50cc sprinter (26/10, sid. 16)

Här visas projekt som inriktar sig på mer avancerad racing. Endast utvalda projekt kommer få tillgång till den här kategorin.
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Fyfan vad man längtar tills detta är klart!
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
meckARN96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 28 juni 2011, 20:37

Inlägg av meckARN96 »

Sjukt som vanligt ^^
_____________________________________________________________
"In my body, where the shame-gland should be, there is instead another awesome-gland! True story!"

-Barney Stinson
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Nice! men fick inget svar på mina frågor.. :cry:
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
HHR
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 april 2008, 08:54

Inlägg av HHR »

Hetsbygg nu då! Vi ska vara klara nästa helg!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

vad är nästa helg ? :) tävlar ni mot varandra elr ? ^^
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
HHR
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 april 2008, 08:54

Inlägg av HHR »

En färd upp emot västerås/stockholm/uppsala ungefär. Det är ju några tävlingar. ;)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

HHR skrev:En färd upp emot västerås/stockholm/uppsala ungefär. Det är ju några tävlingar. ;)
då du se till att fixa några filmer båda ni två:)
bör de inte vara jobbigt att växla på den korta sträckan och går väl upp i varv rätt snabbt antar jag :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

david96 skrev:
HHR skrev:En färd upp emot västerås/stockholm/uppsala ungefär. Det är ju några tävlingar. ;)
då du se till att fixa några filmer båda ni två:)
bör de inte vara jobbigt att växla på den korta sträckan och går väl upp i varv rätt snabbt antar jag :)
Om dom ska till Västerås kommer dom komma med på film. Då jag kommer filma en del!
HHR
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 april 2008, 08:54

Inlägg av HHR »

david96 skrev:
HHR skrev:En färd upp emot västerås/stockholm/uppsala ungefär. Det är ju några tävlingar. ;)
då du se till att fixa några filmer båda ni två:)
bör de inte vara jobbigt att växla på den korta sträckan och går väl upp i varv rätt snabbt antar jag :)
Nejdå, har flatshift i insprutet så jag växlar utan koppling. Behöver bara hålla inne en knapp och lägga vikt på växelpetaren så fungerar det av sig själv. Växlingsvarvet är inprogrammerat.
Användarens profilbild
Perra.S
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 21 december 2011, 18:22
Ort: Sverige

Inlägg av Perra.S »

Tack för alla kommentarer!

TechnoMen skrev:Nice! men fick inget svar på mina frågor.. :cry:
Tack! Oj, ja det projektet rann ut i sanden.

Började dagen med att göra klart röret, har dock inte provat det än
Bild

Startade den sen med en moddad 21mm förgasare och på metanol gick den så fett så det sprutade ut mängder av oförbränt bränsle ur röret. Så tankade istället 20% nitro och då gick den rent, men efter ca. 100m av fullgas så snålar den ur, precis som att flottörhuset töms.
Så har satt på en bränslepump och btr så man får lite bättre bränsleflöde in i förgasaren istället för det fjolliga flödet som man får av självfallet från tanken.
Måste dock säga att nitron gjorde gott, den blev väldigt mycket piggare.
Bild

Har även haft på linolja på röret. Får bli att skaffa värmetålig klarlack till nästa rör
Bild
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

fan vad fina dina rör blir :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Besviken på dig alltså.. ingen film. :cry:
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Perra.S
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 21 december 2011, 18:22
Ort: Sverige

Inlägg av Perra.S »

Lite skriftlig uppdatering blir det idag

Röret:
Indragen stinger var riktigt värt, behovet av ljuddämpare försvann helt. Har inte testat klart det nya röret än men det verkar ge samma effekt som det förra fast med ett annorlunda (tråkigare) register.

Mopeden:
Med soppapumpen så försvann gårdagens problem med att den snålade ut efter 100m, nu går det hålla fullt så länge man vill.
Började med att prova på 20% nitro och det var väll inte något vidare spännande, visst den gick lite hårdare än med metanol men det var marginellt. Måste dock tillägga att den gick alldeles för fett så en del effekt fanns säkert att hämta på att snåla ut den.

