Avgår som moderator

Information om sajten, meddelanden från redaktionen m.m.
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Avgår som moderator

Inlägg av Moddad »

Hej!
Jag kommer nu efter ungefär ett år som moderator att lämna ifrån mig ansvaret. Jag hoppas jag har varit till hjälp för iaf. några här på forumet och inte förstört någon moped för dig.
Det är synd att det måste sluta såhär, men när det inte längre är kvalitét på svaren utan kvantiteten och hur stor postcount du har som räknas känns det inte roligt att sitta kvar.

Kommer fortsätta veckan ut eller tills Jonas eller jag har hittat en vettig ersättare.

Tack och bock för all tid här!

//MvH Moddad. Aka Victor H.R
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Nää vad tråkigt. :( Men du har nog rätt om alla posthunters, kan du inte banna dom bara? :twisted:
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Inlägg av Moddad »

Tuta skrev:Nää vad tråkigt. :( Men du har nog rätt om alla posthunters, kan du inte banna dom bara? :twisted:
Svårt att banna andra moderatorer och TSR-Crew tyvärr.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Va? Kan du inte banna tsr crew? Det går ju emot vad alla har sagt tsr-crew är.. :?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Inlägg av Moddad »

Tuta skrev:Va? Kan du inte banna tsr crew? Det går ju emot vad alla har sagt tsr-crew är.. :?
Det kan jag, men skulle se illa ut :>
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Du slutar ju ändå? ;)
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Inlägg: 2749
Blev medlem: 10 november 2008, 21:35
Ort: laholm
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

alltså sen jonas tog semseter så har allt spårat ut tycker jag vet inte om det är fler som tycker det :?:
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Jag tycker att folk kan sluta quotea ifall någon säger lösningen på nåns problem, seriöst liksom. :S

Sen tycker jag också att vi borde göra en ny tråd för att prata om posthunting :P
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Sluta med färskheterna nu, vi håller ju på att snacka om detta i mod-avdelningen så kom igen och snacka där nu och håll dig kvar som moderator :) Vi kommer fram till en lösning.

Släng bort den här tråden så snackar vi ihop oss hur vi ska göra mot posthuntingen och allt skitsnack här på forumet.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
wuedde
TSR SkåningeN
Inlägg: 651
Blev medlem: 30 september 2008, 17:14
Ort: svedala
Kontakt:

Inlägg av wuedde »

en sak som jag tycker är väldigt irriterande är när någon ny har råkat göra en felpost, så kommer det jätta många som bara skriver "felpost","finns redan en sån här tråd", "fel tråd" osv, istället för att ge honom/henne ett svar och sen be någon moderator flytta tråden eller låsa den!
TobbaN skrev: "Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!" :D
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

Tråkigt att höra Moddad, verkligen.

Som sagt dom som posthuntar, varna dom bara och sedan stäng av dom om det upprepas. Moderatorer och tsr crew är dom ska ska följa reglerna noggrannast, dom är ju förebilder till alla medlemmar och hur man ska uppföra sig. Så givetvis ska dom höra det om de gör fel. Om inget görs kontakta mig bara så tar jag det med den person det gäller.
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Inlägg: 2749
Blev medlem: 10 november 2008, 21:35
Ort: laholm
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

wuedde skrev:en sak som jag tycker är väldigt irriterande är när någon ny har råkat göra en felpost, så kommer det jätta många som bara skriver "felpost","finns redan en sån här tråd", "fel tråd" osv, istället för att ge honom/henne ett svar och sen be någon moderator flytta tråden eller låsa den!
aa helt rätt men har de gjort en felpost så brukar man änka till den där frågan ska vara
sen är det många som felpostat/postar som siter elt i reglerna och bara reggar sig skriver en fråga varsomhelst

t.ex. när jag va ny så hade jag aldrig varit på ett forum innan

så detdär med bann o varnign gjorde mig ganska rädd faktiskt :oops: så jag läste faktiskt reglerna sen har det jh hänt att man postat fel sjäv av misstag
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

wuedde skrev:en sak som jag tycker är väldigt irriterande är när någon ny har råkat göra en felpost, så kommer det jätta många som bara skriver "felpost","finns redan en sån här tråd", "fel tråd" osv, istället för att ge honom/henne ett svar och sen be någon moderator flytta tråden eller låsa den!
Vet inte hur dom andra gör, men om nån felpostar.
Så säger jag till + jag länkar till rätt forumdel/tråd han ska posta i.
Om vi inte säger till, så kommer till slut det felpostas över allt.

