Tur med polisen genom alla dessa år

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

***
Elmoped
Inlägg: 103
Blev medlem: 6 mars 2011, 21:07

Tur med polisen genom alla dessa år

Inlägg av *** »

Det där med polisen bygger väldigt mycket på tur har jag lärt mig genom åren.

Som dom första 200milen när jag var 14år på en trimmad scoot såg jag aldrig en enda polis.

Men alla polis berättelser börjar väl här:

1. Jag skulle dra till polisens hus i city för att hämta ut mitt leg, tar då mopeden dit, drar ca 60-65 i ett 50område, ligger så en stund. Sedan när jag svänger in precis framför polis huset så kommer det upp en svart Volvo och parkerar bredvid mig, kollar in i den och inser att det är en civil bil, han (visade sig vara en hon) låg bakom mig i några kilometer. Var ju rätt synligt att den var trimmad med tanke på avgasröret och ljudet. Men hon gick ut ur bilen, ruskade lite på huvudet och gick in till polisen. Mer än så blev det inte.

2. Var ute och testkörde mopeden utan kåpor och ljus när det var mörkt. Drog i ca 80 då på en as lång 50raka, mötte några bilar, tänkte inte så mycket på det. Men den sista bilen där såg jag att han hade ljus på taket när jag kom nära han. Kollade bakom mig efter vi hade passerat varandra, han slängde sig på bromsen och slog igång ljuset. Jag kunde området utan till och det var inte så långt till min skola, så jag drog upp och ställde mig bakom skolan och kollade på när polisen körde förbi skolan med blåljus på, puttrade sedan lätt hemåt och ställde in moppen och då var det inte mer med det.

3. Jag brukar oftast vara en av dom första att komma till skolan, det var jag idag med. Men väntade in några polare som också körde mopeder. När den sista killen kommer undrar jag ifall han skulle vilja test köra min moped. Han tar nycklarna och drar en sväng, borta i ca 1min, sedan kommer det två svartklädda män bakom oss och pratar med en annan kille, vi vänder oss om och då visar han polis brickan för den killen. Vi går ifrån dom lite ihop om att vi ska se killen som är ute och test kör min moped, vi får tag på han och lyckas få han att vända innan han kom in i polisens synhåll. Så han drog iväg och gömde min moped i ett bostads område medan resten av dom trimmade mopederna på skolan åkte dit på böter. Tur

4. Detta är väl inte särskilt märkvärdigt men. Jag var på väg hemifrån en polare någon gång runt 02.00, tänkte att polisen har väl gått och lagt sig nu så jag drar på i full fart hemåt. Sedan möter jag några bilar, men återigen var den sista en polis bil, tänker helvete och vänder mig om, ser att han börjar bromsa.. Sedan släpper han på bromsen igen och gasar vidare. Sån jävla lättnad och drar full fart hemåt.

Det är dom polis mötena jag haft under mina 4år. Kan inte påstå att jag haft annat än tur alla gånger.
Användarens profilbild
YamahaFille
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 20 augusti 2010, 17:44
Ort: Nybro

Inlägg av YamahaFille »

Sitt inte lottlös,
Köp en lott!
Bild
Bild
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 537
Blev medlem: 31 december 2010, 17:02

Inlägg av GileraIce04 »

De kallar man tur^^ ;)
Användarens profilbild
Kindvall
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 383
Blev medlem: 2 juli 2009, 20:13
Ort: Ronneby,Blekinge

Inlägg av Kindvall »

YamahaFille skrev:Sitt inte lottlös,
Köp en lott!
1+ du kan få skrapa min lott :D
Smooth as a butterfly, sting like a bee
RacingTobbe
Gasres
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 juli 2009, 22:39
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

fyfan vad tur! :O
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

galet tur ! :o
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
*
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 31 oktober 2011, 22:23
Ort: Alstermo

Re: Tur med polisen genom alla dessa år

Inlägg av * »

*** skrev: Jag kunde området utan till och det var inte så långt till min skola, så jag drog upp och ställde mig bakom skolan och kollade på när polisen körde förbi skolan med blåljus på.
Värkar lite som att många kör till sin skola när dom blir jagade;)
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 746
Blev medlem: 3 oktober 2011, 19:38
Ort: Åkersberga

Inlägg av robb4n »

bara att vara kylig :)

Stog i centrum i berga så gled snuten förbi, ja o mina polare (alla trimmade och en fiddy) stog och verkligen stirra ut dom så gled dom vidare.. sen drog vi över andra sidan av gatan så behövde min polare tanka så vi drog till OKQ8 för där har vi aldrig sätt dom så vi drog dit, och gissa vilka som står o tankar? jo polisen sen drog vi till en statiol och tanka sen brända vidare :D
yamaha-anton
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 1 juli 2011, 21:40
Ort: Borås

Re: Tur med polisen genom alla dessa år

Inlägg av yamaha-anton »

* skrev:
*** skrev: Jag kunde området utan till och det var inte så långt till min skola, så jag drog upp och ställde mig bakom skolan och kollade på när polisen körde förbi skolan med blåljus på.
Värkar lite som att många kör till sin skola när dom blir jagade;)

det är där dom känner sig hemma 8)
Användarens profilbild
Vivaadam
Varnad
Inlägg: 591
Blev medlem: 20 februari 2011, 15:12
Kontakt:

Inlägg av Vivaadam »

killen med skillen !
- söker en vivacity fram kåpa, maila om ni har någon -
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: Tur med polisen genom alla dessa år

Inlägg av Mattyyy »

* skrev:
*** skrev: Jag kunde området utan till och det var inte så långt till min skola, så jag drog upp och ställde mig bakom skolan och kollade på när polisen körde förbi skolan med blåljus på.
Värkar lite som att många kör till sin skola när dom blir jagade;)
Det är ju perfekt för dom får inte fortsätta jaga på en skolgård eller i ett bostadsområde = win för moppepojkar som kan köra på trottoaren där snuten inte kommer fram
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 11 augusti 2011, 11:30
Ort: Närpes,Finland

Inlägg av Punkarn »

Det kallas Bild
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
DeRbISm
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 9 augusti 2011, 02:12

Inlägg av DeRbISm »

Hade lite tur jag och mina 13 andra kompisar. I våras (när jag va 13) så hade jag och mina kompisar varit hos min kompis till typ 12 på natten. och vi skulle fara hem så for vi till korsningen där två av kompisarna skulle fara in mot stan (där dom bor och det ä 5 mil dit) dom körde iväg med sina orginal moppar. Vi andra körde åt ett annat håll genom byn i typ 70-80 nånting och börja leka lite typ körde om varandra lite kors å tvärs men precis när jag körde om dom 4 första så ser ja polisen som står vid en industri infart. jag bromsar så jag kom ner till typ 40-50 och en kompis drar förbi polisen i typ 90 (han visste inte att de va farbror blå) men då vände alla vi andra och körde tillbaka hem till våran kompis gommde mopparna och tänkte gå in men då hande hon låst dörren och somnat så då stog vi där en stund och då ringer pappa och säger att jag inte ska komma hem för polisen har kört förbi flera gånger och står utanför och väntar. så då kör jag till kvarteret ovanför mitt hus och lämnar moppen där och går hem förbi polisen som står precis utanför och då hör jag min kompis som är påväg hem som kör med stort hål i kröken och utan ljuddämpare och det hör polisen ocks så dom drar därifrån då hämtar jag moppen och kör hem:P
Även kallad Pontus eller robin!! de är min andra lådsas morfar som kallar mig Robin:P
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Aldrig stöt på snuten :D e inte det mer tur? :D
Moppepojk.WB
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 22 oktober 2011, 12:10

Inlägg av Moppepojk.WB »

Jag bor i en liten by utan polis station så jag har klarat mig ( bara 14 så jag har inte haft moppe så länge heller ) men däremot så åkte jag förbi polisen på en minibike mitt på gatan och dom gjorde inget dom bara stirrade på mig :P
Varför ha ett sex-pack när man kan ha en tunna
Skriv svar