Rolig crossrunda i skogen

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Rolig crossrunda i skogen

Inlägg av CaToXXo »

Tänkte dela med mig av min crosstur i skogen idag...

Drog ut på ett hygge, tänkte jag kunde försöka dra rakt över hygget och komma ut på nån annan väg, men så långt kom jag inte...

Iaf, körde fast ganska rejält, blev svettigt (solen stekte rakt på en), så tog av mig hjälmen och kastade den ett par meter åt sidan, och fick till slut loss crossen, och eftersom jag inte hade nåt stöd på crossen så kunde jag ju inte gå och hämta hjälmen bara sådär, orkade inte ställa crossen mot ngt eller liknande...

Så jag kom tillslut tillbaka till vägen där jag kom ifrån, efter ca 10min fullgas och kopplingsslir för att få skiten att gå framåt bland alla gigantiska lergropar och annat bös.
Ställde crossen uppe på skogsstigen jag kom ifrån, tänkte att jag skulle gå ner och hämta hjälmen igen. Gick ner, hittade ingen hjälm. Tog av skyddsvästen (blev så stelt o varmt) och la den på en stubbe som jag visste att jag skulle komma ihåg.
Letade efter hjälmen precis överallt där jag hade kört, dock efter en kvart-20 min så hittade jag den, tillslut.
Så tog hjälmen och gick tillbaka till där jag hade lagt västen, precis när jag kommit fram till västen så hör jag nåt högt jävla brööl från stället där jag ställt crossen... Om och om igen, tänkte "va i helvete är det här..." tog på mig skydden igen och började gå försiktigt mot crossen, visste inte vad som väntade... då ser jag att det är en STOR JÄVLA HJORT SOM STÅR OCH BRÖLAR ÅT MIG! WTF!? Visste inte ens att sånna djur KUNDE bröla!?
aja, klappade händerna några gånger och stampa hårt i marken, då flög han iväg fort som fan. Går fram till crossen, fanns lite konstiga spår runtom den, men kicka igång och drog hem :)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

haha fan va grymt xD på nått sätt äre en härlig känsla när man kör fast riktigt ;)

edit: vare du som nyss la ut en bild på fb och taggat twostrokerider? :P
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

GreckE skrev:haha fan va grymt xD på nått sätt äre en härlig känsla när man kör fast riktigt ;)
Jodå, men blev lite rädd när jag hörde höga jävla bröl/skall, hade ingen aning om va de va xD
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Hahahahaha hjorten kanske trodde att crossen var något den kunde para sig med och försökte imponera på den? :wink:
Haha nedå men frän berättelse! :)
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

CaToXXo skrev:
GreckE skrev:haha fan va grymt xD på nått sätt äre en härlig känsla när man kör fast riktigt ;)
Jodå, men blev lite rädd när jag hörde höga jävla bröl/skall, hade ingen aning om va de va xD
haha förstår de ;)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

demmuus95 skrev:Hahahahaha hjorten kanske trodde att crossen var något den kunde para sig med och försökte imponera på den? :wink:
Haha nedå men frän berättelse! :)
Haha vem vet ;) men hygget var typ som en nerbuktning, jag stod längst ner i "gropen" och hjorten stod där uppe o bröla för fullt på mig, typ "vafan gör du där nere!?" xD
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

CaToXXo skrev:
demmuus95 skrev:Hahahahaha hjorten kanske trodde att crossen var något den kunde para sig med och försökte imponera på den? :wink:
Haha nedå men frän berättelse! :)
Haha vem vet ;) men hygget var typ som en nerbuktning, jag stod längst ner i "gropen" och hjorten stod där uppe o bröla för fullt på mig, typ "vafan gör du där nere!?" xD

Haha :D
gasgas ec
Elmoped
Inlägg: 134
Blev medlem: 22 april 2012, 02:07
Ort: lilla edet

Inlägg av gasgas ec »

GreckE skrev:haha fan va grymt xD på nått sätt äre en härlig känsla när man kör fast riktigt ;)

edit: vare du som nyss la ut en bild på fb och taggat twostrokerider? :P
ne det var jag 8) :P
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

GreckE skrev:vare du som nyss la ut en bild på fb och taggat twostrokerider? :P
[/quote]
ne för fan jag kör honda 125 och Senda r ;)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

gasgas ec skrev:
GreckE skrev:haha fan va grymt xD på nått sätt äre en härlig känsla när man kör fast riktigt ;)

edit: vare du som nyss la ut en bild på fb och taggat twostrokerider? :P
ne det var jag 8) :P
haha okej :P
Skriv svar