Tråkigt att du lämnar Moddad..
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Mycke av regelignoreringen beror på att dom är för otydliga och dom syns inte, men de blir förhoppningsvis bättre me v-bulletin om ja förstod de rätt ;)

De är ingen som läser regeltrådarna, vi måste trycka reglerna och straffen i ansiktet på de nya medlemmarna så dom fattar vad som gäller ;)

Somsagt, trist att du känner såhär moddad, men ja tycker vi ska jobba på problemen istället för att ge upp ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

Tråkigt att du avgår, minns när jag rekryterade dig. Glad som få var du! =>


Men samtidigt förstår jag dig mycket väl, det har mer blivit en lekstuga här tyvärr där all kritik tystas ner genom att bannlysa/varna/struntas i.
Okunnighet och oseriöshet går före kunskap och seriösitet i dagsläget.
Och skriver man inte: "FAN Händer mann111111n, köp TK YAO :P:P:P:P:D:D:D:D:D:D:D:D=O=O=O=O=O=O=O=O=O=O=!!!!!!!" I alla trådar uppfattas man tydligen som en kaxig och uppkäftig idiot.

Säger man istället något som har med saken att göra istället för att sväva iväg i OT är man en bortskämd skitunge enligt många på sidan, intressanta idéer en del har, verkligen.

Bara hoppas på att det blir bättre!
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

bensinskalle skrev:Mycke av regelignoreringen beror på att dom är för otydliga och dom syns inte, men de blir förhoppningsvis bättre me v-bulletin om ja förstod de rätt ;)

De är ingen som läser regeltrådarna, vi måste trycka reglerna och straffen i ansiktet på de nya medlemmarna så dom fattar vad som gäller ;)

Somsagt, trist att du känner såhär moddad, men ja tycker vi ska jobba på problemen istället för att ge upp ;)
Tryck upp en popup som läser reglerna högt :D och den kan inte stängas förrän man har svarat på 10 frågor om den (efter man har lyssnat) :D
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Tullis
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 29 juni 2008, 20:11

Inlägg av Tullis »

Tråkigt att du avgår.

Har ett tips för att minska posthunt, inaktivera hur många inlägg man har skrivit och bestäm en gemensam status på alla vanliga TSRare och sedan en för moderator, crew och admin som det är nu.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Tuta skrev:
bensinskalle skrev:Mycke av regelignoreringen beror på att dom är för otydliga och dom syns inte, men de blir förhoppningsvis bättre me v-bulletin om ja förstod de rätt ;)

De är ingen som läser regeltrådarna, vi måste trycka reglerna och straffen i ansiktet på de nya medlemmarna så dom fattar vad som gäller ;)

Somsagt, trist att du känner såhär moddad, men ja tycker vi ska jobba på problemen istället för att ge upp ;)
Tryck upp en popup som läser reglerna högt :D och den kan inte stängas förrän man har svarat på 10 frågor om den (efter man har lyssnat) :D
Bra idé :mrgreen:
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621
Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14

Inlägg av Tomaz »

Moddad, nej ! Sluta inte, som sagt, jobba på problemet istället för att ge upp och lämna TSR.

Kommer ihåg min första dag här på TSR när moppen jävlades med mig och jag inte kunde ett skit typ, då var det DU som hjälpte mig och få ordning på den ! :P

Stanna och jobba på problemet, vi vill inte förlora ännu en grym mod. :wink:
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Inlägg av Moddad »

Kommer finnas kvar lite på sidan, dock inte som mod.
Skulle gärna arbeta för att göra det bättre, men har samtidigt så många som motarbetar det jag försöker göra, så finns ingen mening med det.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

tråkigt att du känner det så.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

tycker inte du direkt har "kämpat" de senaste månaderna...

du har gått in och svarat på något meddelande någon gång ibland sen blir de tyst. Så att du skyller på en oseriös sida och att det finns dom som motarbetar sig är ju bara pinsamt..
Nyxorzz
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

ReijuMrx skrev:tycker inte du direkt har "kämpat" de senaste månaderna...

du har gått in och svarat på något meddelande någon gång ibland sen blir de tyst. Så att du skyller på en oseriös sida och att det finns dom som motarbetar sig är ju bara pinsamt..
Ja tyvärr håller jag med dig!

Ledsen moddad, inget elak mot dig eller så, men så känns de tyvärr =/
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Inlägg av Moddad »

ReijuMrx skrev:tycker inte du direkt har "kämpat" de senaste månaderna...

du har gått in och svarat på något meddelande någon gång ibland sen blir de tyst. Så att du skyller på en oseriös sida och att det finns dom som motarbetar sig är ju bara pinsamt..
Du har ingen aning hur många nybörjare jag får sitta med via PM / MSN varje dag, sen hur många mopperelaterade inlägg har du gjort själv?
T.o.m varit hem till medlemmar och hjälpt med moppar.

