vad hände med moppe trimmarna...

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

ralmer
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 7 mars 2012, 20:40

vad hände med moppe trimmarna...

Inlägg av ralmer »

var tog alla moppe trimmare typ 2 av 10 som kör trimmat skulle villa veta vrf alla blivit så tråkiga.. vill ha lite dra snuten skoj som brorsan hadde:/
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Ut på landet med dig, 1/10 kör original här :) t.ex jag o dinozzan kör ju våra på gatan, kolla projekten nedanför :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad
Inlägg: 385
Blev medlem: 22 november 2011, 23:14
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Peppenamnlos »

Vad fan menar du? Du får nog tamefan ta dig tid och skriva om det där, var nog den bedrövligaste texten jag läst här på twostrokerider.

Tror jag förstod lite iaf.

Många kör fortfarande trimmade mopeder.

http://www.twostrokerider.se/manga-kor- ... e-mopeder/

Fattar inte vad du menar... Din umgängskrets som inte kör trimmat eller? Vem fan vill bli jagad av snuten?
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd
Inlägg: 249
Blev medlem: 28 maj 2012, 22:11
Ort: Vänersborg!

Inlägg av Drpepper »

Jag kör trimmat men så fort jag ser snuten så växlar jag upp och lägger mig på lågvarv :P Vill inte direkt bli jagad av snuten.
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Peppenamnlos skrev:Vad fan menar du? Du får nog tamefan ta dig tid och skriva om det där, var nog den bedrövligaste texten jag läst här på twostrokerider.

Tror jag förstod lite iaf.

Många kör fortfarande trimmade mopeder.

http://www.twostrokerider.se/manga-kor- ... e-mopeder/

Fattar inte vad du menar... Din umgängskrets som inte kör trimmat eller? Vem fan vill bli jagad av snuten?
Mot vad det var förr så äre inga trimmade mopeder någon stanns! Jag förstår vad han menar. Och mitt svar på det är att man måste ta kort för 30-moppe nu, och att am-kort är dyrt som satan. Så allt har minskat. Fråga dom som var med från förr. Så var det fler moppar. Anledningen till att polisen säger att det ökar är för att dom ska kunna skylla på något så dom får bort mopeder för gott, och att poliser idag rapporterar mer än dom gjorde förr.

Sen så säger jag imot dig, man vill bli jagad av polisen! ;)
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 417
Blev medlem: 21 februari 2011, 16:13
Ort: haninge
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

Håller faktist med. De är på tok för många orginalare.
I min skola är de inte så många soom har moppar. i min klass har alla killar moppar (alla 5 :roll: ) och vi har ju massa trim och styling ( utom en) sen är de typ 10 st orginal baotians där -.-
Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd
Inlägg: 249
Blev medlem: 28 maj 2012, 22:11
Ort: Vänersborg!

Inlägg av Drpepper »

DiNozzan skrev:
Peppenamnlos skrev:Vad fan menar du? Du får nog tamefan ta dig tid och skriva om det där, var nog den bedrövligaste texten jag läst här på twostrokerider.

Tror jag förstod lite iaf.

Många kör fortfarande trimmade mopeder.

http://www.twostrokerider.se/manga-kor- ... e-mopeder/

Fattar inte vad du menar... Din umgängskrets som inte kör trimmat eller? Vem fan vill bli jagad av snuten?
Mot vad det var förr så äre inga trimmade mopeder någon stanns! Jag förstår vad han menar. Och mitt svar på det är att man måste ta kort för 30-moppe nu, och att am-kort är dyrt som satan. Så allt har minskat. Fråga dom som var med från förr. Så var det fler moppar. Anledningen till att polisen säger att det ökar är för att dom ska kunna skylla på något så dom får bort mopeder för gott, och att poliser idag rapporterar mer än dom gjorde förr.

