill man göra det billigt och lätt för sig, ersätt med en manuell bränslekran ist!
Fått hem moppen nu, vakuumslangen var kopplad till insuget direkt och det verkar komma bensin till förgasaren. Men den startar endå inte, satt ett 78 munstycke i. Är det kanske för litet för sportluft, rör och 70cc? Kan det vara därför?
juckeyy skrev:Fått hem moppen nu, vakuumslangen var kopplad till insuget direkt och det verkar komma bensin till förgasaren. Men den startar endå inte, satt ett 78 munstycke i. Är det kanske för litet för sportluft, rör och 70cc? Kan det vara därför?
uhm, vad haru för originalmunstycke?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
juckeyy skrev:Update: Förra ägarn sa att dom fick igång den när dom spruta in startgas i "luftfilterhålet". Vad kan det då vara?
Vad äre för årsmodell? Samt e den timmad något? Då vet du ju om munstycket e för litet eller ej
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
jag har 70cc rör och 17.5 med 100 munstycke. vad har du för storlek? om du har 12mm behöver gå upp en bit över 100. Sen har du även sportluft vilket ökar stoleken ganska mycket
Perra.S skrev:
potog skrev:
Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.
Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt
tompa221 skrev:jag har 70cc rör och 17.5 med 100 munstycke. vad har du för storlek? om du har 12mm behöver gå upp en bit över 100. Sen har du även sportluft vilket ökar stoleken ganska mycket
Wait wat? En mindre förgasare kan man ju inte behöva större munstycke till eller är jag helt ute och cyklar?
tompa221 skrev:jag har 70cc rör och 17.5 med 100 munstycke. vad har du för storlek? om du har 12mm behöver gå upp en bit över 100. Sen har du även sportluft vilket ökar stoleken ganska mycket
Wait wat? En mindre förgasare kan man ju inte behöva större munstycke till eller är jag helt ute och cyklar?
Jo så är det. när jag hade 21mm körde jag strl 90 nu med 17.5 kör jag strl 100.
Perra.S skrev:
potog skrev:
Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.
Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt
tompa221 skrev:jag har 70cc rör och 17.5 med 100 munstycke. vad har du för storlek? om du har 12mm behöver gå upp en bit över 100. Sen har du även sportluft vilket ökar stoleken ganska mycket
Wait wat? En mindre förgasare kan man ju inte behöva större munstycke till eller är jag helt ute och cyklar?
Jo så är det. när jag hade 21mm körde jag strl 90 nu med 17.5 kör jag strl 100.
Det känna ju bara jävligt skumt, någon mer som kan intyga att det är så?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
tompa221 skrev:Om du har luftburk prova sätt på den! eller så kan du försöka strypa filtret genom att tejpa för en del av det. Batteri spelar ingen roll!
Okej, men nu när jag har försökt starta den har jag tagit bort luftfiltret. Det är ett HELT NYTT tändstift också.