Akta er för "aeroxDUDE" i Köp & Sälj

Information om sajten, meddelanden från redaktionen m.m.
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Akta er för "aeroxDUDE" i Köp & Sälj

Inlägg av 2stroke »

Läs innan ni postar, fråga om det är något ni undrar.. Visste inte vart jag skulle posta så det blev här

Fick för några dagar sen ett sms där han skrev att han hade flera saker och sälja, bland annat ett oanvänt C21 rör, 24mm förgasare blablabla
Han gav väldigt billigt pris på det och det lät ju bra, men var lite skeptisk, så kollade på TSR och hittade en annons som innehöll i stort sätt samma saker som han sålde, men påpekade aldrig det, visste då inte heller vem säljaren var (hade bara smsat) och så

Bad om bilder men han sa då att han varken hade pengar på mobilen eller någon dator hemma så frågade inte mer om det

Kollade iallafall upp mailadresserna (han hade 2, en som han skrivit på annonsen och en som stod på profilen), den på profilen är registrerad på http://www.facebook.com/?ref=home#!/pro ... 1273384066 och den andra oregistrerad
Mobilnumret är inte kopplat till någon på Hitta/Eniro osv, så antagligen kontantkort

Han skulle ha 3200 för sina grejer, och då var det saker värda över 6000, så tyckte det var konstigt, han gav mig kontonummer och ett namn, Sofia Åkermann tror jag det var och han behövde pengarna inom 50 minuter för att posten skulle stänga då och annars skulle han inte skicka det, han ville ha pengarna i förskott, han kunde alltså inte skicka mot postförskott eller via blockets betalsystem och det ville jag inte eftersom att han tydligen bor i Haparanda och då sa han att han hade andra köpare

När han sa det så påpekade jag att det var nån som sålde nästan exakt samma delar på TSR men han nekade att det var han och skulle anmäla mig för förtal och grejer
Pmade då snubben på TSR, alltså aeroxDUDE men fick inget svar, har inte fått det på flera dagar och såg nu en ny annons

http://twostrokerider.se/koposalj/2684

Det är samma kille, det är samma mailadress och det är samma mobilnummer som han smsade mig med, så han ljög alltså om flera grejer, luktar scam som fan, så akta er för han, speciellt eftersom att det är så billiga delar

Mods kan antingen ta bort tråden och låtsas som ingenting, men jag tror helt seriöst att snubben är ute efter gratis pengar.. Vem fan säljer en olåst iPhone 4 för 3500? Banna IP dirr

/e; Är det fel så ursäktar jag, men verkar bara så jävla skumt när han ljög om att han inte hade en dator och att han ville ha pengar först och så
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Inlägg: 948
Blev medlem: 10 mars 2010, 18:31
Kontakt:

Inlägg av to0b »

Jag snackade med han angående Iphone4 32GB osv... Men när du säger denna informationen så tvekar jag att köpa den! Tack för informationen.
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

to0b skrev:Jag snackade med han angående Iphone4 32GB osv... Men när du säger denna informationen så tvekar jag att köpa den! Tack för informationen.
Visst kan du köpa den, men skulle iaf aldrig skicka pengar i förskott till han

Såna här små fall skulle polisen inte bry sig om så han skulle lätt komma undan
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Inlägg: 948
Blev medlem: 10 mars 2010, 18:31
Kontakt:

Inlägg av to0b »

ja, han bad om att sätta in pengarna på via konto och skicka den via postförskott.
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

to0b skrev:ja, han bad om att sätta in pengarna på via konto och skicka den via postförskott.
Verkar lite skumt att numret är oregistrerat, kontot är registrerat på en tjej (dubbelkollat via banken) och henne hittade jag inte ens på Eniro så jadå..
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

tänkte köpa en polini sport 70cc av han helt ny för 1.000kr + frakt men när detta kommer nej tack!

tack för info :)
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

han har mkt att sälja http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=14954


kan säga direkt att det kostar inte 1000kr då iaf, antingen är han körd i huvudet eller så scamar han :|
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

KarlssoN^ skrev:han har mkt att sälja http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=14954


kan säga direkt att det kostar inte 1000kr då iaf, antingen är han körd i huvudet eller så scamar han :|
aa så jag börjar med min st6 streetrace 70cc :) sen köpter jag en grymmare cylinder när jag får cash :twisted:
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

wait......what ?
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

KarlssoN^ skrev:wait......what ?
kör med min cylinder jag har nu sen skaffar jag ny senare ;)
Mura Got Blunt?
soltari
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 10 oktober 2010, 21:50

Inlägg av soltari »

Tack för detta!