Sen så säger jag imot dig, man vill bli jagad av polisen! ;)
Just därför ja att du måste ha 30 kort just för att dom vill få bort moppar typ:S
Vore nice att bli jagad av snuten om man kommer undan :p
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

gandih500 skrev:( utom en)
hahaha ;)
undra vem det kan vara.. :P
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Kan hålla med han riktigt tråkigt man när man ser alla som köper ett rör men inget andra och tror dom är jätte coola när den går i 60 vad har alla ''riktigta'' moppepojkar som jag kallar dom tagit vägen. Man märker tydligt att allt fler trimmar mindre pågrund av kunskap hur man ska göra och tycker de är tråkigt att man inte försöker lära sig istället för nöja sig.
Förstår inte dom som kan köra original i 45 de är bara allmänt farligt att köra de Istan. Bor mitt Istan bredvid polisstationen och kan säga dom bryr sig inte ett skit om du trimmar bara du kör med vätt så förstår verkligen inte vf knappt några vågar gör d
e längre:\



Min kusin hade flera hyper trimmade moppar och deras kompisar med så trodde alla hade de sen när jag väl skaffa de och märkte jag var den ända som körde trimmat i hela skolan på cirka 25-30 moppar tänkte jag hur fan orkar ni? Är ju helt onödigt att köra original går seriöst snabbare att åka kommunalt då. Sen när bytte skola vart jag den ända som hade moppe på hela skolan och de kom som en schock för mig för alla hade ju pratat om att man skulle ha en moppe som går i 100 men ingen har de nästan i verkligheten-.-
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Jag kämpar för fullt med att försöka trimma mina kompisars mopeder, vare sig dom vill det eller inte!
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

CaToXXo skrev:Jag kämpar för fullt med att försöka trimma mina kompisars mopeder, vare sig dom vill det eller inte!
Haha keep It up! :D
Användarens profilbild
slider_jeppe
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 20 november 2011, 18:50
Ort: uddevalla

Inlägg av slider_jeppe »

Peppenamnlos skrev:Vad fan menar du? Du får nog tamefan ta dig tid och skriva om det där, var nog den bedrövligaste texten jag läst här på twostrokerider.

Tror jag förstod lite iaf.

Många kör fortfarande trimmade mopeder.

http://www.twostrokerider.se/manga-kor- ... e-mopeder/

Fattar inte vad du menar... Din umgängskrets som inte kör trimmat eller? Vem fan vill bli jagad av snuten?


för de första. du är nog ta mig fan den bedrövligaste på twostrokerider...

för de andra. du förstod ingenting.

för de tredje. att dra v-ring och slänga på ett rör är inte mycket till trim där av svar på "för de fjärde"

för de fjärde. du har aldrig blivit jagad av polisen. och om du har de har du haft för dåligt med trim, där av din rädsla av att bli jagad av just polisen. hade du haft bra med trim hade snuthänget varit en baggis vilket hade varit kul!

det är nog de han menar med denna tråd. han undrar var alla trim pojkar blivit av som brukade hetsa polisen och sedan skaka av sig dom när dom vill.

hoppas du fattar hur bedrövlig din kommentar låter nu :)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Varför ska det trimmas så förbannat då?

Kör man urpluggat och det går 80 och man kommer dit man vill så är det väll bra så?
Finns ju inget värre än en sketen moped som låter som helvette och rattas av en idiot som är sugen på snutjag...

Är väl bättre att man kör som folk så att polisen kan ägna sig åt vettiga saker istället för testosteronhöga småpojkar...

But hey, kanske bara jag som är en tråkig originalbög utan liv
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

mhmm blir alltid lika rädd när jag blir jagad, fast fyfan vad kul när man har kommit undan. fast dem har ju skaffat enduro mc snutar i malmö endast för att ta moppe pojkar... så funderar nästan på att köra orginal i sommar...
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Finns 2 på vår parkering som är orginal av typ 9 eller nåt.
bibapeolola
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Bär jag gick i 9an hade alla trimmat å dom som inte hade det körde utan pluggar.
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

På landet trimmar i princip alla även många tjejer dock är det VÄLDIGT ovanligt med 70cc :/
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

potog skrev:Bär jag gick i 9an hade alla trimmat å dom som inte hade det körde utan pluggar.
aa samma här! Känner bara en med 70cc och en med 80cc men de flestas går runt en 65 för i Finland får vi lättviktar skatt då moppen gör 65+ så ingen vill betala runt en 5000kr...

flyttar till övriga ämnen!
Senast redigerad av Victorh den 5 juni 2012, 09:40, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad
Inlägg: 385
Blev medlem: 22 november 2011, 23:14
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Peppenamnlos »

slider_jeppe skrev:
Peppenamnlos skrev:Vad fan menar du? Du får nog tamefan ta dig tid och skriva om det där, var nog den bedrövligaste texten jag läst här på twostrokerider.

Tror jag förstod lite iaf.

