Axel's MT5 TILL SALU/ BYTES!! Se senaste inlägg

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på övriga mopeder. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Axel's MT5 TILL SALU/ BYTES!! Se senaste inlägg

Inlägg av Axel »

Projektstart 5 april[spoiler]Såja nu kommer mitt projekt upp här! Kommer filma en hel del tror jag då det är enklare o säkert kul o titta på för den intresserade!
Fått hem en "ny" motor och massa delar till den och märker att han faktiskt polerat lite grejer vilket är ett plus:D dock får vi se ifall ja behåller de polerat eller inte.

Till vad som ska göras!

Blästra och lacka ram, sving, tank , bakparti, gaffel, ja allt i princip
Lacka motorn svart
Porta Eurocilindron lite <3
Sätta dit nya stötdämpare och ett nytt avgasrör
fräscha upp den på alla sätt och vis
Lite polering ofc... :D
nytt sadelöverdrag
annan lykta kanske
annan stänka
Hebo styre
modda bakpartiet lite

etc. etc.
Yes det blev väl i stora drag sådär, men nu vet ni ungefär vad de handlar om . :D

Bild på mopeden nu i projektstart, ni ser att ja har lite jobb framför mig :roll:

Bild
Bild
[/spoiler]

April[spoiler]
Video 7 april[spoiler][youtube]http://www.youtube.com/watch?v=71dkSw2w ... e=youtu.be[/youtube]

Där har ni film på hur långt jag har kommit! Tog 1 timme o 45 minuter utan spolning, rätt okej tid för o plocka ner en moped i smådelar ;)
Orkar inte skriva nåt nu efter 2 timmars sömn, men

Elmia nästa!!! :)[/spoiler]
Liten update 24 april! Primer @tanken
[spoiler]
Tjenix! Precis lackat tanken med plåtprimern. Har hållt på och tampats med att skrapa färg på den och bakskärmen i en vecka lite till o från på kvällarna, och nu ligger primern där på tanken iallafall!
Gick skitbra att lacka faktiskt, och nu sitter jag här hög av ångorna o gör en update. :lol:

Ursäktar kvalitén på bilderna, tog me mobilen då jag inte orkade ta ut brorsans systemkamera för det här lilla. :) Blir väl bättre bilder på det senare med spackel osv.

Har även tvättat ramen o sving o lite sånt, vill inte dra in 50kg fett och grus i svågerns blästerskåp... :lol:

Till bilderna!

Bild
såsom skiten som är prio 1 att lackas låg för nån vecka sen..
Bild
Såhär ren ram o sving är standard :D
Bild
o såhär rent ungefär blev de ;) Bild
Som sagt ska blästras o lackas, bara tvätt !

Bild som tanken såg ut för en halvtimme sen... Bucklig o jävlig, men de får ja fixa me spackel. Den största bucklan syns inte sen ändå, då den hamnar under sadlen, men ska nog fixa den så bra det går.

Bild primern på

Bild

De var väl allt! kommer kanske mer till helgen eller innan, har mycket lediga dagar så . :)

[/spoiler][/spoiler]

Maj[spoiler]
Update 1 maj[spoiler]
Godafton !
Precis spacklat klart tanken, så nu är den redo för täckfärg. La även ett lager primer över spacklet och det, då efter slipningen så hade de blivit plåtrent på en del ställen.

Även lite bättre nyheter.....

SVINGEN blästrad och grundad
RAMEN halvt blästrad
köpt FÄRG till ram och sving!
Köpt baklampa!
Köpt färg till motor och cylinder

även i princip beställt svarvade förlängningar från Trubaduren_ @MT5.se som ska fungera som orginalplugg

Även blästrat och grundat lite smågrejer
Över till bilder.... eller?
Blir tyvärr mobilbilder idag igen, de får duga för er sålänge... tar bättre med systemkamera en annan dag. Hehe :$

Har även lite "ångest" inför att jag ska beställa den gigantiska beställningen,

Överliggande chromat rör, med dålig effekt fast snyggt?
ELLER underliggande proma rör, med grym effekt och underliggande? Alltså, snyggare me överliggande... fast kan nog fixa nåt snyggt me underliggande med! Kanske blir polerat ifall jag orkar. Vad tycker ni?