Hade kontaktat honom angående trimdelarna, och tänkte snacka med honom om iPhonen, men nu skiter jag i det.
Användarens profilbild
Felux
Elmoped
Inlägg: 93
Blev medlem: 18 oktober 2010, 13:43
Ort: Göteborg

Inlägg av Felux »

Har haft han på msn och han säljer delar extremt billigt...När jag snacka med han så bodde han i Haparanda och han ville ha pengarna innan han skickade. Han var sponsrad sa han :p
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Felux skrev:Har haft han på msn och han säljer delar extremt billigt...När jag snacka med han så bodde han i Haparanda och han ville ha pengarna innan han skickade. Han var sponsrad sa han :p
Ja, delarna är förjävligt billiga, men när jag frågade han om vad för delar han hade så kopierade han några delar rakt av från en blocketannons på en hyper, och den hypermoppen finns i Stockholm och det är knappast samma snubbe så

Och bara för att man är sponsrad så säljer man inte saker till idiotpriser.. 3200 för en iPhone 4 när man likagärna kan begära 5000 för den och få den såld snabbt på Blocket?

Inte en chans att man säljer sånt på TSR för underpriser
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Inlägg: 948
Blev medlem: 10 mars 2010, 18:31
Kontakt:

Inlägg av to0b »

Skulle vara intressant och höra vad han själv tänker och tycker...
Användarens profilbild
Felux
Elmoped
Inlägg: 93
Blev medlem: 18 oktober 2010, 13:43
Ort: Göteborg

Inlägg av Felux »

http://www.blocket.se/skaraborg/Stage6_ ... ?ca=13&w=1 Kopierat rätt av, hans hyper motor har exakt samma setup.
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Felux skrev:http://www.blocket.se/skaraborg/Stage6_ ... ?ca=13&w=1 Kopierat rätt av, hans hyper motor har exakt samma setup.
Till mig smsade han 50% av den här setupen:

http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_ ... ?ca=11&w=3

Snubben är inte så klyftig
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Säljer iphone 4 5 kåpset till aerox och 17 fullkittade hypermotorer Stage6 R/T! (Liggande minarelli! )

8000 köp nu fort! Måste sätta in pengarna FORT annars kan jag inte skicka!! SÄTT IN IDAG!! "

/sarcasm off.

Borde få bort honom snabbt.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Sockan skrev:Säljer iphone 4 5 kåpset till aerox och 17 fullkittade hypermotorer Stage6 R/T! (Liggande minarelli! )

8000 köp nu fort! Måste sätta in pengarna FORT annars kan jag inte skicka!! SÄTT IN IDAG!! "

/sarcasm off.

Borde få bort honom snabbt.
Hahahaha :roll:

Ja det verkar ju som om jag inte är den enda som har lite misstankar mot han, så ipbanna, alternativt ge ut hans IP så att man kan ha lite kul, heh :twisted:
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Inte svårt att få fram IP, kan skaffa fram den åt dig om du vill.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Sockan skrev:Inte svårt att få fram IP, kan skaffa fram den åt dig om du vill.
Yes, men blir nog svårt för mig att göra mer än DDoSA / försöka spåra han från min lilla skitlaptop :)
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Ddosa med en laptop, jo visst ;) lär ju behöva ett servercluster på en skön lina ^^

Sen om han har en vettig brandvägg kan ju den göra så te.x varannat paket du skickar via ddos blir förlorat, eller att alla blir förlorade på vägen till datorn, då händer inget. ;)
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Sockan skrev:Ddosa med en laptop, jo visst ;) lär ju behöva ett servercluster på en skön lina ^^

Sen om han har en vettig brandvägg kan ju den göra så te.x varannat paket du skickar via ddos blir förlorat, eller att alla blir förlorade på vägen till datorn, då händer inget. ;)
Äh, 4chan finns ju :roll:
Användarens profilbild
Felux
Elmoped
Inlägg: 93
Blev medlem: 18 oktober 2010, 13:43
Ort: Göteborg

Inlägg av Felux »

