Ny stor tävling på TSR

Information om sajten, meddelanden från redaktionen m.m.
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket
Inlägg: 893
Blev medlem: 5 juli 2010, 00:49

Inlägg av Ztraand »

Kiesler skrev:
SickRazer skrev:Fan, och jag som faktiskt sysslar med film men inte har en moppe längre. Finns en hel del på forumet som har motorcyklar och epor/bilar ju. Tycker de också ska få vara med!
Detta är ju ett mopedforum så då låter det helt enkelt bara ologiskt att andra fordon skulle få vara med.
Ett exempel: Kalle börnar med sin originala Mt5a, hur ska han kunna mäta sig
med Johan som börnar med sin Ktm 125sx.
Sen tycker jag att det bästa alternativet att ha i en sådan här tävling är att
som ni nämnde i början är att man får filma vad som helst bara det är moped
relaterat, dock tycker jag stunt videos inte borde få delta i och med att då
drar dom bara ut och gör olika kombinationer hela tiden som helt klart
fångar folks blickar mer än en väl editerad rulle där man glider runt inne i city.
Tycker det var ett väldigt dåligt argument, Kalle som börnar med mt5an, han kan väl inte heller mäta sig mot en portad vass manston setup? Lätta MC ska få vara med! Annars så ska de ba va 50cc. Så länge det är 2hjul så..
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Ztraand skrev:
Kiesler skrev:
SickRazer skrev:Fan, och jag som faktiskt sysslar med film men inte har en moppe längre. Finns en hel del på forumet som har motorcyklar och epor/bilar ju. Tycker de också ska få vara med!
Detta är ju ett mopedforum så då låter det helt enkelt bara ologiskt att andra fordon skulle få vara med.
Ett exempel: Kalle börnar med sin originala Mt5a, hur ska han kunna mäta sig
med Johan som börnar med sin Ktm 125sx.
Sen tycker jag att det bästa alternativet att ha i en sådan här tävling är att
som ni nämnde i början är att man får filma vad som helst bara det är moped
relaterat, dock tycker jag stunt videos inte borde få delta i och med att då
drar dom bara ut och gör olika kombinationer hela tiden som helt klart
fångar folks blickar mer än en väl editerad rulle där man glider runt inne i city.
Tycker det var ett väldigt dåligt argument, Kalle som börnar med mt5an, han kan väl inte heller mäta sig mot en portad vass manston setup? Lätta MC ska få vara med! Annars så ska de ba va 50cc. Så länge det är 2hjul så..
Ja helt sant! Det är ändå själva videon som är grejen, man kan göra en minst lika bra och rolig video med en 125a som med en moppe, det är bara fantasin som kan sätta stopp.
Jonas, låt inte oss med 125or vara utanför, blir det en videotävling så har jag en hel del att komma med!
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Dethär är ett mopedforum, tävlingen ska köras med moped. Tycker förslaget där man ska filma när man gör nåt så konstigt me moppen som möjligt lät bäst.
bibapeolola
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Men ni mods får typ komma på olika grejer och man får bara göra dom annars kan de gå överstyr:) och den som gör mest vinner
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Axel skrev:Dethär är ett mopedforum, tävlingen ska köras med moped. Tycker förslaget där man ska filma när man gör nåt så konstigt me moppen som möjligt lät bäst.
Det hade du inte sagt om du inte hade en moppe längre men hade varit en aktiv medlem här i flera år och hela tiden väntat på en videotävling.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

SickRazer skrev:
Axel skrev:Dethär är ett mopedforum, tävlingen ska köras med moped. Tycker förslaget där man ska filma när man gör nåt så konstigt me moppen som möjligt lät bäst.
Det hade du inte sagt om du inte hade en moppe längre men hade varit en aktiv medlem här i flera år och hela tiden väntat på en videotävling.
Jo, då det är ett moppeforum. Bara mina tankar!
Du kan ju låna din brorsas /din asheta dt50 om det nu blir såhär. :oops: :)




edit: Lät kanske lite dumt, 125or är ju rättså najs med. O vi hade kunnat göra forumet större me både större hojar tillsammans me mopederna.. ;)
bibapeolola
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Tycker att alla hjuliga fordon man får köra innan 18 fyllda borde få va med!

För övrigt vad kommer priset va nyfiken... :roll:
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

Jag vill att så många som möjligt ska kunna delta givetvis! Vad gäller spärr på 125cc eller epa vet jag inte hur vi ska göra. Om det var helt upp till mig hade jag låtitet dom två kategorerna vara med. Men Vill att alla ska få en sak att säga till om, dock är det jag och modsen som spikar exakt vad det blir.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Blir det vanlig filmtävling så tycker jag at gränsen borde vara "windows live moviemaker" alla har det o alla vet hur man använder det bara man testar.

Konstigast saken me moppen är nog inte så smart.... hur många kommer inte slå sönder både sig själva o hojjen på den tävlingen? Vet ju själv att de kommer gå över styr o jag ska försöka köra om bilar sittandes baklänges ute på motorvägen...

