Shue !
Körde med moppen och mina kompisar låg framför mig och maxade sina mopeder så skulle jag dra dom så att säga. Så jag började dra på och låg på ett varvtal PRECIS innan den typ börja strypa på sista växeln. Gasade jag pytte lite mer så lät det typ drrrdrdrdrd. Men men så drog jag förbi dom så sa dom åt mig att stanna. Det kom tydligen en jävla massa rök och "gnistor" ur röret. Så gasade en gång på tomgång så kom det ganska mörk rök och gnistor som bara hoppade ut ur röret. Stängde sedan av moppen och kom det rök ur röret fortfarande och luktade skit bränt typ. Rullade då hem moppen och plockade sedan av hela cylindern för misstänkte att kanske en kolvring eller nått sådan hade gett sig. Men det hade det inte, cykindern, topplocket, kolven, och kolvingen va skit fina så frågan är om det är någon som vet va det kan vara som hände ?
Det som börjat hända nu är att kopplingen typ slirar asså när effekten kommer (ett jävla drag) så varvar den men jag typ kommer inte högre upp i hastighet, svårt att förklara men det är inte samma effekt längre. Pluss att den dog nån gång när jag skulle iväg på ettan. Är det lamellerna som är slut ?
En sista off topic har högkompskolvar en eller tre kolvringar ?
För min hade bara en ?
Moped är en Beta rr 00
KTM 65cc
Turbokit Gp 74cc
Boyseen powereeds
24mm Mikuni VM förgasare
Stage6 star luftfilter
BR8EVX tändstift
Victorh skrev:1. Du brände bort skiten i röret för du överhettade moppen.
2. Ljuddämparullen brann vilket ledde till gnistor.
där har du svarena
Är det verkligen ljuddämparull i Turbokit GP röret då?
Jaa tänkte också på det för har det här liggandes bredvid mig och det verkar inte som det är nått där i. Kanske är för att det bränts upp men tror inte det ens är nått där från början.