Håller även på att försöka att lära mig att svetsa pinne, fan inte det lättaste. men börjar få till det. ;) Målet är väl att jag ska kunna punkta igen hålet på bakskärmen själv.

till bilderna!


Bild
Halvt blästrad sving

Bild smådelarna som fick lite primer på sig

Bild tanken med en massa spackel innan jag slipade... ser ut som bucklan på sidan är gigantisk, men är en synvilla och ojämnt spackel som bidrar till det ;)

Bild
Sådär ska den sitta på nåt sätt. Hållarna till de gamla lyset ska kapas av, kommer bli grymt hoppas jag! :D :D

Bild
Hålet som ska punktas och spacklas igen... Får ge mig på att slipa väck all färg från bakskärmen i veckan tror jag.

Bild

Färdigspacklad och ett tunt lager primer ovanpå, blev faktiskt bra!
Översta bucklan komme rjag inte spackla i, då den hamnar under sadeln och jag är rädd att sadeln kommer gnaga väck spacklet senare, så därför lämnas den som den är. Spelar ju kvitta sen när den är ihopmonterad! ;)

Bild
andra sidan..

Bild Zink-primer på svingen.. :)



Var väl allt. Blev en rätt lång update och usla bilder och inte så mycket kul för er. hm. Får fixa till nästa gång!

Kommentera vad ni tycker om dedär med röret... Så hörs vi! ;) [/spoiler]

När ni kommit ända hit ner kan ni ändå kommentera!

Bilder på de 2 olika rören, samt 2 olika dämpare! glöm inte att rösta.
[spoiler]Bild
Bra effekt

Bild dålig effekt

Bild
Chromade dämpare

Hittade ingen på svarta dämpare men finns i addemotos nätkatalo (pdf fil) Tänk er de chromade fast med blanksvart fjäder runt.

Blir omröstning så man ser lite ungefär hur ni tycker, har bestämt mig nästintill men alltid kul o se vad ni tycker. :D[/spoiler]

Update 05-05
[spoiler]Hockeykväll idag! :D :D Gårdagens match var skittråkig o glo på, dock en skön vinst mot ett kasst lag. Idag tar vi tjeckien!
I vilket fall

Har blivit klar med blästringen, har hunnit grunda ramen, och har idag även lagt ett lager med halvblank (blankhet 70 ) svart färg på den. Har köpt högblank,(90) och det lagret kommer på imorgon.

Bilder får ni här! Orkar inte skriva så mycket då 2 perioden börjar nu...

Bild
Bild
Bild (ett lager zink-grundfärg på den där )
Bild
Bild
Bild Bild på bungalon jag byggde för o lacka i. :D hahaha. Helt okej. :D :D :)

Nu fortsätter hockeyn, ös på :D [/spoiler]

Mini-update
[spoiler]Goder afton

Misslyckades med lacken idag, drog för tjockt lager och sprutan ville inte som jag ville. Resultatet får ni här!

Bild

Lacken ser grå ut här, är dålig blixt + ej torkad färg som gör det. Lacken blev riktigt fin där jag fick den att bli bra, blank som en babystjärt! ;)
Imorrn när det har torkat så slipar jag ner det där det blev dåligt - och lägger på ett lager färg till. [/spoiler]

Update Suttonde maj!
[spoiler]Har varit dött här ett tag, men jag har hållt på förfullt i garaget. :)
Slipat ner en del av motorn, så snart är den med redo för lack.
Ramen och det andra färdigt!! Blev riktigt fint med den nya färgen pappa kom hem med, blankt som fan och flöt ut bra. (förutom undertill på svingen där det blev lite lite lite apelsinskal, grät när jag såg det men kom på att det kommer inte synas...) ;)
Bilder på lacken? sure! Men med blixten så blev allt lite grådassigt och allt damm som flög syntes, och utan blixt så blev det för mörkt, och jag orkade inte hämta stativet så man kunde ta en bra bild utan blixt...så. Tänk på det ;) Blir enklare att få till bättre foton sen när den är helt härdad och jag har lagt upp den på bordet där ja ska montera allt igen . .:)





Bild utan blixt
Bild
Bild med blixt... ser blöt ut och nylackad men är 18 timmar sen senaste lagret på den bilden ;)
Bild samma sak där


:D Vi hörs gräbbar. [/spoiler]

Läges och lite småplock med extremt usla mobilbilder! :D
[spoiler]
Tjenixen igen!
idag har hänt en del för mig, dock ser de inte så mycket ut för världen men en del har hänt alltså. Mobilbilderna får ni också, systemkamera kommer senare till nåt viktigt.
De som har hänt :
Lackat hjulnavet på framhjulet
borrat ut lite grejer från framgaffeln och gängat om
lackat cylinder och topp (kanske får göra om toppen då de blev mindre bra på ett ställe då det satt fast GRUS tro det eller ej.... sjukt drygt ^^ ska försöka göra om det och göra bättre. Här ska vi inte tattarfixa nåt! ;)
Även köpt en SM stänka från biltema <3 Faktiskt sjukt fin för pengarna och de passar bra in på mt5or faktiskt!
Imorrn så ska jag sätta mig ner och lägga en beställning på en hel del grejer till både mt5an och compacten (DEN SKA BÖRJA LEVA IGEN! :D :D :D ) däribland kåpor, gaffelstabilisator, gasvajer o handtag och grejer, massa småplock, lite till småplock och så lite smågrejer. Rör+dämpare och sånt beställer jag från en annan sida och de sker inte på ett tag tror jag... kanske nästa vecka eller nåt. Har en del kvar o göra innan jag behöver dämpare o sånt :)

Ni kan få bilder ja ja ja och så lite ja.

Bild
Bild
BildHur the läge is hanging
Bildfeltema <3
Bild Vet inte ifall jag ska köra med den lyktan eller med mt5 orginal? !!
Bild och vet inte ifall jag ska köra med de röda styret som det är, lackat eller polerat. Polerat är på gränsen att jag pallar fanimej inte det, tar en sån jävulsk tid ju....

Sådär ja! Kanske bli wuppdate imorrn med ifall det faller sig in. Annars, tills nästa gång vi hörs ha de gött. :) [/spoiler]
[/spoiler]
Juni

[spoiler]Upp 4 juni
[spoiler]halluuuu inte hänt mycket alls sen sist,
lackat motorn, massa smådelar, och sånt småplock. Idag hittade jag två fina grejer ifrån Trubaduren i brevlådan! Kanon bra
Beställde aldrig något för det snackades om att jag skulle köpa mer grejer och pappa skulle ha något men det blev aldrig något så tror jag beställer nu så jag blir lite sugen på att göra klart åbäket ;)

Har gjort sista arbetet i skolan idag i princip så har ju lite mer fritid och behöver inte vara så jävla stressad heller så kan nog lägga ner mer tid!

Bild bytte rör på derbin så nu blev det plötsligt kul att köra den högen igen ^^

Bild de gaffelbensförlängarna Trubaduren_ svarvade ner åt mig funkar som pluggar nu istället ;)

Bild
Är det en rinning eller smuts på linsen ? Syns inte "IRL" utan bara när man tar bild med blixt...

Bild
Helt ok resultat på motorn tycker jag. :)

Bild något som verkligen behövs fixas upp. :)


Var väl allt för idag[/spoiler]

Beställning kommen ifrån Addemoto!
[spoiler]
Hej hej hej hej hej hej

Var nyss på Maxi och hämtade ut ett vackert paket ifrån addemoto.
innehöll bla tanklock, broms o kopplingshandtag, gashandtag + vajer, lyktkåpa, sidokåpor, kedjesträckare, fotpinnar, mutter till pinnbultar på avgas och topp, kolvbultsclips (sjukt konstig form, får se hurfan man ska klämma dit dem.)

Även en del grejer till compacten, en kondensator, fotgummi och svänghjulsavdragare ;)

Bild

Bild

Ska nog ut nu och börja greja, kommer kanske uppdatering på det imorrn eller nästa vecka.[/spoiler]





19 juni
[spoiler]Hellluu!

Det som hänt sen sist:

Lackat gafflarna, bakhjulsnavet, bromsköld bak och nåt mer smått som jag inte kommer på nu

Klätt om sadeln

Monterat gafflarna och framhjul med allt som hör därtill (ingen bild på allt)

påbörjat polering på styret (får se när fan jag orkar göra klart.... tar ju en jääääääääääääävulsk tid.

Den mesta av tiden har ändå gått åt att slipa och slipa och slipa och spackla och slipa och slipa o slipa på tank (upptäckte en till buckla och ville fixa lite bättre på ett ställe) och bakskärmen. Helt åt helvete va det tar tid och är drygt och tråkigt och helvetes fan vet :lol: Dock är det väl klart tills helgen hoppas jag, färg får vi se när det kommer på.....


FÖR JAG HAR KÖPT FÄRG :D


Lite bilder då, har hänt en del sen dehär bilderna men men, Ingen bild på färgen eller bakhjulet. Färgen tog jag nån bild på men det var skit o ta ner i burken, så får väl berätta för er vad det är för kulör [spoiler] när jag lackat skiten :lol: [/spoiler]



Bild
De ska bli någorlunda fint undertill också! 8) Svetsade för plåten med pinnasvetsen utan att bränna igenom, drog en helsvets på ena sidan och två punkter på andra sidan.. Dock bara mobilbild på det så ni slipper se de ifall ni inte tvunget vill (ifall jag hittar mobilen)

Bild
sliiipa på dååå


Bild

slipaa ifall nån som vill ha sommarjobb så får ni gärna slipa åt mig för 50kr timmen



Bild
Knivar eller vad de nu heter

Bild
Sadlen som ska sitta på min ponny :D


Och för 10 min så beställde jag lite grejer från trimbutiken.se..... :wub:

VI HÖRS!
[/spoiler]

27 juni - LACK PÅ TANK O BAKSKRÄM! :D :D :D
[spoiler]Blev lite sugen på o uppdatera här så får väl göra det, var ute o tog lite snabba bilder på lackeringen som jag förövrigt är sjukt nöjd med! Använde SIKKENS billack o färgen heter BLAU CALANQUE och är riktigt mycket metallic i den och lite färgskiftningar.

Fick hem grejer från trimbutiken med, och skulle sätta dit stötdämparna men gängorna där man fäster stötisarna var självklart kisskass värdelösa så pappa kommer hem med aningen bättre gängsnitt än de vi har nu.

Över till snabba bilder! Inte fått till några bilder de senaste uppdateringarna men kommer använda stativ till någon dag så man får aningen bättre.

Sen har jag bestämt mig för att efter jag byggt ihop den att jag ska satsa mer på effekten, förmodligen skaffa annan tändning och porta (då jag inte kommer porta förrens jag fått den att starta och allt är fit for fight)

Har dock ingen svets som duger så hemmagjort rör blir det nog inte, utan jag portar utefter proma pipan som jag har hemma nu!! Vackert! Ska dock lägga värmetålig klarlack på den då det redan är små rostfläckar, tyvärr.




Bild

Bild
Bild
Bild

såådär. [/spoiler][/spoiler]

Juli - The månad för den lata

[spoiler]Uppdatering utan bra bilder och med en del text ;)
[spoiler]
Tjohopp! Har inte uppdaterat på en månad, galet!
Har jobbat i två veckor o inte pallat röra den, men senaste dagarna har de hänt en del.

Den har stått för sig själv med gafflar o stötdämpare sen senaste uppdateringen. Har hängt dit motorn och gjort lite distanser så den sitter perfekt.

Har även hängt på all el och dragit den lite sådär, alltså inte helt klar.

Har polerat styret 8)

Hängt på gasvajer o handtag

ja o säkert lite till. Har även hunnit repa tanken, skitfint! Dock täcks den mer eller mindre av sadlen när man sätter dit det. Får se hur de blir sen när allt är på plats.

