Angående blockportning, ett tips kan vara att göra en smidigare övergång mellan underströmmen (som går under veven upp emot boostporten) och spolportarna. Annars ser det bra ut
rkan skrev:Angående blockportning, ett tips kan vara att göra en smidigare övergång mellan underströmmen (som går under veven upp emot boostporten) och spolportarna. Annars ser det bra ut
Ja men det ingår inte i matchportning mot cylindern utan kommer i en egen guide om flödesoptimering
Perra.S skrev:Tillbringat dagen i garaget, började med att snickra ihop en tank av ett 3" avgasrör och några svetsmuffar samt gjorde fästen till den och kylet.
Byggde även ett insug (svettsarna ser ut som skit, var problem att få det tätt..)
Även en helhetsbild
Tja är mycket intresserad av ditt bygge! kul attse en som kan mycket ! nu till frågorna.. vad för aggregat använder du ? och hur tänker du sänka kompet och hör högt/lågt ska squishet vara är väldigt intresserad av o lära mig mer om 2 t o turbo laddning ! jo en grej till skall du änvända dig av någon bränsle pump och bränsletrycks regulator när det kommer till den delen eller hur ska du göra förklara gärna mer
Perra.S skrev:Tillbringat dagen i garaget, började med att snickra ihop en tank av ett 3" avgasrör och några svetsmuffar samt gjorde fästen till den och kylet.
Byggde även ett insug (svettsarna ser ut som skit, var problem att få det tätt..)
Även en helhetsbild
Tja är mycket intresserad av ditt bygge! kul attse en som kan mycket ! nu till frågorna.. vad för aggregat använder du ? och hur tänker du sänka kompet och hör högt/lågt ska squishet vara är väldigt intresserad av o lära mig mer om 2 t o turbo laddning ! jo en grej till skall du änvända dig av någon bränsle pump och bränsletrycks regulator när det kommer till den delen eller hur ska du göra förklara gärna mer
Ska köra på metanol så kommer inte sänka kompet utan ska först testa med original-komp och se hur det går.
Japp ska köra med bränslepump och tryckregulator så bränsletrycket hela tiden är samma som laddtrycket.
Victorh skrev:måste fråga är det värt att skaffa insugsspacers hjälper de mycket?
han har det för att få plats med membranet
men då man kan köpa spacers :/
för att höjja komppen har jag hört men hur hjälper de ens?
Nja vevhuskompet sänks när du monterar en spacer.
Om jag minns rätt så är meningen med de köpe-spacers som finns att de ska flytta bak ventilen så kanalen till boostporten friläggs så man får bättre flöde. Men om det väger upp det faktum att vevhuskompet sänks vet jag ej.
Perra.S skrev:Tillbringat dagen i garaget, började med att snickra ihop en tank av ett 3" avgasrör och några svetsmuffar samt gjorde fästen till den och kylet.
Byggde även ett insug (svettsarna ser ut som skit, var problem att få det tätt..)
Även en helhetsbild
Tja är mycket intresserad av ditt bygge! kul attse en som kan mycket ! nu till frågorna.. vad för aggregat använder du ? och hur tänker du sänka kompet och hör högt/lågt ska squishet vara är väldigt intresserad av o lära mig mer om 2 t o turbo laddning ! jo en grej till skall du änvända dig av någon bränsle pump och bränsletrycks regulator när det kommer till den delen eller hur ska du göra förklara gärna mer
Ska köra på metanol så kommer inte sänka kompet utan ska först testa med original-komp och se hur det går.
Japp ska köra med bränslepump och tryckregulator så bränsletrycket hela tiden är samma som laddtrycket.
okej vad ska du köra med för bränsle pump o bränsletrycks regulator finns hur många olika som hälst j ??
draclover skrev:
Tja är mycket intresserad av ditt bygge! kul attse en som kan mycket ! nu till frågorna.. vad för aggregat använder du ? och hur tänker du sänka kompet och hör högt/lågt ska squishet vara är väldigt intresserad av o lära mig mer om 2 t o turbo laddning ! jo en grej till skall du änvända dig av någon bränsle pump och bränsletrycks regulator när det kommer till den delen eller hur ska du göra förklara gärna mer
Ska köra på metanol så kommer inte sänka kompet utan ska först testa med original-komp och se hur det går.
Japp ska köra med bränslepump och tryckregulator så bränsletrycket hela tiden är samma som laddtrycket.
okej vad ska du köra med för bränsle pump o bränsletrycks regulator finns hur många olika som hälst j ??
Kör med en vanlig bosch bilpump och en malpassi 1:1 btr.
Hoppas d får till Turbon, Vad är de för turbo?
Min pappas kusin (Erik Marklund) äger MC Xpress som är turbotillverkare,
Berätta gärna hur du har tänkt att trycksätta turbon och hur stor den är!
blir intressant och se hur de går med turbo på 2 taktare, Nästan omöjligt!
Lycka till
Vill du att jag ska lägga in dina updates i ditt första inlägg så det är lättare för medlemmarna att följa det? Har alla dina uppdates sparade och med satt datum så klistrar bara in dom om så önskas. Kul att du håller igång projektet fortsätt såhär!
ktm_danielsson skrev:Vill du att jag ska lägga in dina updates i ditt första inlägg så det är lättare för medlemmarna att följa det? Har alla dina uppdates sparade och med satt datum så klistrar bara in dom om så önskas. Kul att du håller igång projektet fortsätt såhär!
Nej tack, tycker det är smidigare att behålla upplägget av tråden som det är