Många kör fortfarande trimmade mopeder.

http://www.twostrokerider.se/manga-kor- ... e-mopeder/

Fattar inte vad du menar... Din umgängskrets som inte kör trimmat eller? Vem fan vill bli jagad av snuten?


för de första. du är nog ta mig fan den bedrövligaste på twostrokerider...

för de andra. du förstod ingenting.

för de tredje. att dra v-ring och slänga på ett rör är inte mycket till trim där av svar på "för de fjärde"

för de fjärde. du har aldrig blivit jagad av polisen. och om du har de har du haft för dåligt med trim, där av din rädsla av att bli jagad av just polisen. hade du haft bra med trim hade snuthänget varit en baggis vilket hade varit kul!

det är nog de han menar med denna tråd. han undrar var alla trim pojkar blivit av som brukade hetsa polisen och sedan skaka av sig dom när dom vill.

hoppas du fattar hur bedrövlig din kommentar låter nu :)
För det första, du kan inte ha betyg i svenska. Stor bokstav efter punkt. Dumfan.

För det andra så förstod jag att han inte trodde att många fortfarande lirar trimmat, därav länkade jag en artikel.

För det tredje, att dra v-ring och sätta på ett nytt rör är visst trim. Du kan nog nå upp till 65-70 km/h med detta vilket innebär i alla fall 15 km/h över det lagliga för en EU moped.

För det fjärde, jag har aldrig blivit stoppad eller torskat på något. Men skulle aldrig falla mig in att bli jagad av polisen, med tanke på böter/uppskjutet körkort och dylikt om dom får fast mig. Min moped blåser 80-85 km/h så absolut skulle jag kunna köra ifrån dom.

För det femte, håll bara tyst nu och läs din kommentar. Du pratar om något du inte har en aning om.
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
Användarens profilbild
Swe2FX
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 378
Blev medlem: 12 april 2011, 09:16
Ort: Värmdö

Inlägg av Swe2FX »

Haha den här tråden är så sann jag satt precis och tänkte på samma sak när jag såg tråden! Det är inte många alls som trimmar och när dom trimmar så köper dom ett trimrör och sätter dit utan att byta munstycke och skryter om att moppen drar alla och så gör den ca 65 ärligt ;)
Jag gillar killarna i skolan också som man hör sitter och pratar om sina moppar och att dom inte går att trimma för att dom är för nya? :O haha då kan man säga att jag sitter och skrattar för mig själv en bit bort :D

Trimming FTW!
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?! :D
Säljer min moppe nu ta och kolla in den ;),
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ju-rrx-06/
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

På skolan är de kanske 7-8 som kör trimmat av ca 35 pers, o dom som kör trimmat kör typ, rör eller vring, inga med 70cc i stan vad jag vet, va en förut som hade en hyper gilera som gick runt 140 men nu är alla slöa o tråkiga... :/
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Peppenamnlos skrev:
slider_jeppe skrev:
Peppenamnlos skrev:Vad fan menar du? Du får nog tamefan ta dig tid och skriva om det där, var nog den bedrövligaste texten jag läst här på twostrokerider.

Tror jag förstod lite iaf.

Många kör fortfarande trimmade mopeder.

http://www.twostrokerider.se/manga-kor- ... e-mopeder/

Fattar inte vad du menar... Din umgängskrets som inte kör trimmat eller? Vem fan vill bli jagad av snuten?


för de första. du är nog ta mig fan den bedrövligaste på twostrokerider...

för de andra. du förstod ingenting.

för de tredje. att dra v-ring och slänga på ett rör är inte mycket till trim där av svar på "för de fjärde"

för de fjärde. du har aldrig blivit jagad av polisen. och om du har de har du haft för dåligt med trim, där av din rädsla av att bli jagad av just polisen. hade du haft bra med trim hade snuthänget varit en baggis vilket hade varit kul!

det är nog de han menar med denna tråd. han undrar var alla trim pojkar blivit av som brukade hetsa polisen och sedan skaka av sig dom när dom vill.

hoppas du fattar hur bedrövlig din kommentar låter nu :)
För det första, du kan inte ha betyg i svenska. Stor bokstav efter punkt. Dumfan.

För det andra så förstod jag att han inte trodde att många fortfarande lirar trimmat, därav länkade jag en artikel.

För det tredje, att dra v-ring och sätta på ett nytt rör är visst trim. Du kan nog nå upp till 65-70 km/h med detta vilket innebär i alla fall 15 km/h över det lagliga för en EU moped.

