Nutbreaker skrev:om du har orginalförgasare har du nog 6mm
okej, men skulle ju kännas värdelöst att lägga ut 350 spänn på ett munstyckesätt och sedan passar det inte :S
Finns det nån som vet ?
Har en cpi formula r med orginal förgasaren
Nutbreaker skrev:om du har orginalförgasare har du nog 6mm
okej, men skulle ju kännas värdelöst att lägga ut 350 spänn på ett munstyckesätt och sedan passar det inte :S
Finns det nån som vet ?
Har en cpi formula r med orginal förgasaren
Nutbreaker skrev:om du har orginalförgasare har du nog 6mm
okej, men skulle ju kännas värdelöst att lägga ut 350 spänn på ett munstyckesätt och sedan passar det inte :S
Finns det nån som vet ?
Har en cpi formula r med orginal förgasaren
nån som vet ?
bump
fattar inte varför mods ska envisas med att man ska skriva här man får vänta en hel vecka på svaret
nån som vet om jag har 6 mm eller 5 mm på min orginal dellorto förgasare ? har en cpi formula r
gud skrev:
okej, men skulle ju kännas värdelöst att lägga ut 350 spänn på ett munstyckesätt och sedan passar det inte :S
Finns det nån som vet ?
Har en cpi formula r med orginal förgasaren
nån som vet ?
bump
fattar inte varför mods ska envisas med att man ska skriva här man får vänta en hel vecka på svaret
nån som vet om jag har 6 mm eller 5 mm på min orginal dellorto förgasare ? har en cpi formula r
gud skrev:
okej, men skulle ju kännas värdelöst att lägga ut 350 spänn på ett munstyckesätt och sedan passar det inte :S
Finns det nån som vet ?
Har en cpi formula r med orginal förgasaren
nån som vet ?
bump
fattar inte varför mods ska envisas med att man ska skriva här man får vänta en hel vecka på svaret
nån som vet om jag har 6 mm eller 5 mm på min orginal dellorto förgasare ? har en cpi formula r
Nutbreaker skrev:Tjenare, min moppe har inte startat osv men det visade sig att det drog tjuvluft. men så när jag har inne choken så axxar den gött men så när man kommer upp på bakhjulet så dör den, när jag kör utan choke så går den lika bra som med choke på toppfart men i axxet är den mycket segare och klenare, jag testade byta upp 2 storlekar men då startade den knappt och dog så fort man gasade typ. jag vet inte vad det är för fel? ska jag skruva in luftkruven eller vad ska jag göra? tacksam för svar!!
Tjabba! Har en gilera stalker nkd 09 med dragen v-ring och ska köpa ett Leovince tourning rör. Någon som vet vilket mönstycke jag bör ha? Eller vad mitt orginalmönstycke är? riktigt tacksam för svar grabbar!
Har nyligen skaffat mig ett öppet luftfilter till min Yamaha Aerox.
Det resulterade i att den förstås behöver större högfartsmunstycke, så jag blir tvungen att hålla in choken på högre varvtal tills vidare.
Jag vet att man måste köpa större munstycke när man byter till ett trimrör, och jag slipper helst byta munstycke 2 gånger, om ni förstår hur jag menar.
Så finns det nån regel för hur mycket man behöver gå upp i storlek när man byter till öppet luftfilter respektive trimrör?
För informationens skull ska jag skriva lite grejer här.
Förgasare: Dellorto 12mm
Munstycke lågfart = 36
Munstycke högfart = 100
Munstycke "choke" = 60
Som sagt, moppen funkar 100% så länge man håller in choken på högfart. Tändstiftet visar brun färg.
Hoppas nån har lite info att dela med mig. Vill väldigt gärna fixa moppen nu!
Tja!
Har köpt en ny 17.5mm förgasare till min moppe.
Setup:
Polini 70cc sport
Hebo Power luftfilter
Leovince ZX
Tomaselli snabbgas
(ny) Dellorto 17.5 förgasare
9gradigt tändstift
Jag ska hämta ut förgasaren idag, och jag har redan en huvudmunstyckessats så jag hade tänkt att byta det, men undrar även:
Är det nödvändigt att byta lågfartsmunstycket för att få ut allt av 70cc:n?
Den har huvudmunstycke strlk 90 och lågfartsmunstycke strlk 34 från början.
