Nya Forumdelar!

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Skulle det underlätta?

Ja!
13
50%
Känner att det räcker som det är.
7
27%
Absolut inte!
6
23%
 
Antal röster: 26

Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Nya Forumdelar!

Inlägg av DTdosan »

Hej, kanske är fel om jag kommer hit coh bestämmer osv när jag bara vart medlem i någon vecka, , men jag har ett förslag. Vad sägs om att fixa en Forumdel (precis som "Styling" osv) om varje modell? Kanske lite för mycket jobb med varje modell men de flesta o största tillverkarna? T.ex Yamaha, Honda, Rieju osv där man kan få hjälp med felsökning, trim, styling eller kanske till och med köpråd? Jag hade även ett acc som jag aldrig skrev med innan jag hade moppe och på den tiden hittade jag aldrig något motsvarande.
Och jag menar såklart inte ta bort dem gamla, utan bara lägga till den nya delen.

Denna iden fick jag när jag satt o letade efter folk/projekt med gamla mt5or och DT.

Detta har ni säkert redan tänkt på, men jag tror det kan finnas ett behov.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

tycker med så här ungefär :) tycker isåfall dem kunde lägga till veteran projekt elr ädlre modeller typ som 00 och äldre i en del blir nog lite mycket med en för varke modell men hade varit lättast att hitta och kolla på fall det är något speciellt man är ute efter :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Naj, blir nog bara jobbigt, och folk som vill hjälpa till orkar inte kolla igenom alla forumdelarna för varje specifikt märke.

Jag brukar kolla igenom dom översta 10 trådarna i varje "hjälp"-forumdel ett par gånger om dagen, och det behövs verkligen inte fler forumdelar att kolla igenom. Är lagom dom det är :)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

Precis! Lite långtråkigt att leta efter trådar som handlar -02 och neråt då 90% handlar om Rieju, Derbi eller Hemmabyggen.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

visst det hade ju varit bra men jag tror samtidigt att det skulle ha blivit för rörigt då med för många forumdelar och Troligtsvis fler felpostar osv och då får nog bara crews och mods mer skitgöra och ägna sig åt :?
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

Nu när man man tänker efter kan det bli rörigt, men då vidarutvecklar jag iden, att på mågot sett tagga tråden? När ma skapar en tråd få välja Tillverkare och modell, så det lättare går att söka det man vill hitta!
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Alltså vill du att vi ska ha subforum för varje märke eller?

Kan du försöka förklara lite tydligare?
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

vicke xX SMT skrev:Alltså vill du att vi ska ha subforum för varje märke eller?

Kan du försöka förklara lite tydligare?
Precis så.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

DTdosan skrev:Nu när man man tänker efter kan det bli rörigt, men då vidarutvecklar jag iden, att på mågot sett tagga tråden? När ma skapar en tråd få välja Tillverkare och modell, så det lättare går att söka det man vill hitta!
Bättre isåfall att skriva med modell i rubriken?
tex "Derbi Senda går dåligt" istället för "moppen går dåligt"
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

DTdosan skrev:
vicke xX SMT skrev:Alltså vill du att vi ska ha subforum för varje märke eller?

Kan du försöka förklara lite tydligare?
Precis så.
Det är alltså såhär du vill ha det?
http://www.motot.net/forum/viewforum.php?f=103

(Finska moppeforumet)
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

CaToXXo skrev:
DTdosan skrev:Nu när man man tänker efter kan det bli rörigt, men då vidarutvecklar jag iden, att på mågot sett tagga tråden? När ma skapar en tråd få välja Tillverkare och modell, så det lättare går att söka det man vill hitta!
Bättre isåfall att skriva med modell i rubriken?
tex "Derbi Senda går dåligt" istället för "moppen går dåligt"
Det låter bra, och då är det ju inget mods måste krabba med, bara något vi medlemmar kan hjälpa till med och tänka på!
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

DTdosan skrev:
CaToXXo skrev:
DTdosan skrev:Nu när man man tänker efter kan det bli rörigt, men då vidarutvecklar jag iden, att på mågot sett tagga tråden? När ma skapar en tråd få välja Tillverkare och modell, så det lättare går att söka det man vill hitta!
Bättre isåfall att skriva med modell i rubriken?
tex "Derbi Senda går dåligt" istället för "moppen går dåligt"
Det låter bra, och då är det ju inget mods måste krabba med, bara något vi medlemmar kan hjälpa till med och tänka på!
Jo, jag önskar verkligen att dessa småpojkar kunde tänka lite när dom väljer rubrik, skulle blir mkt lättare då. Även att dom kan posta i rätt kategori, så jäävla svårt är det inte.
Och jag tror inte på ett subforum, tror att allt blir skit då.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Själv tycker jag inte vi ska ha det.

Forumets kategorier ska uppdateras nu snart bara bensinskalle har tid, så då blir det säkert lite lättare att hitta rätt kategori och mindre felposter.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Mer kategorier för felsökning och skit nej tack men däremot så borde projekt delen fixas! T.ex så borde vi ha en kategori för t.ex Scooter projekt med subkategorier under den kategorin där dom 5 eller 10 största tillverkarna finns och en övrigt för mopeder som inte är av nått av dom märkena. Samma sak med veteran , cross/sm och övriga projekt. Förstår ni hur jag menar/tänker?

Vi borde även ha en kategori för 2T-Veteran istället för att ha det kombinerat med 2T-CSRV som det är nu.
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Tycker det borde vara som det är nu. Annars blir det som vissa säger för rörigt. Tycker twostrokerider är bra som det är. Handlar bara om att man ska ha de rätta rubrikerna så får man hjälp på sin fråga.. :)
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

är dåligt om man har ovanlig moped
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

rasmusborg skrev:Tycker det borde vara som det är nu. Annars blir det som vissa säger för rörigt. Tycker twostrokerider är bra som det är. Handlar bara om att man ska ha de rätta rubrikerna så får man hjälp på sin fråga.. :)
Får hålla med här, det är bra som det är tycker jag. Visst kan vara rörigt för de nya medlemmarna, men läser man reglerna så kommer det inte alls bli svårt att förstå. Reglerna håller ju på att uppdateras så kanske ska ge det ett försök först att se om de nya reglerna hjälper? Jag tycker att det är bättre som det är, kommer bara bli ännu rörigare när alla ska ställa om sig till det nya systemet.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

vicke xX SMT skrev:Själv tycker jag inte vi ska ha det.

Forumets kategorier ska uppdateras nu snart bara bensinskalle har tid, så då blir det säkert lite lättare att hitta rätt kategori och mindre felposter.
håller med finska forumet funkar det finfint på på grund av att de 500 inloggade dygnet runt och den är en av finlands mest besökta sidor.

Här på tsr skulle de bara bli dött har själv föreslagit detta för några månader sedan men vi sket i det. Tsr får vara som de är för de fungerar iaf nu! :)
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Samt att vissa postar fel. Lite som Roxxen96 säger, läs igenom reglerna och under varje forumsdel står det vad som ska postas i just den delen. Svårare än så är det inte. Bara att en större del av dagens ungdomar är så himla slöa :roll:
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Skriv svar