För det fjärde, jag har aldrig blivit stoppad eller torskat på något. Men skulle aldrig falla mig in att bli jagad av polisen, med tanke på böter/uppskjutet körkort och dylikt om dom får fast mig. Min moped blåser 80-85 km/h så absolut skulle jag kunna köra ifrån dom.

För det femte, håll bara tyst nu och läs din kommentar. Du pratar om något du inte har en aning om.
Men chilla för helvete peppe, har du ont någonstans eller?

Sen ska du nog inte skriva "dumfan" och liknande till medlemmar helt utan någon jävla anledning, moderaterna gillar inte sånt.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

ValoPallo skrev:Varför ska det trimmas så förbannat då?

Kör man urpluggat och det går 80 och man kommer dit man vill så är det väll bra så?
Finns ju inget värre än en sketen moped som låter som helvette och rattas av en idiot som är sugen på snutjag...

Är väl bättre att man kör som folk så att polisen kan ägna sig åt vettiga saker istället för testosteronhöga småpojkar...

But hey, kanske bara jag som är en tråkig originalbög utan liv
+1
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

potog skrev:
ValoPallo skrev:[spoiler]Varför ska det trimmas så förbannat då?

Kör man urpluggat och det går 80 och man kommer dit man vill så är det väll bra så?
Finns ju inget värre än en sketen moped som låter som helvette och rattas av en idiot som är sugen på snutjag...

Är väl bättre att man kör som folk så att polisen kan ägna sig åt vettiga saker istället för testosteronhöga småpojkar...

But hey, kanske bara jag som är en tråkig originalbög utan liv[/spoiler]
+1
Potog inget sådannt!

Sedan Peppe chilla nu men håller helt med dig dra v-ring är att trimma den och om moppen gör 65 det är ju 20km/h för hårt nästan 30% hårdare än vad moppen får gå så det är ganska mycket! :)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Som jag har läst det här i tråden så verkar dom flesta tycka att det är trimma att strypa av moppen? Det tycker jag är att köra org. Jag menar har ni varit i Spanien eller Italien någon gång? Där går mopparna så fort ORG. Bara i Sverige det är coolt att köra utan plugg... Sen att sätta dit ett trimrör är ju inte mkt värre... Ska man säga att man har en trimmad moppe, så ska det vara iaf en vanlig 70cc setup....


Sen dedär med poliserna. Den som kör på 2-hjul och inte vill bli jagad av snuten vet inte varför man har 2-hjul... Fråga bara alla som kör på 2-hjul. Dom kommer säga att det roligaste som finns det är att köra så fucko som möjligt/ jävlas med bilarna. Och att bli jagad av snuten!


Min tycke och smak!
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Nästan alla här kör med trimrör, några kör urpluggat, bara en som kör 80 och av 20-30 moppar på parkeringen är kanske 5 % original :P
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!
Inlägg: 476
Blev medlem: 25 augusti 2010, 20:15
Ort: Månen

Inlägg av Peddobear »

Alltså, vem fan bryr sig om det? Eller så vill du bara skryta bara för du får trimmar moppe? 2010-talet är här Hejdå med ditt liv..
Bild
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad
Inlägg: 385
Blev medlem: 22 november 2011, 23:14
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Peppenamnlos »

DiNozzan skrev:Som jag har läst det här i tråden så verkar dom flesta tycka att det är trimma att strypa av moppen? Det tycker jag är att köra org. Jag menar har ni varit i Spanien eller Italien någon gång? Där går mopparna så fort ORG. Bara i Sverige det är coolt att köra utan plugg... Sen att sätta dit ett trimrör är ju inte mkt värre... Ska man säga att man har en trimmad moppe, så ska det vara iaf en vanlig 70cc setup....


Sen dedär med poliserna. Den som kör på 2-hjul och inte vill bli jagad av snuten vet inte varför man har 2-hjul... Fråga bara alla som kör på 2-hjul. Dom kommer säga att det roligaste som finns det är att köra så fucko som möjligt/ jävlas med bilarna. Och att bli jagad av snuten!


Min tycke och smak!
Är det samma regler i Spanien/Italien som det är i Sverige då? Allt som ökar motorns effekt på en moped är trim i Sverige. Så att en dragen plugg är trim.

Du har aldrig tänkt på varför vi mopedister blir hatade? Jag kör 2-hjuling och aldrig att jag skulle vilja bli jagad av snuten.