Senast redigerad av JonteAerox den 27 september 2011, 07:03, redigerad totalt 1 gånger.
JonteAerox skrev:Hejsan!
Har köpt en ny 17.5mm förgasare till min moppe.
Setup:
Polini 70cc sport
Hebo Power luftfilter
Leovince ZX
Tomaselli snabbgas
(ny) Dellorto 17.5 förgasare
9gradigt tändstift
Jag ska hämta ut förgasaren idag, och jag har redan en huvudmunstyckessats så jag hade tänkt att byta det, men undrar även:
Är det nödvändigt att byta lågfartsmunstycket för att få ut allt av 70cc:n?
Tror nog du måste byta lågfartsmunstycke. Men du kan ju alltid testa att lägga igång den utan att byta och sen ser du om du måste göra de.
JonteAerox skrev:Hejsan!
Har köpt en ny 17.5mm förgasare till min moppe.
Setup:
Polini 70cc sport
Hebo Power luftfilter
Leovince ZX
Tomaselli snabbgas
(ny) Dellorto 17.5 förgasare
9gradigt tändstift
Jag ska hämta ut förgasaren idag, och jag har redan en huvudmunstyckessats så jag hade tänkt att byta det, men undrar även:
Är det nödvändigt att byta lågfartsmunstycket för att få ut allt av 70cc:n?
Tror nog du måste byta lågfartsmunstycke. Men du kan ju alltid testa att
lägga igång den utan att byta och sen ser du om du måste göra de.
Hur känner jag det att den får för lite bensin då? Känner man bara att den inte ger allt typ eller? :)
JonteAerox skrev:Hejsan!
Har köpt en ny 17.5mm förgasare till min moppe.
Setup:
Polini 70cc sport
Hebo Power luftfilter
Leovince ZX
Tomaselli snabbgas
(ny) Dellorto 17.5 förgasare
9gradigt tändstift
Jag ska hämta ut förgasaren idag, och jag har redan en huvudmunstyckessats så jag hade tänkt att byta det, men undrar även:
Är det nödvändigt att byta lågfartsmunstycket för att få ut allt av 70cc:n?
Den har huvudmunstycke strlk 90 och lågfartsmunstycke strlk 34 från början.
Tror nog du måste byta lågfartsmunstycke. Men du kan ju alltid testa att
lägga igång den utan att byta och sen ser du om du måste göra de.
Hur känner jag det att den får för lite bensin då? Känner man bara att den inte ger allt typ eller? :)
Oj jag kollade fel förgasare, min hade visst huvudmunstycke 80 och lågfartsmunstycke 38 från början :)
Har nyligen skaffat mig ett öppet luftfilter till min Yamaha Aerox.
Det resulterade i att den förstås behöver större högfartsmunstycke, så jag blir tvungen att hålla in choken på högre varvtal tills vidare.
Jag vet att man måste köpa större munstycke när man byter till ett trimrör, och jag slipper helst byta munstycke 2 gånger, om ni förstår hur jag menar.
Så finns det nån regel för hur mycket man behöver gå upp i storlek när man byter till öppet luftfilter respektive trimrör?
För informationens skull ska jag skriva lite grejer här.
Förgasare: Dellorto 12mm
Munstycke lågfart = 36
Munstycke högfart = 100
Munstycke "choke" = 60
Som sagt, moppen funkar 100% så länge man håller in choken på högfart. Tändstiftet visar brun färg.
Hoppas nån har lite info att dela med mig. Vill väldigt gärna fixa moppen nu!
Har nyligen skaffat mig ett öppet luftfilter till min Yamaha Aerox.
Det resulterade i att den förstås behöver större högfartsmunstycke, så jag blir tvungen att hålla in choken på högre varvtal tills vidare.
Jag vet att man måste köpa större munstycke när man byter till ett trimrör, och jag slipper helst byta munstycke 2 gånger, om ni förstår hur jag menar.
Så finns det nån regel för hur mycket man behöver gå upp i storlek när man byter till öppet luftfilter respektive trimrör?
För informationens skull ska jag skriva lite grejer här.
Förgasare: Dellorto 12mm
Munstycke lågfart = 36
Munstycke högfart = 100
Munstycke "choke" = 60
Som sagt, moppen funkar 100% så länge man håller in choken på högfart. Tändstiftet visar brun färg.