Annars vill jag ha som MNF att snyggaste moped vinner lr iallafall roligast projekt för tänk såhär: Jag håller på o bygger nått extrembygge för varenda krona jag har o sliter hela mina dagar för att ni ska få se något roligt o behöver mer pengar för att köp roligare saker till moppen så kommer bernst gunnar me morsans systemkamera o tar bild på sin moped hans pappa köpe till honom för han lägger ner all tid o pengar på att festa o spruta champagne på polarna o vinner 100kr varannan vecka han egentligen inte behöver till mer än ett nytt styre som han egentligen kunde köpt för pengarna som han bra skräpar runt sig. Jag säger inte att jag har det roligaste projektet på forumet eller att alla som är med i bildtävlingen är "bernst-gunnar"(ja, jag sitter o kollar på ronny o ragge just nu.) men tänk gärna på saken iallafall. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

En bildtävling är för tråkigt, förlåt att jag säger det men så också "rösta" på en projekttråd". Vet att folk förtjänar chansen till lite extra för sina projekt men det kan vi ta i annan tävling.
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

Film, Ja o en kompis ska ut och spela in film ikväll! Och ska redigera fan så bra, men ifall de inte blir film på tävlingen så kmr de ju ändå vara kul att göra filmen. Men hoppas på film tävling då alla inte har så jävla mycket pengar till projekt + styling och sånt :)
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Händer det någonting med tävlingen eller?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

man kan ha ett kodord eller något som man ska ha för att vinna. den som skickar in det först vinner. mods sätter alltså ut typ en bokstav dolt i en tråd eller lite var som helst.

sen när man har samlat 10 bokstäver så ska man slänga ihop dom till ett ord. den som kommer på rätt ord först vinner :)



måste ju vara något som vem som helst kan vinna. alltså inte den som har bäst kamera och redigeringskunskaper osv.

sen kommer antagligen massa hackers och skit försöka vinna. därför får vi komma på något som man inte kan fuska sig till utan helt enkelt måste vara en aktiv och bra medlem för att vinna!
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 712
Blev medlem: 20 mars 2011, 14:17
Ort: Älgarås

Inlägg av Derbi_MackaN »

PK skrev:man kan ha ett kodord eller något som man ska ha för att vinna. den som skickar in det först vinner. mods sätter alltså ut typ en bokstav dolt i en tråd eller lite var som helst.

sen när man har samlat 10 bokstäver så ska man slänga ihop dom till ett ord. den som kommer på rätt ord först vinner :)



måste ju vara något som vem som helst kan vinna. alltså inte den som har bäst kamera och redigeringskunskaper osv.

sen kommer antagligen massa hackers och skit försöka vinna. därför får vi komma på något som man inte kan fuska sig till utan helt enkelt måste vara en aktiv och bra medlem för att vinna!
Bra idé PK men jag skulle ju vinna eftersom du beskriv mig det sista du sa! :roll:
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Kan man inte köra något liknade som den här gamla tävlingen: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=16184 fast med lite nya saker man ska göra? :) men att man även ska filma en del saker man gör så det blir lite roligare :D
Användarens profilbild
Baws
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233
Blev medlem: 21 juni 2012, 21:58

Inlägg av Baws »

Håller helt klart med demmuus95 !
Hade varit grymt!
Kan man inte köra något liknade som den här gamla tävlingen: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=16184 fast med lite nya saker man ska göra? men att man även ska filma en del saker man gör så det blir lite roligare
Baws, Baws, Baws.

Kolla gärna mitt projekt, glöm inte slänga dit en kommentar ;)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=39219
Användarens profilbild
xXTASKENXx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 623
Blev medlem: 3 juni 2011, 00:10
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Inlägg av xXTASKENXx »

demmuus95 skrev:Kan man inte köra något liknade som den här gamla tävlingen: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=16184 fast med lite nya saker man ska göra? :) men att man även ska filma en del saker man gör så det blir lite roligare :D
Den är bra! :)
Följ gärna mitt Cpi Hussar projekt! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

C r a z y M o p p e r s <3

Gilla min bild å hjälp mig vinna! :D
Jag som stegrar med moppen (svarta) :)
http://www.facebook.com/junkyard/app_291280510967766
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

xXTASKENXx skrev:
demmuus95 skrev:Kan man inte köra något liknade som den här gamla tävlingen: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=16184 fast med lite nya saker man ska göra? :) men att man även ska filma en del saker man gör så det blir lite roligare :D
Den är bra! :)
Helt rätt!!
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

heller med demmuus95... verkade redigt rolig!
Fast ta ännu svårare saker som bild på dig med gas-mask eller full stridsutrustning eller nåt sånt! :D
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Macko96 skrev:heller med demmuus95... verkade redigt rolig!
Fast ta ännu svårare saker som bild på dig med gas-mask eller full stridsutrustning eller nåt sånt! :D
Ska vi slå vad om att macko har en gasmask i sin garderob han vill använda? :D
Well do ya, punk?
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Gröngöling skrev:
Macko96 skrev:heller med demmuus95... verkade redigt rolig!
Fast ta ännu svårare saker som bild på dig med gas-mask eller full stridsutrustning eller nåt sånt! :D
Ska vi slå vad om att macko har en gasmask i sin garderob han vill använda? :D
Precis..