Absolut, det är kul att hoppa i rondeller och djävlas med bilar, men inte att bli jagad av snuten. Det kan jag aldrig tänka mig.
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Jag får köra trimmat, men håller mig faktiskt till original. Kan göra det jag vill med den också EX: dra på bakhjulet..

Själv tycker inte jag det är värsta grejen att köra trimmat. Inte direkt coolt att ha en trimmad moppe. :?
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
Pontus_PGO
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 356
Blev medlem: 5 februari 2011, 15:34
Ort: Östergötland

Inlägg av Pontus_PGO »

idag sa läraren att han skulle trimma min kompis moppe för att han kom försent när han åkte till skolan :)
PGO PMX NAKED :D
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

ni förstår inte grejen med trimmat riktigt, 50% handlar om att själva körningen är kul, resten är själva umgänget bland de andra moppetrimmarna i byn,vem som e snabbast, vem som kan mest och att alltid ha nått att göra bättre är det som jag tycker är något av det roligaste med mopder :) just toppfarten har inte så mycket med saken att göra, det är draget upp dit som är det riktigt goa! :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Peppenamnlos skrev:
DiNozzan skrev:Som jag har läst det här i tråden så verkar dom flesta tycka att det är trimma att strypa av moppen? Det tycker jag är att köra org. Jag menar har ni varit i Spanien eller Italien någon gång? Där går mopparna så fort ORG. Bara i Sverige det är coolt att köra utan plugg... Sen att sätta dit ett trimrör är ju inte mkt värre... Ska man säga att man har en trimmad moppe, så ska det vara iaf en vanlig 70cc setup....


Sen dedär med poliserna. Den som kör på 2-hjul och inte vill bli jagad av snuten vet inte varför man har 2-hjul... Fråga bara alla som kör på 2-hjul. Dom kommer säga att det roligaste som finns det är att köra så fucko som möjligt/ jävlas med bilarna. Och att bli jagad av snuten!


Min tycke och smak!
Är det samma regler i Spanien/Italien som det är i Sverige då? Allt som ökar motorns effekt på en moped är trim i Sverige. Så att en dragen plugg är trim.

Du har aldrig tänkt på varför vi mopedister blir hatade? Jag kör 2-hjuling och aldrig att jag skulle vilja bli jagad av snuten.

Absolut, det är kul att hoppa i rondeller och djävlas med bilar, men inte att bli jagad av snuten. Det kan jag aldrig tänka mig.
1: Du verkar inte kunna "den gammal" moppekulturen.
2: Det är inte bara mopeder. Okej, Kolla runt lite på youtube, VEM kör lagligt? Om man inte kör 300 med en sporthoj leker man med en supermotard.
3: Då kan du ju skaffa dig 4-hjul och ha tråkigt. För du verkar ju inte veta varför man har 2 hjul...

RASMUSBORG: Nae, det är inte coolt, men det är iaf Lite roligare...


EDIT: k-skåpet bra talat!
mrderbiguy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 274
Blev medlem: 13 mars 2012, 14:22

Inlägg av mrderbiguy »

När min bror och hans kompisar var unga så hade dom inte mopeder utan alla körde med 80-125 cc crossar och liknande , dom fick ju poliser efter sig men dom gillade att bli jagade av dom.

Du peppe din pajas , du har ingen aning om nått som du har skrivit här , du behöver inte leka"kunnig" framför alla , ingen bryr sig fattaru väl???
Derbi asså -.-
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

Drpepper skrev:Jag kör trimmat men så fort jag ser snuten så växlar jag upp och lägger mig på lågvarv :P Vill inte direkt bli jagad av snuten.
varför växla upp lägga dej på lågvarv? bättre å växla ner å ligga maxat så blir man mindre misstänkt?
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd
Inlägg: 249
Blev medlem: 28 maj 2012, 22:11
Ort: Vänersborg!

Inlägg av Drpepper »

stunt 4 life skrev:
Drpepper skrev:Jag kör trimmat men så fort jag ser snuten så växlar jag upp och lägger mig på lågvarv :P Vill inte direkt bli jagad av snuten.
varför växla upp lägga dej på lågvarv? bättre å växla ner å ligga maxat så blir man mindre misstänkt?
Då min låter förjävla mycket! Man gör mig på typ 10000 mils avstånd....
drf växlar jag bara upp så den inte varvar så mycket och kör förbi :P
Skriv svar