Du Behöver:
Våtslipsandpapper. Jag använde 400, 600, 800, 1000, 1200, 1500
Vatten.
Sliprondeller. Jag använde 80 och 240
Polermedel. Jag använde autosol
Polertrissor. finns på biltema, kvalitén är inte den bästa dock
Maskeringstejp.
Färg. (för att lackera fälgarna efteråt) Jag använde Biltemas bättringsfärg. Helt ok om man värmer burken i varmt vatten innan så det inte rinner!
Tålamod!
Kom ihåg att var noggrann från början! Slarvar man med grova papper så syns det i efterhand.
Börja med att ta bort eventuellt klistermärken på fälgen. Jag värmde med värmepistol innan för att inget klister skulle vara kvar med det spelar ingen roll för färgen ska bort där iallafall.

Sedan slipar du med sliprondellen 80 för att få bort det mesta av färgen, efter det slipar du med sliprondellen 240 för att få bort all färg och grövre repor.

Nu ska du slipa med 400 papper. Slipade i cirka 10 minuter.

Nu ska du slipa med 600 papper. Slipade i cirka 10 minuter.

Nu ska du slipa med 800 papper. Slipade i cirka 5 minuter.

Nu ska du slipa med 1200 papper. Slipade i cirka 5 minuter.

Nu ska du slipa med 1500 papper. Slipade i cirka 2 minuter

Torka av ytan med papper så den blir ren. Sedan smetar du på autosol och låter det verka 5 minuter. Glömde fota detta.
Sedan använder du polertrassel eller en trasa.

Sedan gör du samma sak igen men istället för att putsa med polertrasslet så använder du din polertrissa.

Om du ska lackera fälgen så ska du maskera de ytor du inte vill lackera. (Däck, Fälgkanter osv) Här måste du vara nogrann för du vill inte har färg på den ytan du nyss har polerat.

Nu är fälgen lackad och ska härda. Det brukar stå på burken hur länge det ska härda.

Före:

Efter:

KLART!
Edit : Flyttar tråden ifrån Motorrelaterade guider till övriga guider, tänk dig för nästa gång!
/p0d1