Igår så tänkte jag att ja får väl testa o se ifall den går runt med kicken, men nej. Var bara o riva o se, saknades muttrar till koppling och primärdrev så fick låna från den gamla motorn ;) Bytte även till min "moddade" koppling och lade till lite brickor på insidan som Emil_mt5 sa att man ska göra. ;) Men fick inte till kicken riktigt o hade ingen riktig packning så fuck det. Får göra en packning nån dag när jag har ork och lust för att pilla mer de det.

Har lite småtaskiga bilder på de hela men tror jag skippar att visa upp dom tills jag har skaffat bra bilder me bra kamera. ;)

De va la de!

[/spoiler][/spoiler]
Augusti
[spoiler]
Uppdatering 08-09
[spoiler]

Var ett tag sen jag orkade visa nåt här. :)

Har fixat kicken och allt det så det tar bra, bytt primärdrev och plockar väck oljepumpsdrev o liet allt möjligt i motorn. Sen har jag pillat lite med koppplingen, :twisted: :twisted:

Mopeden har varit ihopskruvad nu nån vecka tror jag väl. Dock har jag inte rört avgasröret då jag blev så jävla förbannad när ja fattade att de inte skulle passa ihop med ramen. Bromspedalen tog emot. Vad väljer man, broms eller avgasrör? :D

Valde båda såklart! Böjde o svetsade om pedalen lite och nu funkar den som det ska Tror jag.

Måste säga att mopeden blev förjävla fin :wub: :wub:

Smutsig som fan på bilderna, inte tvättat ram eller nåt sen lack och har ju skrvuat en hel del och dammat o haft mig. Kommer tvätta den ordentlig när jag känner mig färdig :)

Lite bilder ska ni få!

Bild
Ska slipa ner svets o sen lacka shitn igen

Bild
Vilken färg är tanken? ;)

Bild
Hmm... nytt i garaget. Ska lackeras. Nån som ser vad det är förnåt och till vad? :D

Bild dat ass


Bild
Jag tycker iaf den är söt :$

Bild

Bild Den så kallade upphängningen till röret ;)

Bild



Sådär! Stor uppdatering? ;)

Ska försöka rulla ut den i solen nån dag och knäppa lite feta bilder, färgen gör sig verkligen till rätt då.[/spoiler]

13 Augusti

Lite film på uppstart o shiiitsnack. Dålig kamera(och mic), bajjenödig kameraman och jävligt stökigt i garaget.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6v8jmc1z ... e=youtu.be[/youtube]

[/spoiler]
Senast redigerad av Axel den 18 juni 2014, 18:19, redigerad totalt 37 gång.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

kommer tveklöst följa denna skönhet!
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

Fint fint med MT fö fan! 8)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

k-skåpet skrev:kommer tveklöst följa denna skönhet!
Bra att höra :D Verkar ju inte lbi så många som följer den ;)
HondaPojkeN skrev:Fint fint med MT fö fan! 8)
Fint som snuuuuuuus !
bibapeolola
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Fiint! Hoppas du gör något unikt nu :)
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

alltid gött me mt5 projekt ;)
Användarens profilbild
Mertz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 12 januari 2012, 15:12

Inlägg av Mertz »

lätt följas!! Behöver du hjälp men nåt så är ja bara ett PM bort ;)
Samuel Johnson skrev: "Nästan allt absurt uppförande kommer
sig av att imitera dem vi inte kan efterlikna"

GÖR MIG AV MED BÅDE GOKART (1800.-) OCH TRIMMAD NYRENOV MT5 MOTOR(1500.-)
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... d-avstamt/
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Roxxen96 skrev:Fiint! Hoppas du gör något unikt nu :)
Ska försöka :D ;) :) Blir inte så standard men inget superduper bygge.. :)
GreckE skrev:alltid gött me mt5 projekt ;)
Aomen inte sett så många så tänkte någon får väl dra upp ett fett :D
Mertz skrev:lätt följas!! Behöver du hjälp men nåt så är ja bara ett PM bort ;)
Absolut mertz! :) Kommer nog en fråga sen när ja ska porta ;) :) haha
bibapeolola
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 712
Blev medlem: 20 mars 2011, 14:17
Ort: Älgarås

Inlägg av Derbi_MackaN »