Har namn på han samt gatuadress PM
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Typiskt en nätbedragare som säger att det är bråttom att skicka in pengarna osv. En regel är att aldrig betala i förskott vilket ofta alltid bedragare vill att man gör. Även på postförskott ska man se upp för. I paketet kan det ligga en tegelsten i stället för produkten man har betalat för, men är trots allt säkrare endå.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Då kan man be han som skickade skriva returadress som ett krav, sen ber du någon i affären vara vittne till när du öppnar den, där du även tar med ett screenshot eller liknande där han säger vad det ska ligga i paketet ;)
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Sockan skrev:Då kan man be han som skickade skriva returadress som ett krav, sen ber du någon i affären vara vittne till när du öppnar den, där du även tar med ett screenshot eller liknande där han säger vad det ska ligga i paketet ;)
Precis! Är man misstänksam på att säljaren inte är seriös är det bästa att göra så. Men inte så många som tänker i de banorna när de köpt något? :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young
Inlägg: 790
Blev medlem: 18 oktober 2007, 19:45
Ort: Skövde

Inlägg av Weckis »

Men finns det verkligen folk som går på detta fortfarande :?:

Inernetbanken som Blocket har är ett alldeles lysande betalsystem, den säljaren som inte går med på det ÄR en bedragare. Köp gärna billiga prylar, men betala INTE i förskott, hur jävla brådis det än är för säljaren.. Pruta i det läget :roll:

Har köpt varor både i Sverige och utomlands, även icke EU länder massor av gånger, men aldrig blivit lurad eller bedragen..

PayPal är en annan bra betalservice om man handlar via nätet utomlands, garanterat riskfritt.

Men skulle gärna vilja komma i kontakt med personen bakom aeroxDude om han e så oseriös. Blue Oyster Club nästa för han.
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Weckis skrev:Men finns det verkligen folk som går på detta fortfarande :?:

Inernetbanken som Blocket har är ett alldeles lysande betalsystem, den säljaren som inte går med på det ÄR en bedragare. Köp gärna billiga prylar, men betala INTE i förskott, hur jävla brådis det än är för säljaren.. Pruta i det läget :roll:

Har köpt varor både i Sverige och utomlands, även icke EU länder massor av gånger, men aldrig blivit lurad eller bedragen..

PayPal är en annan bra betalservice om man handlar via nätet utomlands, garanterat riskfritt.

Men skulle gärna vilja komma i kontakt med personen bakom aeroxDude om han e så oseriös. Blue Oyster Club nästa för han.
Precis, men finns ju tyvärr folk som inte tänker så långt, så tänkte att det var värt och göra en tråd och varna :wink:
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Sockan skrev:Inte svårt att få fram IP, kan skaffa fram den åt dig om du vill.
Fixa hans IP, jag har en hacker i klassen. Och om du kan skaffa fram den kan du ju gå in på http://www.ip-adress.com/ip_tracer/
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Det är tur att vi har såna som dig 2stroke, här på TSR :) Värkar som du avstyrde både ett och annat köp :)
Bild

Jag är odödlig
Roobin
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 14 april 2010, 20:32

Inlägg av Roobin »

ktm_danielsson skrev:Det är tur att vi har såna som dig 2stroke, här på TSR :) Värkar som du avstyrde både ett och annat köp :)
+1
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

jag har köppt en sak av en kum kille en gång faktiskt.. skulle köpa en ÄKTA realmadrid tröja.. hittade en för 300 på tradera och dom kostade 2000 kr i butik och den var HELT ny..

han ville att vi skulle betala med postförskott.

väntade ca 4 veckor och gav upp hoppet om att få den.. den 6 veckan kom den ;)

ALLA luras inte, men många gör det.
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

Lider med dig ;(
Såna idioter ska inte finnas på våran jord :/
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Wow. vara en hacker?

är det något man går ut öppet och skryter om nu för tiden? Att man olovligt tar sig in på någon annans datorarkiv och snor hemlig data?

Notera: Sno tjejernas i klassens nakenbilder på datorn är INTE att hacka.. det kallas att vara där när hon är inloggad..

Och för att man kan skaffa fram ett ip är inte guds underverk, inte heller veta vart han bor. Går att kolla ISP och sen få fram därifrån vart personen bor.
Sen så skulle ju inte det idealiska vara att någon går hem till honom och "misshandlar" honom eller vad folk har i sina banor, vem vet det kanske är en ärlig kille. Men iallafall åka dit och fråga om man får kolla på det han säljer.

Verkar jag vara en moralhora för att jag skriver så här? Verkligen inte. Däremot har jag en far som jobbar inom IT säkerhet (nej, inte anti nerladdning då vi *oj host fel min kompis!* familj laddar ner obegränsat.) och jag ser all form av intrång över nätet som ett personligt intrång. Du kan ladda ner diverse program som läser av någons ip adress (Du skickar paket till en hemsida hela tiden.. även TSR, annars skulle aldrig te.x det gula brevmeddelandet när du har nytt pm börja lysa, eller reklamskyltarna ändra bild.) Och att det kommer upp "nya poster" . Testa te.x att gå in i start/cmd och skriv in "ping " och sen valfri hemsida, te.x ping twostrokerider.se , då ser du att du skickar fyra paket.. så ofta skickar du paket till hemsidan du är inne på.

