Datamus problem

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
FuckYouImAFreezer
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 24 juli 2010, 14:26
Ort: Hofors

Datamus problem

Inlägg av FuckYouImAFreezer »

Tjena! För ett tag sen så köpte jag en Xai mus från steelseries och det tog inte lång tid innan jag blev kär i den. (bildligt så få inte för er något nu ;)) Iaf så på senaste tiden så har den börjat glappa något otroligt! Får dra ut kontakten och sätta tillbaka den med endast några minuters mellanrum ibland.. När den börjar "glappa" så funkar ingenting på musen. Ibland funkar alla knappar utom vänsterklicken och ibland så funkar ingenting alls.. Och har även hänt att det går att röra på musen och den svarar på skärmen men inga knappar gör :?: Flera saker som hänt är att musen börjat röra på sig själv och vänsterklicka okontrolerat och knappen bakom scrollen switchar även. Den knappen ändrar sensen på pekaren ifall ni inte visste :)

Länkar en bild så alla vet vilken knapp jag menar ;>

Bild

Är det dags att införskaffa sig en ny datamus eller är det något som kan fixas? Musjäkeln kostade ju 5-600 så skulle vilja ha den iaf 1 år innan den måste bytas ut..
"Så länge den har två hjul och rullar i nedförsbacke så är jag nöjd"
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Köp roccat Kone [+]. den bästa datamusen jag någonsin har haft :) gav 650 kr

Bild

Men kolla om det finns nya drivrutiner, annars vet jag inte :?
Senast redigerad av xytoo den 15 juni 2011, 01:11, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
FuckYouImAFreezer
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 24 juli 2010, 14:26
Ort: Hofors

Inlägg av FuckYouImAFreezer »

Såg ju inte helt fel ut, blir nog ingen ny steelseries iaf :>

Edit: Aah ska kolla på deras hemsida :)
Senast redigerad av FuckYouImAFreezer den 15 juni 2011, 01:13, redigerad totalt 1 gånger.
"Så länge den har två hjul och rullar i nedförsbacke så är jag nöjd"
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

FuckYouImAFreezer skrev:Såg ju inte helt fel ut, blir nog ingen ny steelseries iaf :>
Nee sjukt snygg och funktioner så man blir knäpp xpp men behöver ju inte ändra allt, och 6000 dpi med pro aim sensor och 4 led dioder med en jäkla massa färger :) 24 programbara knappar med easy shift :) oändligt med funktioner och fyller sin funktion till att redigera bilder och spela och bara vanligt :)

http://www.roccat.org/Products/Gaming-M ... CAT-Kone-/

Bild
Användarens profilbild
jonssson13
Svårstartad skrothög
Inlägg: 172
Blev medlem: 15 maj 2011, 13:19

Inlägg av jonssson13 »

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2815

Grym mus 400 kr + musmatta värd 100 !
Användarens profilbild
Tullis
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 29 juni 2008, 20:11

Inlägg av Tullis »

Om du bara har haft den i ett år så kan du nog lämna in den på garantin. Dvs, de lagar eller byter ut musen!
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Inlägg: 948
Blev medlem: 10 mars 2010, 18:31
Kontakt:

Inlägg av to0b »

Tullis skrev:Om du bara har haft den i ett år så kan du nog lämna in den på garantin. Dvs, de lagar eller byter ut musen!
+1
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

du har reklamationsrätt i 2 år, men garanti i 1 år, så beroende på hur länge du haft musen så kan du lämna in den där du köpte den, och antingen få en ny likadan eller få en värdecheck på priset du gav för den.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Hectal
Extra Varnad
Inlägg: 25
Blev medlem: 9 juni 2011, 12:51
Ort: helsingborg

Inlägg av Hectal »

Det finns flera saker du kan göra. Nr1: har du gått in på kontroll panelen och ändrat dina mus inställningar, jag tror det ska finnas något på "avancerat" där som skulle kunna hjälpa dig i ditt fall. Nr2: fick du med någon CD när du köpte musen? isåfall sätt i skivan och installera om musen, eller bara registrera den ifall du inte gjort det. Om inget av detta fungerar så skulle du kunna lämna in den eller byta ifall du har garanti på den. Sista utvägen ifall de inte kan fixa den är att du köper en ny. :)
Could be, should be
Användarens profilbild
FuckYouImAFreezer
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 24 juli 2010, 14:26
Ort: Hofors

Inlägg av FuckYouImAFreezer »

Har blåst i både usb sladden och på baksidan av datan, den höll strax under en timme den här gången :) köpte den i vintras så tycker ju att den borde hålla men ska försöka leta fram kvittot ifall och testa de metoder ni berättat om :)
"Så länge den har två hjul och rullar i nedförsbacke så är jag nöjd"
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

kallepalle skrev:du har reklamationsrätt i 2 år, men garanti i 1 år, så beroende på hur länge du haft musen så kan du lämna in den där du köpte den, och antingen få en ny likadan eller få en värdecheck på priset du gav för den.
Reklamationsrätten är 3 år tillochmed!


Här är vad man kan göra: http://www.konsumentverket.se/Tema_ehan ... -pa-varan/
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Skriv svar