Galen mopedist

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Galen mopedist

Inlägg av Piitus96 »

Jago några polare körde till Willys, och då kör vi in på en cykelstig från närmaste väg som leder dit, o när vi väl har färdighandlat, så vet vi ju om att vi får vänta på bilarna som redan gör på vägen, men min ena polare körde rakt ut, när en bil som kör i 70km e cirka 10 meter ifrån han, o polaren har ju sämst acc just ne pga för tunga vikter, så bilen kör nästan in i han, han tutar mot min polare, kör in en bit framför han, öppnar bildörren o skriker på honom, men min polare körde ju bara runt han, o då följde bilisten efter, så polaren blinkar vänster o låtsas svänga in på nästa avfart, men han lyckas dra undan så att bilisten kör in på nästa väg ist
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Mertz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 12 januari 2012, 15:12

Inlägg av Mertz »

well nu börjas det...
Samuel Johnson skrev: "Nästan allt absurt uppförande kommer
sig av att imitera dem vi inte kan efterlikna"

GÖR MIG AV MED BÅDE GOKART (1800.-) OCH TRIMMAD NYRENOV MT5 MOTOR(1500.-)
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... d-avstamt/
miniakt1v
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 9 juni 2010, 21:02

Inlägg av miniakt1v »

Helt CRAZYyYYY mannen!!!!!
kevin gerber
kannebanne
Avstängd
Inlägg: 193
Blev medlem: 12 mars 2012, 13:19

Inlägg av kannebanne »

De va en gång ett troll...
Moped: Yamaha DT50MX
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Förstår inte vart du vill komma med tråden men jahaja. :)
bibapeolola
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

jag ber till gudarna att du blir bannad..
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Blev inte riktigt rätt där nu va? Både med stavningen och avståndsbedömningen?
Som de flesta får lära sig på körskolan så tar man hastigheten(km/h) gånger(*) tre(3) och tar sedan bort sista siffran.
I det här fallet så blir det 70 * 3 vilket är 210, dvs 21, bilen rör sig i 21 meter per sekund ungefär(EJ exakt)

Och en människas reaktionstid är på cirka en sekund, vilket gör att bilen skulle röra sig framåt 21(~11 meter eftersom han var 10 meter framför) meter under den tiden, sedan gäller det att bromsa ner från den hastigheten, och din kompis moped accelererar ju väldigt långsamt och därmed så skulle bilisten kysst han i röven.

Slutsats : Myt.

Källa :
http://www.regeringen.ax/trafik/stoppstrackor.pbs

Edit : Uttråkad som fan, BF3 fungerar icke för mig! :(
DblBarrelJackie
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 2 april 2012, 23:57

Inlägg av DblBarrelJackie »

p0d1 skrev:Blev inte riktigt rätt där nu va? Både med stavningen och avståndsbedömningen?
Som de flesta får lära sig på körskolan så tar man hastigheten(km/h) gånger(*) tre(3) och tar sedan bort sista siffran.
I det här fallet så blir det 70 * 3 vilket är 210, dvs 21, bilen rör sig i 21 meter per sekund ungefär(EJ exakt)

Och en människas reaktionstid är på cirka en sekund, vilket gör att bilen skulle röra sig framåt 21(~11 meter eftersom han var 10 meter framför) meter under den tiden, sedan gäller det att bromsa ner från den hastigheten, och din kompis moped accelererar ju väldigt långsamt och därmed så skulle bilisten kysst han i röven.

Slutsats : Myt.

Så sant, så sant. Btw, en jävligt hård kyss måste jag säga.
Källa :
http://www.regeringen.ax/trafik/stoppstrackor.pbs

Edit : Uttråkad som fan, BF3 fungerar icke för mig! :(
Getting burned in brännboll
"I was in the air"
Like a swede
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

p0d1 skrev:Blev inte riktigt rätt där nu va? Både med stavningen och avståndsbedömningen?
Som de flesta får lära sig på körskolan så tar man hastigheten(km/h) gånger(*) tre(3) och tar sedan bort sista siffran.
I det här fallet så blir det 70 * 3 vilket är 210, dvs 21, bilen rör sig i 21 meter per sekund ungefär(EJ exakt)

Och en människas reaktionstid är på cirka en sekund, vilket gör att bilen skulle röra sig framåt 21(~11 meter eftersom han var 10 meter framför) meter under den tiden, sedan gäller det att bromsa ner från den hastigheten, och din kompis moped accelererar ju väldigt långsamt och därmed så skulle bilisten kysst han i röven.

Slutsats : Myt.

Källa :
http://www.regeringen.ax/trafik/stoppstrackor.pbs

Edit : Uttråkad som fan, BF3 fungerar icke för mig! :(
det där va sick XD natthumorpå den :P +1
Användarens profilbild
Mertz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 12 januari 2012, 15:12

Inlägg av Mertz »

p0d1 skrev:Blev inte riktigt rätt där nu va? Både med stavningen och avståndsbedömningen?
Som de flesta får lära sig på körskolan så tar man hastigheten(km/h) gånger(*) tre(3) och tar sedan bort sista siffran.
I det här fallet så blir det 70 * 3 vilket är 210, dvs 21, bilen rör sig i 21 meter per sekund ungefär(EJ exakt)

Och en människas reaktionstid är på cirka en sekund, vilket gör att bilen skulle röra sig framåt 21(~11 meter eftersom han var 10 meter framför) meter under den tiden, sedan gäller det att bromsa ner från den hastigheten, och din kompis moped accelererar ju väldigt långsamt och därmed så skulle bilisten kysst han i röven.

Slutsats : Myt.

Källa :
http://www.regeringen.ax/trafik/stoppstrackor.pbs

Edit : Uttråkad som fan, BF3 fungerar icke för mig! :(
I teorin ja! vem vet va som hände i verkligheten.. GTA?
Samuel Johnson skrev: "Nästan allt absurt uppförande kommer
sig av att imitera dem vi inte kan efterlikna"

GÖR MIG AV MED BÅDE GOKART (1800.-) OCH TRIMMAD NYRENOV MT5 MOTOR(1500.-)
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... d-avstamt/
Användarens profilbild
anthmyr
Yamaha Racing Team
Inlägg: 541
Blev medlem: 5 maj 2011, 19:02
Ort: partille

Inlägg av anthmyr »

Väldigt intressant historia! Cool Story Bro , Changed My Life!
Yamaha Aerox/Neos/Slider / Beta RR 8)

Nerox- http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33282

Utseende är inte allt , men hur ofta runkar du till någons personlighet?
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Visst det kanske inte var så farligt men ni behöver ju inte vara så negativa. Han trollade lite om meterna. Okej... Han la upp det i moppehistorier för han ville dela med sig om vad som hade hänt.

Fast nästa gång kanske du inte behöver skriva om något som händer varje dag?;)
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

haha nää, de va virka 20 meter ifrån som min polare körde in på vägen när bilen kom i 70-80, o han fick ju såklart tvärnita för att undvika en krock

Dock så glömde jag nämna att när bilen va i röven på min polare så körde han in på fel körfält för att inte bli påkörd :D
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Piitus96 skrev:haha nää, de va virka 20 meter ifrån som min polare körde in på vägen när bilen kom i 70-80, o han fick ju såklart tvärnita för att undvika en krock

Dock så glömde jag nämna att när bilen va i röven på min polare så körde han in på fel körfält för att inte bli påkörd :D
Du får ju heller inte glömma rampen som stod i det körfältet som bilen åkte på och gjorde frontflip och sedan en backflip över moppen och bad honom stanna :roll:
Skriv svar