Om du är och spelar t.ex. CS så skickar du över 20000 paket per sekund med spårbar data. Även forum admins kan se IP nedanför någons namn, så det är inget nytt. (har själv varit moderator på Travian.se)

Sen räknas ju heller inte "firesheep" (snor facebook inloggningar via nätverket man sitter på, inte 'internet' dårå, men alla som sitter på din router, genom att den snappar upp dessa paket du skickar till hemsidan när du t.ex. skriver in lösenord. ) Så här funkar extremt många trojaner, att de spårar upp din data du skickar, det är även därför att allt verkar extremt segt eftersom inte all data når fram, därför så skickar den ett paket igen.. och då får allt annat stå och vänta på att det paketet ska nå fram, därför blir datorn segare av Trojaner, som i sin tur skickar vidare informationen till Trojanens ägare.

Hur som, du kan ju alltid ringa och fråga om han verkar nervös när du säger att du bor nära honom och vill komma och kolla på grejerna. Och gärna säga han får.. säg en röding mer. Säger han nej så är han garanterat ute efter gratis pengar.


Hur som helst, ursäkta för långa inlägget menmen, behövde skriva av mig lite..
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Sockan skrev:Wow. vara en hacker?

är det något man går ut öppet och skryter om nu för tiden? Att man olovligt tar sig in på någon annans datorarkiv och snor hemlig data?

Notera: Sno tjejernas i klassens nakenbilder på datorn är INTE att hacka.. det kallas att vara där när hon är inloggad..

Och för att man kan skaffa fram ett ip är inte guds underverk, inte heller veta vart han bor. Går att kolla ISP och sen få fram därifrån vart personen bor.
Sen så skulle ju inte det idealiska vara att någon går hem till honom och "misshandlar" honom eller vad folk har i sina banor, vem vet det kanske är en ärlig kille. Men iallafall åka dit och fråga om man får kolla på det han säljer.

Verkar jag vara en moralhora för att jag skriver så här? Verkligen inte. Däremot har jag en far som jobbar inom IT säkerhet (nej, inte anti nerladdning då vi *oj host fel min kompis!* familj laddar ner obegränsat.) och jag ser all form av intrång över nätet som ett personligt intrång. Du kan ladda ner diverse program som läser av någons ip adress (Du skickar paket till en hemsida hela tiden.. även TSR, annars skulle aldrig te.x det gula brevmeddelandet när du har nytt pm börja lysa, eller reklamskyltarna ändra bild.) Och att det kommer upp "nya poster" . Testa te.x att gå in i start/cmd och skriv in "ping " och sen valfri hemsida, te.x ping twostrokerider.se , då ser du att du skickar fyra paket.. så ofta skickar du paket till hemsidan du är inne på.

Om du är och spelar t.ex. CS så skickar du över 20000 paket per sekund med spårbar data. Även forum admins kan se IP nedanför någons namn, så det är inget nytt. (har själv varit moderator på Travian.se)

Sen räknas ju heller inte "firesheep" (snor facebook inloggningar via nätverket man sitter på, inte 'internet' dårå, men alla som sitter på din router, genom att den snappar upp dessa paket du skickar till hemsidan när du t.ex. skriver in lösenord. ) Så här funkar extremt många trojaner, att de spårar upp din data du skickar, det är även därför att allt verkar extremt segt eftersom inte all data når fram, därför så skickar den ett paket igen.. och då får allt annat stå och vänta på att det paketet ska nå fram, därför blir datorn segare av Trojaner, som i sin tur skickar vidare informationen till Trojanens ägare.

Hur som, du kan ju alltid ringa och fråga om han verkar nervös när du säger att du bor nära honom och vill komma och kolla på grejerna. Och gärna säga han får.. säg en röding mer. Säger han nej så är han garanterat ute efter gratis pengar.


Hur som helst, ursäkta för långa inlägget menmen, behövde skriva av mig lite..
? :P
Han skryter inte om det och han har aldrig kallat sig för en hacker men man har ju fattat det efter som han har massor av program för att hitta och komma in i diverse saker, t,ex så tipsade han mig om att jag skulle använda ettercap för att sniffa. Istället för något inbyggt plugin i firefox...
Så mycket mer säger han inte om man inte frågar.
Skriv svar