Bara för det är din moppe så kmr jag va snäll och följa ;) men snygg!
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Göööött axel! Du behöver fler projekt ;)
Well do ya, punk?
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

mt5:a de är inte alltid fel att ha ;) lycka till och gör detta projekt skitbra :) Lycka till axel knä o tå :lol:
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Sweet att det blev ett projekt av det här! Gillar verkligen dina bakdämpare ;)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

edit: laggdubbel
Senast redigerad av Axel den 5 april 2012, 23:40, redigerad totalt 1 gånger.
bibapeolola
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Derbi_MackaN skrev:Bara för det är din moppe så kmr jag va snäll och följa ;) men snygg!
Haha tack ;)
Gröngöling skrev:Göööött axel! Du behöver fler projekt ;)
Jarå ;)
TSR`BakarN skrev:mt5:a de är inte alltid fel att ha ;) lycka till och gör detta projekt skitbra :) Lycka till axel knä o tå :lol:
Haha! :D Will do will dooo
Mattyyy skrev:Sweet att det blev ett projekt av det här! Gillar verkligen dina bakdämpare ;)
Haha dom e vackra!
bibapeolola
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Uppdatering med film o grejs! Bomba mig med kommentarer nu förf-n :D
bibapeolola
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Fan va fränt ;) Fan va söt kille det var där dåå, fina grejer när du strippade lite :oops:

Roligt med sånna här filmer faktiskt, gåår bra hittils :D

Ha så roligt på Elmia, ingen i familjen är hemma denna helgen så kan inte dra dit .... :evil:
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Roxxen96 skrev:Fan va fränt ;) Fan va söt kille det var där dåå, fina grejer när du strippade lite :oops:

Roligt med sånna här filmer faktiskt, gåår bra hittils :D

Ha så roligt på Elmia, ingen i familjen är hemma denna helgen så kan inte dra dit .... :evil:
Haha :oops:
Ja de går helt ok!
Elmia var finfint :D


Kul att ens ha en projekttråd när man bara får respons från en person... så skiter i update på ett litet tag bara för det!
bibapeolola
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 712
Blev medlem: 20 mars 2011, 14:17
Ort: Älgarås

Inlägg av Derbi_MackaN »

Axel vill se uppdatering ju! :( ska du strippa i fler filmer? ;) :oops: nemen alltid kul att kolla på :P + får lite ider till min moppe :D

Mvh din Biatch :twisted:
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659
Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36

Inlägg av joar »

fint projekt! :D
sprängde fan kuken när du tog av tröjan! <3 8)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Derbi_MackaN skrev:Axel vill se uppdatering ju! :( ska du strippa i fler filmer? ;) :oops: nemen alltid kul att kolla på :P + får lite ider till min moppe :D

Mvh din Biatch :twisted:
Haha! Ja vi får se när de kommer uppdatering... inge kul att uppdatera när ingen verkar bry sig ändå :lol:. Har inte gjort nåt på den sen i fredagskväll ändå. Men blir väl lite mer kanske ikväll och imorgon!
joar skrev:fint projekt! :D
sprängde fan kuken när du tog av tröjan! <3 8)
Nämen joar då :oops:
Blev ju varm så var tvungen att ta av jackan sen frös jag så fick ta på den igen :( <3 haha :D
bibapeolola
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 712
Blev medlem: 20 mars 2011, 14:17
Ort: Älgarås

Inlägg av Derbi_MackaN »

AxxxeL skrev:
Derbi_MackaN skrev:Axel vill se uppdatering ju! :( ska du strippa i fler filmer? ;) :oops: nemen alltid kul att kolla på :P + får lite ider till min moppe :D

Mvh din Biatch :twisted:
Haha! Ja vi får se när de kommer uppdatering... inge kul att uppdatera när ingen verkar bry sig ändå :lol:. Har inte gjort nåt på den sen i fredagskväll ändå. Men blir väl lite mer kanske ikväll och imorgon!



de vet ja.. haha du har fler än jag har ;)
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Haha nedå! :D


Imorrn ska jag förbereda för blästring och i veckan ska det förmodligen bli blästrat! Nån som vet ifall ja behöver lacka snabbt eller hur lång tid tar de för det att rosta??
bibapeolola
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 712
Blev medlem: 20 mars 2011, 14:17
Ort: Älgarås

