3 Otroligt rörande historier om personers öde

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

3 Otroligt rörande historier om personers öde

Inlägg av Mattyyy »

Tjenare jag har 3 trådar från SH som jag tänkte posta här så ni moppepojkar också kan diskutera angående trådarna.

Men jag förvarnar er dom är sjukt rörande. Tro mig jag gråter fan aldrig men utav ena tråden kom det flera trådar så det rann längs kinden.

http://www.sporthoj.com/forum/showthrea ... 4ste-v%E4n (Den mest rörande , fyfan)

http://www.sporthoj.com/forum/showthrea ... -fick-d%F6

http://www.sporthoj.com/forum/showthrea ... oj%E5kning

Tragiska berättelser

EDIT : Kom på att detta eventuellt är en felpost då det är historier men trots allt inte mopeder det gäller men tyckte det passade bäst här ändå
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

Jadu, den där första läste jag för ett tag sen och det finns inte så mycket mer att säga än att den var jävligt rörande..
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

det är så jävla rörande :( men väldigt intressant o nyttigt o få i lite vett!
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

TSR`BakarN skrev:det är så jävla rörande :( men väldigt intressant o nyttigt o få i lite vett!
Bra att läsa för dom som tänker (Citerar Widell från chatten) Det händer inte mig och jag kan gasa på.
widell
Stolt ägare av vicke xX SMT
Inlägg: 187
Blev medlem: 14 mars 2011, 17:09

Inlägg av widell »

Mattyyy skrev:
TSR`BakarN skrev:det är så jävla rörande :( men väldigt intressant o nyttigt o få i lite vett!
Bra att läsa för dom som tänker (Citerar Widell från chatten) Det händer inte mig och jag kan gasa på.
baraså alla vet får ni läsa det ur sammanhanget.. matty länkade 2 av dessa igår och jag skrev så som dom flesta brukar tänka. alltså var det inget svar som återspeglar mina tankar..
axel, the one and only... (17:04:30) AxxxeL: jag har inget emot vegetarianer sålänge de inte betar på min gräsmatta

Bild
Användarens profilbild
ThePowerDerbi
Derbi Crew
Inlägg: 508
Blev medlem: 21 juni 2011, 23:50
Ort: Inte för att skryta men Värmdö ;)

Inlägg av ThePowerDerbi »

När man läser det där så börjar ju tankarna gå. Att ett litet misstag kan få förödande konsekvenser. Körde ju omkull med moppen igår och fick en liten flygtur. Var inte långt ifrån en stolpe. Fick hjärnskakning och ont i nacke och rygg.


Så ta det lugnt i trafiken allihopa! :D
Bild

Svarar gärna på frågor via pm :) Pm:a också för mer info angående Derbi Crew :D
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

hoppas Mura skriver lika rörande om mig sen när jag krockar och dör :lol:
man ska ju leva livet men alltid tråkigt när sånt här händer.. :/
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

widell skrev:
Mattyyy skrev:
TSR`BakarN skrev:det är så jävla rörande :( men väldigt intressant o nyttigt o få i lite vett!
Bra att läsa för dom som tänker (Citerar Widell från chatten) Det händer inte mig och jag kan gasa på.
baraså alla vet får ni läsa det ur sammanhanget.. matty länkade 2 av dessa igår och jag skrev så som dom flesta brukar tänka. alltså var det inget svar som återspeglar mina tankar..
Hahah glömde tilläga det sorry grabben ;)


EDIT : Sami visst man ska ju alltid ha kul när man kör men som dom skrev i en tråd när man gasar på så ska man tänka är risken verkligen värd nöjet?

Men när man gasar på så ska man vara 100% koncentrerad och ha koll på vägen så man inte slappnar av och tappar fokus
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Hoppas att alla läser detta och blir rörda, själv så fällde jag ett par tårar, att ens sätta sin in att förlora sina föräldrar bryter verkligen ner mig. :oops:

Så tänk på det när ni åker, hur det kommer drabba era föräldrar som älskar er så kör försiktigt och sakta ner eller stanna om det blir för farligt, för era nära och kära!

Edit : Vill inte vara någon moralkärring, men det är inte värt att sitta i rullstol när man är 16-17 år kanske för att man inte ville förlora körkortet eller komma fram snabbare till skolan eller så.
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket
Inlägg: 893
Blev medlem: 5 juli 2010, 00:49

Inlägg av Ztraand »

Man tänker ju alltid att de händer kanske nån annan, men aldrig mig! ALDRIG, rätt som de är gör det det.. Kan handla om olyckor, sjukdomar, bli tagen av polisen. Vad som helst, men glöm aldrig bort att med möjligheter så kommer risker!
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Fyfan va hemskt, satt helt ordlös och chockad.. Var påväg att brista för min del..
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 449
Blev medlem: 20 juli 2011, 12:28

Inlägg av Aprilia-Mx »

Det känns som att det bara var jag som fann den andra historien mest rörande? Den fällde jag iaf 3 tårar till....
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Aprilia-Mx skrev:Det känns som att det bara var jag som fann den andra historien mest rörande? Den fällde jag iaf 3 tårar till....


nej jag tyckte också det, men det kanske beror på vad man har för relationer till familj och vänner också, vad vet jag..

men jag tyckte iaf att dom var väldigt rörande och jag fick nog hålla igen lite för att det inte skulle komma en tår..
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

http://xn--blljus-jua.se/display.asp?ne ... F120429_mc

Ett till exempel på vad som kan hända när man inte tänker på riskerna! Kom ihåg det när ni kör särskilt på trimmade moppar med klenare bromsar.
Skriv svar