30 vs EU Moppe?

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

30 vs EU Moppe?

Inlägg av Pulze »

Tjena!
Kan börja med att säga om tråden ligger fel så flytta den gärna.
Nu är det snart dags för moppe och jag fyller år i december ( har tänkt köra innan jag får kortet ). Nu undrar jag vad ni skulle rekommendera? Har hittat en 30 aerox för 8000kr på blocket och en snake eu 08 för 8500. Jag vill stunta och då har jag ju tänkt att trimma och på eu har man ju regplåt, om farbror blå ser än kan man inte dra ifrån för man har regplåt. Så tar gärna emot tips på vad jag borde välja.

-Alex
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

välj 30moppe eftersom om du skulle åka fast med en trimmad eu-moppe så måste den ombesiktas vilket kan bli en dyr historia då hela moppen måste vara i originalutförande.
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 januari 2011, 19:58
Ort: Herrljunga

Inlägg av P3kkl »

Om du ska trimma=30 moppe
Original=EU moppe
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Inlägg av Pulze »

Jo jag har tänjt på det också men jag är ganska kort och jag tror en aerox blir svår att stunta med. Hur gör alla som stuntar med snake ser ju många som stuntar med dom och som är trimmade?
Användarens profilbild
GeneraL Ec
Svårstartad skrothög
Inlägg: 216
Blev medlem: 19 mars 2012, 20:23

Inlägg av GeneraL Ec »

ja kör en eu snake och stuntar, har bara satt på zx-r rör,racingvariator, sportluftfilter och större munstycke dock så går dom att få upp i princip original... jag kör dock utan reg.plåten :p
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip !

säljer min speedfight 2 för 5 500! 5k vid jävligt snabb affär!
inge fel på´n rasslar pga av insatsen i röret annars inga problem!
pm:a mig om du e sugen elr har frågor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Inlägg av Pulze »

GeneraL Ec skrev:ja kör en eu snake och stuntar, har bara satt på zx-r rör,racingvariator, sportluftfilter och större munstycke dock så går dom att få upp i princip original... jag kör dock utan reg.plåten :p
Tror du man får upp en snake med dragen vring lättare vikter och hårdare kopplings fjädrar?
Användarens profilbild
GeneraL Ec
Svårstartad skrothög
Inlägg: 216
Blev medlem: 19 mars 2012, 20:23

Inlägg av GeneraL Ec »

Pulze skrev:
GeneraL Ec skrev:ja kör en eu snake och stuntar, har bara satt på zx-r rör,racingvariator, sportluftfilter och större munstycke dock så går dom att få upp i princip original... jag kör dock utan reg.plåten :p
Tror du man får upp en snake med dragen vring lättare vikter och hårdare kopplings fjädrar?
Aa glömde skriva de, exakt allt jag har gjort i trim är zx-R rör, racingvariator, Gula kopplingsfjädrar, sportluftfilter, större munstycke... kolla mitt galleri om du vill se hur den ser ut :)
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip !

säljer min speedfight 2 för 5 500! 5k vid jävligt snabb affär!
inge fel på´n rasslar pga av insatsen i röret annars inga problem!
pm:a mig om du e sugen elr har frågor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Pulze skrev:
GeneraL Ec skrev:ja kör en eu snake och stuntar, har bara satt på zx-r rör,racingvariator, sportluftfilter och större munstycke dock så går dom att få upp i princip original... jag kör dock utan reg.plåten :p
Tror du man får upp en snake med dragen vring lättare vikter och hårdare kopplings fjädrar?
En snake går att få upp 100% original med rätt teknik.
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Inlägg av Pulze »

Mattyyy skrev:
Pulze skrev:
GeneraL Ec skrev:ja kör en eu snake och stuntar, har bara satt på zx-r rör,racingvariator, sportluftfilter och större munstycke dock så går dom att få upp i princip original... jag kör dock utan reg.plåten :p
Tror du man får upp en snake med dragen vring lättare vikter och hårdare kopplings fjädrar?
En snake går att få upp 100% original med rätt teknik.
Så med hårdare kopplingafjädrar och lättare vikter samt dragen vring borde det gå ganska bra för mig som bara väger runt 55
Användarens profilbild
GeneraL Ec
Svårstartad skrothög
Inlägg: 216
Blev medlem: 19 mars 2012, 20:23

Inlägg av GeneraL Ec »

Pulze skrev:
Mattyyy skrev:
Pulze skrev: Tror du man får upp en snake med dragen vring lättare vikter och hårdare kopplings fjädrar?
En snake går att få upp 100% original med rätt teknik.
Så med hårdare kopplingafjädrar och lättare vikter samt dragen vring borde det gå ganska bra för mig som bara väger runt 55
Ja det går!
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip !

säljer min speedfight 2 för 5 500! 5k vid jävligt snabb affär!
inge fel på´n rasslar pga av insatsen i röret annars inga problem!
pm:a mig om du e sugen elr har frågor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Inlägg av Pulze »

GeneraL Ec skrev:
Pulze skrev:
Mattyyy skrev: En snake går att få upp 100% original med rätt teknik.
Så med hårdare kopplingafjädrar och lättare vikter samt dragen vring borde det gå ganska bra för mig som bara väger runt 55
Ja det går!
Nice då blir det en snake tror jag!
Skriv svar