Hoppas nån har lite info att dela med mig. Vill väldigt gärna fixa moppen nu!
alltså vill du byta upp munstycke så den går bra med sportluftfiltret och så du kan lägga på effektrör utan att behöva byta en gång till?
Tja, jag har en speedfight 2 AC.. vad tror ni jag ska ha för munstycke med denna setup?
Yasuni Z (urpluggat)
Malossi multivar
trim CDI
Lättare vikter
airsal 50cc sport
...... och annars är den helt avstrypt.
vet att original är 54.
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
Vad är det För orginal munstyckes storlek på en keeway f-act?
Kolla på google hitta inget:(
U suck dick and eat butt..! butt eating duck... suck fucker! - Tom DeLonge
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
Vad är det för orginalmunstycke på en peugeot blaster? Min polare ska köpa effekt rör och behöver hjälp med vad han ska ha för munstycke och vad han har nu
Tack i förhand
U suck dick and eat butt..! butt eating duck... suck fucker! - Tom DeLonge
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
Har nyligen skaffat mig ett öppet luftfilter till min Yamaha Aerox.
Det resulterade i att den förstås behöver större högfartsmunstycke, så jag blir tvungen att hålla in choken på högre varvtal tills vidare.
Jag vet att man måste köpa större munstycke när man byter till ett trimrör, och jag slipper helst byta munstycke 2 gånger, om ni förstår hur jag menar.
Så finns det nån regel för hur mycket man behöver gå upp i storlek när man byter till öppet luftfilter respektive trimrör?
För informationens skull ska jag skriva lite grejer här.
Förgasare: Dellorto 12mm
Munstycke lågfart = 36
Munstycke högfart = 100
Munstycke "choke" = 60
Som sagt, moppen funkar 100% så länge man håller in choken på högfart. Tändstiftet visar brun färg.
Hoppas nån har lite info att dela med mig. Vill väldigt gärna fixa moppen nu!
alltså vill du byta upp munstycke så den går bra med sportluftfiltret och så du kan lägga på effektrör utan att behöva byta en gång till?
Ja asså jag vill kunna köra med originalbestyckningen först. men sen när jag ska byta till öppet filter och trimrör måste jag ju byta upp mig i munstycke, vilken storlek ska jag ha då?
Så frågan var om det fanns nån regel för hur mycket man behöver gå upp i storlek (strl.100 till strl.120 exempelvis) när man byter till både trimrör och öppet filter.
Tycker nån av er alla borde ha en liten aning. Om du själv byter till trimrör, hur mycket går du upp i storlek? Och hur mycket går du upp när du byter till ett öppet filter?
All3z skrev:Tjenare undrar vad jag ska ha för munstycke till en Aerox med leovince zx, med vikterna och fjädrarna som följer med
mvh
gå upp ca. 10 storlekar att börja med sen kollar du färgen på tändstiftet och ser om den får för lite eller mycket löns att beställa en hel munstyckessats
All3z skrev:Tjenare undrar vad jag ska ha för munstycke till en Aerox med leovince zx, med vikterna och fjädrarna som följer med
mvh
gå upp ca. 10 storlekar att börja med sen kollar du färgen på tändstiftet och ser om den får för lite eller mycket löns att beställa en hel munstyckessats
All3z skrev:Tjenare undrar vad jag ska ha för munstycke till en Aerox med leovince zx, med vikterna och fjädrarna som följer med
mvh
gå upp ca. 10 storlekar att börja med sen kollar du färgen på tändstiftet och ser om den får för lite eller mycket löns att beställa en hel munstyckessats
vilket munstycke tror ni jag ska ha på min speedfight 2 AC 2003 med denna setup?
airsal 70cc sport
urpluggat yasuni Z
malossi multivar
hårdare kopplingsfjädrar
minifilter i org. luftburk
m.m.
ska använda originalförgasare med munstycke 54 monterat original.
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
vilket munstycke tror ni jag ska ha på min speedfight 2 AC 2003 med denna setup?
airsal 70cc sport
urpluggat yasuni Z
malossi multivar
hårdare kopplingsfjädrar
minifilter i org. luftburk
m.m.
ska använda originalförgasare med munstycke 54 monterat original.
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick