Sida 1 av 31

Cylinder Tråden! Scooter

Postat: 21 december 2007, 14:35
av KoNG
Här kan ni fråga och diskutera om Cylindrar inom scootrar, så slipper vi få massa med trådar om det.

Bra guide om att ställa in moppar: http://www.twostrokerider.se/artiklar/1071
Creds till Holma_

Mvh // Kong

Klistrad.

//Holman

Postat: 21 december 2007, 18:43
av haselhoff
drayper skrev:
adde2k skrev:Bara för att nämna nått så kan jag säga att jag har en airsal 70cc lc :]
Skit cylinder =)
De e la bätre du nämner vad som e dåligt med den en att du skriver Skit cylinder, för de handlade om att diskutera cylindrar.

Jag får la nämna 1 cylinder, Motoforce alu race 70cc mid-race cylinder, fungera nämndvärt hur bra som hälst tills kolvbulten exspanderade av värmen o mosade kolvbultslagret, aj aj stackars cylinder, men så länge den fungerade så va de hygligt drag i den för att vara en mid-race, kan ej nämna hålbarheten under längre användande.

Minarelli 2003

setup:
MOTOFORCE RACING 70CC 10mm kolvbult
stage6 insugskitt.
förgasare. Stage6 R/T PWK 26mm.
luftfilter. Stage6 Double-Layer stort.
Avgasrör Yasuni Carrera 16.
Nya ramlager o packboxsar, men org vev.

men jag han dra 2 aerox utan problem i både acc o topp :
Airsal Racing 70cc
Hebo racing replica 70cc

Postat: 22 december 2007, 09:26
av adde2k
kan ju nämna att min farsa betalar alla moppe delar åt mig, därför han köpte en till Derbi, en gp1 som jag skulle få trimma och då va jag så ivrig och tog en airsal 70cc ska snart köpa en 21mm. större insug, andra menbran, annan variator och koppling.

Postat: 1 januari 2008, 23:12
av henksson
hur fort tror ni ungefär min aerox -01 skulle gå med detta
setup
malossi 70 cc sport
original förgasaren
original rör
ostrypt insug
Hebo membran
22% tryckfjäder
starkare kopplingsfjädrar
dragen variatorring

Postat: 1 januari 2008, 23:34
av mt5a_stunt
nån bra sport setup som ä billig men bra å att den gör 95-100 me ett gött axx me så de inte tar 1 år å komma till 100 :roll:

Postat: 1 januari 2008, 23:42
av P0JKEN
henksson skrev:hur fort tror ni ungefär min aerox -01 skulle gå med detta
setup
malossi 70 cc sport
original förgasaren
original rör
ostrypt insug
Hebo membran
22% tryckfjäder
starkare kopplingsfjädrar
dragen variatorring
3289 km/h.
Nej ser iöst det där kan man aldirg svara på.
Du har en bra motor. Mlaossi 7occ är högvarvigare än Polini.
Men det blir inte så hög toppfart eller drag i den.
Moppen kommer bli starkare och bättre botten drag.
Gissar om du ställer in den bra max 80 km

Och sen mår nog inte motorn sp bra att du ska sätta en trimcylinder på en otrimmad motor. Köp nytt rör om du är rädd om orginalet.

Postat: 2 januari 2008, 00:05
av henksson
P0JKEN skrev:
henksson skrev:hur fort tror ni ungefär min aerox -01 skulle gå med detta
setup
malossi 70 cc sport
original förgasaren
original rör
ostrypt insug
Hebo membran
22% tryckfjäder
starkare kopplingsfjädrar
dragen variatorring
3289 km/h.
Nej ser iöst det där kan man aldirg svara på.
Du har en bra motor. Mlaossi 7occ är högvarvigare än Polini.
Men det blir inte så hög toppfart eller drag i den.
Moppen kommer bli starkare och bättre botten drag.
Gissar om du ställer in den bra max 80 km


Och sen mår nog inte motorn sp bra att du ska sätta en trimcylinder på en otrimmad motor. Köp nytt rör om du är rädd om orginalet.
tack för svaret

men vad ska jag välja mellan 17,5 mm förgasare och ett trim rör?
kommer aeroxen gå dålig om jag har originalförgasaren och drar på trim rör?
har inte så mycket pengar
men fungerar vevpartiet till 70 cc och 17,5 mm förgasare eller 70 cc och laser xpro?

Postat: 2 januari 2008, 00:46
av KoNG
Välj effektröret

Postat: 2 januari 2008, 01:12
av drayper
adde2k skrev:kan ju nämna att min farsa betalar alla moppe delar åt mig, därför han köpte en till Derbi, en gp1 som jag skulle få trimma och då va jag så ivrig och tog en airsal 70cc ska snart köpa en 21mm. större insug, andra menbran, annan variator och koppling.

Ja alltså menade ju inget illa jag sa bara att den inte var speciellt bra =)
Fast du slipper ju att byta vev lager osvosv ;P och det är ju gött

Postat: 2 januari 2008, 02:24
av henksson
KoNG skrev:Välj effektröret
men håller original vevpartiet då?
om jag har malossi 70 cc sport och laser xpro?
samt hur mycket fortare går det jämfört med bara 70 cc sport?

Postat: 2 januari 2008, 03:13
av drayper
henksson skrev:
KoNG skrev:Välj effektröret
men håller original vevpartiet då?
om jag har malossi 70 cc sport och laser xpro?
samt hur mycket fortare går det jämfört med bara 70 cc sport?
'


Hur mkt fortare det går beror ju på hur du ställer in din maskin och om du ska ha orginalröret , tycker faktist du ska satsa på ett effekt rör ist

Postat: 2 januari 2008, 03:48
av henksson
men ger ett laser xpro mer effekt än malossi 70 cc sport?
om jag ställer in den bra menade jag

Postat: 2 januari 2008, 10:49
av yamaharidermana
De ska va "Top Performance Due Plus 70cc" funkar skit bra för mej! :wink:

Postat: 4 januari 2008, 13:31
av haselhoff
henksson skrev:men ger ett laser xpro mer effekt än malossi 70 cc sport?
om jag ställer in den bra menade jag
Malossi 70cc ger betydligt mer botten drag o en lite bätre topphastighet en att du slänger på en laser xpro.

Hälst ska du porta utblåset lite lite på Malossi 70 om du vill krämma ut ett ändå bätre bottendrag, Vet inte om dom på Malossi har vart snåla med trimgraden, höja porten 0.5mm, bredda 0.7 e som natt o dag, men hälst ska su ha ett 70rör till Malossi 70 men org går ju köra med men kommer tappa några hk.

Har själv 2st Malossi 70cc som väntar på kolvar sen e de bara starta o köra :)

Postat: 23 januari 2008, 19:36
av Sendarajder
nån som kan rekomendera en billig 70cc cylinder till hyosung sf50?

Postat: 22 februari 2008, 00:54
av skogis
Pollini Sport 70cc ----> 900SEK [men jag vet inte om den passar till din model] Väldigt Prisvärd.... :D

TGB

Postat: 5 mars 2008, 20:50
av gabbelito
CORSA :D

Postat: 5 mars 2008, 21:08
av alex402
om jag skulle ha malossi 70cc sport, tecnigas next r, dragen v-ring, malossi-fly cluth och en 17,5 förgasare. hur mkt skulle ni tippa på att den skulle göra? (tgb 101r)

Postat: 5 mars 2008, 21:32
av SMT-Ludde
adde2k skrev:kan ju nämna att min farsa betalar alla moppe delar åt mig, därför han köpte en till Derbi, en gp1 som jag skulle få trimma och då va jag så ivrig och tog en airsal 70cc ska snart köpa en 21mm. större insug, andra menbran, annan variator och koppling.
Haha, har du skoj eller?;D orka skryta om ngt så fjolligt.

Postat: 5 mars 2008, 22:08
av alex402
ingen som kan säga på ett ungefär?

Postat: 5 mars 2008, 23:05
av >NOS<
[quote="SMT-Ludde"][quote="adde2k"]kan ju nämna att min farsa betalar alla moppe delar åt mig, därför han köpte en till Derbi, en gp1 som jag skulle få trimma och då va jag så ivrig och tog en airsal 70cc ska snart köpa en 21mm. större insug, andra menbran, annan variator och koppling.[/quote]

Haha, har du skoj eller?;D orka skryta om ngt så fjolligt.[/quote]


Hela din moppe ser fjollig ut 8) , den kommer ju att gör 190 som jag alltid har sagt :lol:

Postat: 10 mars 2008, 11:24
av Charliiee
Jag hade en malossi sport 70 cc med orginal förgasare och urpluggat orginal rör , fast jag fick bestycka om förgasaren en hel del . men jag fick inget gasres eller sånt bara extremt skönt axx , sen köpte jag en ny variator en yasuni racing och en dellorto black edition 21 mm , då gasreste den lite mer och fick skönare ljud och axx .

Postat: 16 mars 2008, 15:58
av gasres
var finns en guide för hur man skall borra i cylindern?



/jocke

Postat: 28 mars 2008, 21:48
av DaanDaan
hej alla. jag undrar van ni anser är bäst polini evo eller malossi mhr?
och de till en fläckt kyld piaggio.

Postat: 1 april 2008, 22:19
av DaanDaan
ingen som har nån komentar om vad som e bäst?

Postat: 4 april 2008, 22:05
av puderjibb
hejsan, vart kan jag hitta en bra 50 cylinder till min aerox 03?
skriv gärna hur mycket den kostar och sidan eller markbutiken!
tack på förhand

Postat: 4 april 2008, 22:18
av skogen_swe
puderjibb skrev:hejsan, vart kan jag hitta en bra 50 cylinder till min aerox 03?
skriv gärna hur mycket den kostar och sidan eller markbutiken!
tack på förhand
den cylen borde du ha http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=1
kåstar 1399kr, behöver inte så mycket inkörning förutom 10 minuter på tomgången så är de klart :D

nu till min fråga villken cylinder tycker ni jag ska ha till min Rieju drac, behöver en cylinder som ger ganska så bra effect, och jag ska behålla original rör och föge har int så mycket pengar så mm, och cylen ska ändå orka specielt metrakit 70cc handmade funderar jag på är de bra val jag är ute efter stunt cyle :wink: kom med förslag annars så är jag också ute efter en barikit 50cc :P

Postat: 5 april 2008, 10:33
av puderjibb
tar det lång tid för varan att komma hem om man köper från TSR och är det prisvärt?

Postat: 7 april 2008, 20:49
av Frullen_91
Tja ja skulle villa veta va de finns för lågvarviga 70cc cylindrar till aerox . de står ju inte på sidorna man beställer från ju så skulle va kanon om nån kunde hjälpa mig lite där:)

Postat: 10 april 2008, 06:14
av derbijohn
Frullen_91 skrev:Tja ja skulle villa veta va de finns för lågvarviga 70cc cylindrar till aerox . de står ju inte på sidorna man beställer från ju så skulle va kanon om nån kunde hjälpa mig lite där:)

Har hört att polini sport ska vara lågvarvig och grymt bra :D

Postat: 14 april 2008, 21:28
av Frullen_91
derbijohn skrev:
Frullen_91 skrev:Tja ja skulle villa veta va de finns för lågvarviga 70cc cylindrar till aerox . de står ju inte på sidorna man beställer från ju så skulle va kanon om nån kunde hjälpa mig lite där:)

Har hört att polini sport ska vara lågvarvig och grymt bra :D
men corsan då? den e som sporten fast lite uppfilad bara va?

Postat: 15 april 2008, 09:12
av HeeellmuT
Någon som vet hur om denna cyllindern skulle ge någon effekt? :D

http://www.kgi.se/product-1162-1963.php

Aerox

Postat: 15 april 2008, 16:51
av DCmannen
Hejsan

jag har en väldigt enkel fråga och det är om pilen på kolven ska vara uppåt eller neråt?

Har en Aerox

Cylindern är en Polini evo 2 :D

OBS: På aerox är det liggande motor :lol:

Re: Aerox

Postat: 15 april 2008, 19:48
av Frullen_91
DCmannen skrev:Hejsan

jag har en väldigt enkel fråga och det är om pilen på kolven ska vara uppåt eller neråt?

Har en Aerox

Cylindern är en Polini evo 2 :D

OBS: På aerox är det liggande motor :lol:
pilen/markeringen ska vara riktad mot avgasporten :)

Postat: 15 april 2008, 19:53
av Frullen_91
HeeellmuT skrev:Någon som vet hur om denna cyllindern skulle ge någon effekt? :D

http://www.kgi.se/product-1162-1963.php
jodå klart men vrf den e så billig e ju för att de inte följer me nått topplock :/ men ja skulle nog sattsa på nån annan cyllinder än stylepro faktiskt . typ polini sport elr mallosi sport . . bättre kvalite å längre lifslängd