Sen blev det däremot spännande, tankade 40% nitro och då började det röra på sig ordentligt! Utan att ha några bevis för det så vågar jag nog påstå att 20hk gränsen är sprängd, alternativt att jag är väldigt nära den!
MEN, den går fortfarande för fett. Avgaserna är väldigt fuktiga och stiftet är blött efter man kört. Så bortåt 50-60% nitro är nog ingen omöjlighet.

Tändningen var en annan spännande historia, råkade först starta den på förtändningen som jag har när jag eldar ur den med bensin vilket är 1,5mm / 20grader och då gick den knappt att hålla liv i och responsen var värdelös. På 20% nitro så gick den hårdast på 8mm / 48grader förtändning med helt rak tändkurva! 40% hann jag inte testa var den gick bäst men den kommer säkert vilja ha en hel del till.

Nu behöver jag bara ha tag i lättare vikter, 2.7g är för tungt. Tror 2.5g hade varit optimalt. Ingen som vet om det finns att köpa i storleken 16x13?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

blir de film snart? :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659
Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36

Inlägg av joar »

Fan vad gött! Hoppas du race:ar mot HHR sen :D 8)
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

vart är filmen!!! :(
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Kul för dIG att det går så bra denna gång! :) Men min mamma lärde mig att man ska hålla det man lovar..! FILM! :(
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
meckARN96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 28 juni 2011, 20:37

Inlägg av meckARN96 »

att du orkar :O :D
_____________________________________________________________
"In my body, where the shame-gland should be, there is instead another awesome-gland! True story!"

-Barney Stinson
Användarens profilbild
HasseMan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 173
Blev medlem: 12 november 2011, 21:48
Ort: NÖÖÖDINGE

Inlägg av HasseMan »

GGAAAAH, längtar till film!! :D:D:D
ÖÖÖUEEEEE
PK skrev: We live on the edge. fuck bengen. vi är fett gangsterkriminella. vi är moppepojkar.
Användarens profilbild
kinderjao
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 28 januari 2012, 16:39

Inlägg av kinderjao »

meckARN96 skrev:att du orkar :O :D
tänkte nyss desamma :)
Användarens profilbild
Perra.S
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 21 december 2011, 18:22
Ort: Sverige

Inlägg av Perra.S »

meckARN96 skrev:att du orkar :O :D
äsch, nu när den börjar fungera är det ju kul :D Det var värre förr när det bara krånglade.

Ska försöka få tummen ur och fixxa film nästa gång den testas.
HHR
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 april 2008, 08:54

Inlägg av HHR »

Vad tror du om att du ägnar dig åt att ställa in moppen på torsdag så ägnar jag hela tiden åt att filma med div riggar och annat kul? :D

Har precis varit på filmmöte och är astaggad! ;) :D

Dags för lite Canonpower ;)
Användarens profilbild
Perra.S
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 21 december 2011, 18:22
Ort: Sverige

Inlägg av Perra.S »

Filma är ju alltid kul, men ordet Canon gör att det går rysningar längs ryggraden ;)
HHR
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 april 2008, 08:54

Inlägg av HHR »

Perra.S skrev:Filma är ju alltid kul, men ordet Canon gör att det går rysningar längs ryggraden ;)
Det förstår jag, man blir lika rysligt imponerad varje gång, att det ens är möjligt? ;)

Se bara 16,45 hk filmen (Nikon) V.S. bensinfilmen med nira (Canon). Otrolig skillnad.
Användarens profilbild
Perra.S
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 21 december 2011, 18:22
Ort: Sverige

Inlägg av Perra.S »

HHR skrev:
Perra.S skrev:Filma är ju alltid kul, men ordet Canon gör att det går rysningar längs ryggraden ;)
Det förstår jag, man blir lika rysligt imponerad varje gång, att det ens är möjligt? ;)

Se bara 16,45 hk filmen (Nikon) V.S. bensinfilmen med nira (Canon). Otrolig skillnad.
Och den jämförelsen är ju inte lite haltande när det skiljer typ 5år mellan kamerorna..