Inlägg av Derbi_MackaN »

lacka den grön axel! så kan ja tjuvkika på din porr mt5:a :oops:
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Derbi_MackaN skrev:lacka den grön axel! så kan ja tjuvkika på din porr mt5:a :oops:
Haha nja grön de vetifasiken ifall det blir.. blir nog en överaskning för er vad det blir för färg, har dock inte bestämt mig själv än. :)
bibapeolola
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

är det en opel commondore i bakgrunden? :D
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Hugge66 skrev:är det en opel commondore i bakgrunden? :D
Det är en Chevrolet nova!
http://www.garaget.org/?car=243029

Besiktigas på fredag den 13onde. Önska oss lycka till :)
bibapeolola
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

AxxxeL skrev:
Hugge66 skrev:är det en opel commondore i bakgrunden? :D
Det är en Chevrolet nova!
http://www.garaget.org/?car=243029

Besiktigas på fredag den 13onde. Önska oss lycka till :)
tror dig inte... ser ju på mils håll att det är en opel :D
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

k-skåpet skrev:
AxxxeL skrev:
Hugge66 skrev:är det en opel commondore i bakgrunden? :D
Det är en Chevrolet nova!
http://www.garaget.org/?car=243029

Besiktigas på fredag den 13onde. Önska oss lycka till :)
tror dig inte... ser ju på mils håll att det är en opel :D
Då ser du väldigt dåligt :D
bibapeolola
Användarens profilbild
NoCamshaft
Elmoped
Inlägg: 97
Blev medlem: 15 april 2012, 12:26
Ort: kungsbacka

Inlägg av NoCamshaft »

AxxxeL skrev:
Hugge66 skrev:är det en opel commondore i bakgrunden? :D
Det är en Chevrolet nova!
http://www.garaget.org/?car=243029

Besiktigas på fredag den 13onde. Önska oss lycka till :)
tänkte väll att et var en nova :)
Användarens profilbild
meckARN96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 28 juni 2011, 20:37

Inlägg av meckARN96 »

Kommer definitivt följa! Riktigt kul och bra idé med film när du mekar, skitkul!! :D
_____________________________________________________________
"In my body, where the shame-gland should be, there is instead another awesome-gland! True story!"

-Barney Stinson
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

NoCamshaft skrev:
AxxxeL skrev:
Hugge66 skrev:är det en opel commondore i bakgrunden? :D
Det är en Chevrolet nova!
http://www.garaget.org/?car=243029

Besiktigas på fredag den 13onde. Önska oss lycka till :)
tänkte väll att et var en nova :)
Jorå! ;) Bes. blev framflyttad, men är innan MAJ sååattte. :D haha
meckARN96 skrev:Kommer definitivt följa! Riktigt kul och bra idé med film när du mekar, skitkul!! :D
haha, tack! :D Snodde ju idéen från PK's malagutti projekt, ;) Tkr det är mycket roligare att kolla på projekt där de är lite andra upplägg än bara bild+text ;) :)


Liten lägesupdate för de nyfikna:
Håller på o skrapar tanken och bakpartiet rent med värmepistol och skrapa, inget annat biter ju förfan på den ½mm hammarlack som jag penslade på mitt uppe i mitt fuckokörande... hahaha!
Har rätt mkt i skolan just nu och är trött när jag kommer hem, men update kommer när jag är klar me dedär grejerna! Förmodligen har jag tid i helgen att skruva lite med.
bibapeolola
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Uppdatering! Ursäktar som sagt kvaliten på bilderna.... :)
bibapeolola
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

njas för fan :wink: längtar till nästa update !
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

TSR`BakarN skrev:njas för fan :wink: längtar till nästa update !
Haha skönt o höra! :)
bibapeolola
Användarens profilbild
Henrik Lundberg
Elmoped
Inlägg: 115
Blev medlem: 11 november 2011, 16:09

Inlägg av Henrik Lundberg »

Ska utan tvekan följas!
Längtar redan till nästa update. :wink:
Skriv svar