Sånt kan man ju inte ta med. Är nog inte så många som har en stridsutrustning hemma i garderoben.
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

demuus95 förslag var bra, en sådan tävling vore roligt!

Fast fler "svåra" saker, som med polisen.. Skulle jag gilla iaf B)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

2stroke skrev:demuus95 förslag var bra, en sådan tävling vore roligt!

Fast fler "svåra" saker, som med polisen.. Skulle jag gilla iaf B)
200poäng typ för att ha polisen att bränna däck med din moppe :D
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Victorh skrev:
2stroke skrev:demuus95 förslag var bra, en sådan tävling vore roligt!

Fast fler "svåra" saker, som med polisen.. Skulle jag gilla iaf B)
200poäng typ för att ha polisen att bränna däck med din moppe :D
Precis, har ju ett antal poliser att välja på här i Sollentuna :D
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Victorh skrev:
2stroke skrev:demuus95 förslag var bra, en sådan tävling vore roligt!

Fast fler "svåra" saker, som med polisen.. Skulle jag gilla iaf B)
200poäng typ för att ha polisen att bränna däck med din moppe :D
Hehe lycka till med den säger jag bara :D men sånna lite "svårare" men ändå roliga uppdrag hade varit riktigt kul och försöka lyckas med! :wink:
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

demmuus95 skrev:
Victorh skrev:
2stroke skrev:demuus95 förslag var bra, en sådan tävling vore roligt!

Fast fler "svåra" saker, som med polisen.. Skulle jag gilla iaf B)
200poäng typ för att ha polisen att bränna däck med din moppe :D
Hehe lycka till med den säger jag bara :D men sånna lite "svårare" men ändå roliga uppdrag hade varit riktigt kul och försöka lyckas med! :wink:
Iaf, ditt förslag är vettigast än så länge, för det där är nåt som ALLA kan göra, oavsett vad för fordon man har. Ska det vara en filmtävling så kommer dom som kan redigera bra vinna, blir ju inte riktigt samma sak.. Sen kan man ju diskutera om huruvida det ska vara en tävling som innehåller just moppar när det är ett mopedforum, men kan ju vara kul med lite variation också..
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Och när ska det här vara inlämnat då? Har ju en halvfärdig film om tunturiprojektet som ser ganska snajsig ut men jag skulle vilja ha med lite körscener i snö också, och om det ska vara inlämnat sista augusti eller nått så kan det bli lite jävla tajt för mig...
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

vicke xX SMT skrev:
Gröngöling skrev:
Macko96 skrev:heller med demmuus95... verkade redigt rolig!
Fast ta ännu svårare saker som bild på dig med gas-mask eller full stridsutrustning eller nåt sånt! :D
Ska vi slå vad om att macko har en gasmask i sin garderob han vill använda? :D
Precis..

Sånt kan man ju inte ta med. Är nog inte så många som har en stridsutrustning hemma i garderoben.
nä inte en i gaderoben men en massa bilder! Men annars mer utmaningar med polisen!
Typ 500p frågan... film på när du drar polisen :D
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Macko96 skrev:
vicke xX SMT skrev:
Gröngöling skrev: Ska vi slå vad om att macko har en gasmask i sin garderob han vill använda? :D
Precis..

Sånt kan man ju inte ta med. Är nog inte så många som har en stridsutrustning hemma i garderoben.
nä inte en i gaderoben men en massa bilder! Men annars mer utmaningar med polisen!
Typ 500p frågan... film på när du drar polisen :D
nej inga sådant skit tex dra ifrån polisen osv de är bara dumt dock bilder med polisen kör/sitter på din moppe burnar/stegrar osv
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Macko96 skrev:
vicke xX SMT skrev:
Gröngöling skrev: Ska vi slå vad om att macko har en gasmask i sin garderob han vill använda? :D
Precis..

Sånt kan man ju inte ta med. Är nog inte så många som har en stridsutrustning hemma i garderoben.
nä inte en i gaderoben men en massa bilder! Men annars mer utmaningar med polisen!
Typ 500p frågan... film på när du drar polisen :D
Inga lagbrott, man ska inte ge stöd till sådant och än mindre ge poäng för det i en tävling.
Användarens profilbild
xXTASKENXx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 623
Blev medlem: 3 juni 2011, 00:10
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Inlägg av xXTASKENXx »

Hur går det här då? :) Blir det någon tävling?
Följ gärna mitt Cpi Hussar projekt! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

C r a z y M o p p e r s <3

Gilla min bild å hjälp mig vinna! :D
Jag som stegrar med moppen (svarta) :)
http://www.facebook.com/junkyard/app_291280510967766
Användarens profilbild
Hemlige Arne
Svårstartad skrothög
Inlägg: 181
Blev medlem: 14 september 2011, 14:27

Inlägg av Hemlige Arne »

Skulle va sjukt kul om det blev något!
Vissa faller för grupptryck. Men jag faller för Laddtryck!
Skriv svar