Sluta propagera för skräp-Canon nu och bygg på mopeden istället!
Användarens profilbild
Perra.S
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 21 december 2011, 18:22
Ort: Sverige

Inlägg av Perra.S »

Firrat nytt insug så jag slipper mitt förra frammåtvinklade insug som var alldeles för långt bara för att förgasaren skulle få plats. Problemet nu är väll att jag måste bygga en bakskärm då det inte funkar att köra med luftfilter p.g.a allt bränsle som blåser ut ur förgasaren när motorn inte är på effektbandet.

Blandat till 60% nitro / 35% metanol / 5% olja som den ska startas på imorgon. Antagligen var jag nog för optimistisk med nitrohalten men det visar sig imorgon.

En rolig detalj i det hela är att när motorn går på 40% nitro har den en bränslekostnad på över 2000kr/milen...

Bild
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Glöm inte film imorgon nu!
GuZt4v
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 439
Blev medlem: 24 september 2011, 09:29

Inlägg av GuZt4v »

Perra.S skrev:
En rolig detalj i det hela är att när motorn går på 40% nitro har den en bränslekostnad på över 2000kr/milen...
o fy faaan jag tycker det är dyrt med endast bensin i tanken :roll:
Bild
Danne: Bevisa vad du går för bensinballe :D

Kolla mitt Derbi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33274
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 469
Blev medlem: 29 maj 2011, 22:24
Ort: UMEÅ

Inlägg av ET.sm »

Sätt en lapp på pannan- ( FILM) GLÖM EJ!!! PS FILM: ÅTERIGEN!!,
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

glöm inte filmen
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Ingen bruks moped alltså! ;) Men glöm förfan inte film nu! :shock:
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Perra.S
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 21 december 2011, 18:22
Ort: Sverige

Inlägg av Perra.S »

Startade den på 60% nitro ståendes på pallbockar och när man varvade ur den gick det fortfarande riktigt fett. Så, bytte till 85% nitro / 7,5% metanol / 5% olja / 2,5% vatten och då gick den helt perfekt, fortfarande ståendes på pallbockar.

Åkte ner till vägen och provade och fy helvete vilket drag det var de första 50 metrarna! Sen stendog den med detta resultatet:
Bild

Bild

Den har alltså smält runt kolvringsstoppet på insugssidan. Stiftet visar inte på att den gått snålt, den betedde sig inte som att den gick snålt och cylindern var inte varmare än att man kunde lägga handen på den.

Då cylindern klarade sig fint så blev den rengjord på alu-rester m.h.a saltsyra och sen smälldes kalaset ihop igen med en ny kolv.
Denna gången tankade jag bara 60% nitro och åkte ner till vägen igen för att prova. Fick hjulspinn i starten och sen körde jag väll 3 fullgasrepor på rad innan det blev tvärstopp i maskin och en kylarslang trycktes av.. Resultatet har vi här:
Bild

Bild

Som tur är så har cylindern klarat sig så den åker ihop igen med en gammal kolv jag har liggandes från turbotesterna.
Vad har jag då lärt mig idag? Jo, max 40-50% nitro samt bara en fullgasrepa och sen stänga av den och gå tillbaka.

Och ja, FILM finns från 60% körningen. Den kommer upp imorn eller på söndag när jag är tillbaka i stan och har en riktig internetuppkoppling.
anton96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 517
Blev medlem: 7 mars 2011, 20:35
Ort: jönköping

Inlägg av anton96 »

vad har projektet kostat dig egentligen? känns som att det är rätt mycket som behövts bytas osv? väntar spänt tills filmen kommer upp :D
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

sä glömde han filmen............;)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

potog skrev:sä glömde han filmen............;)
eller inte, kommer ju imorgon eller på söndag :wink:

men fan va grymt dehär är perra! :D forsätt kämpa även om det krånglar för till slut så kommer det gå riktigt bra känner jag på mig :wink:
Skriv svar