Att jag inte svarar på frågar som ; "Hur ska jag styla min Rieju" har helt enkelt att göra med att jag tycker det är totalt onödigt eftersom alla andra ändå kommer ge samma svar, släng på röd fälgtejp bla bla

Så du ska nog inte uttala dig om hurvida jag arbetat eller inte.
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

ReijuMrx skrev:tycker inte du direkt har "kämpat" de senaste månaderna...

du har gått in och svarat på något meddelande någon gång ibland sen blir de tyst. Så att du skyller på en oseriös sida och att det finns dom som motarbetar sig är ju bara pinsamt..
Han var mkt flitig under en tid! Så säg inte så, han gjorde mer än du trodde under den tiden du inte var TSR C
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Tråkigt o höra :(
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

ReijuMrx skrev:tycker inte du direkt har "kämpat" de senaste månaderna...

du har gått in och svarat på något meddelande någon gång ibland sen blir de tyst. Så att du skyller på en oseriös sida och att det finns dom som motarbetar sig är ju bara pinsamt..

3000inlägg på drygt 1år, är inte det ett rätt bra snitt?
Sen att han som sagt verkligen besitter en grym kunskap som många här saknar gör ju inte saken sämre.
Troligen även den moderatorn i dagsläget som besitter mest kunskap om mopeder.

Moddad kan även formulera sig bra och inte grina som en liten 5åring när han får kritik samt att han är kung på det han ska göra på sidan, vad mer kan man begära?
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621
Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14

Inlägg av Tomaz »

Henry skrev:
ReijuMrx skrev:tycker inte du direkt har "kämpat" de senaste månaderna...

du har gått in och svarat på något meddelande någon gång ibland sen blir de tyst. Så att du skyller på en oseriös sida och att det finns dom som motarbetar sig är ju bara pinsamt..

3000inlägg på drygt 1år, är inte det ett rätt bra snitt?
Sen att han som sagt verkligen besitter en grym kunskap som många här saknar gör ju inte saken sämre.
Troligen även den moderatorn i dagsläget som besitter mest kunskap om mopeder.

Moddad kan även formulera sig bra och inte grina som en liten 5åring när han får kritik samt att han är kung på det han ska göra på sidan, vad mer kan man begära?
Jo, men det ReijuMrx menade var att han inte varit aktiv dem senaste dagarna/veckorna, han sa inget om hans kunskap osv osv, right?
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Nej ellerhur, jag håller med om att han är grym på alla sätt och vis men han har inte varit så aktiv på forumet sista tiden ^^

Sen vad han gör i pm och msn har jag ingen aning om :D
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Pulliboy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 296
Blev medlem: 18 februari 2008, 20:09
Ort: Skärv.. så långt ut i skiten man kan åka =)

Inlägg av Pulliboy »

Tråkigt att höra moddad!! ;( du har varit en förebild! =)
Behöver ni hjälp, eller bara vill snacka om moppar eller annat skoj, så är det bara att adda: Adde_pauli@hotmail.com =)
turbolasse
Elmoped
Inlägg: 142
Blev medlem: 30 december 2007, 20:22

Inlägg av turbolasse »

Även fast jag har varit medlem länge så har jag inte varit online så ofta, dock har jag haft TSR som startsida nästan hela tiden sendan jag började här på forumet så jag vet vad som skrivits och hur TSR har "utvecklats", och jag måste säga att det tyvärr inte varit en alltför trevlig syn. Dock vet jag eftersom jag som sagt varit med på forumet länge, att de mods som är har bred kunskap och har skött sig bra genom åren. Det är bara synd att det blivit som det blivit och jag hoppas verkligen det blir ordning på allt igen. Synd att det har blivit som det blivit och jag förstår Moddads situation och jag tvivlar inte en sekund på att han suttit i timtal med PM och msn från icke kunnande mopedister.
Inte för att skryta, men det är jag som är Mulle-Meck
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Som sagt, tråkigt :(
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Gl3nn
TSR-Finnen
Inlägg: 1127
Blev medlem: 9 augusti 2007, 01:03
Ort: pargas (finland)

Inlägg av Gl3nn »

Jävligt synd dehär:!:. Och håller helt och hållet me Henry.
Användarens profilbild
Team.Alibaba
Svårstartad skrothög
Inlägg: 153
Blev medlem: 28 juni 2009, 18:03

Inlägg av Team.Alibaba »

VARFÖR? VARFÖR? VARFÖÖÖR? NÄÄÄÄEEEJ! :cry:
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

Moddad skrev:
ReijuMrx skrev:tycker inte du direkt har "kämpat" de senaste månaderna...

du har gått in och svarat på något meddelande någon gång ibland sen blir de tyst. Så att du skyller på en oseriös sida och att det finns dom som motarbetar sig är ju bara pinsamt..
Du har ingen aning hur många nybörjare jag får sitta med via PM / MSN varje dag, sen hur många mopperelaterade inlägg har du gjort själv?
T.o.m varit hem till medlemmar och hjälpt med moppar.

Att jag inte svarar på frågar som ; "Hur ska jag styla min Rieju" har helt enkelt att göra med att jag tycker det är totalt onödigt eftersom alla andra ändå kommer ge samma svar, släng på röd fälgtejp bla bla

Så du ska nog inte uttala dig om hurvida jag arbetat eller inte.
nu snackar du om att du sitter med massa nybörjare på msn och vad ahr de aqtt göra med forumet här? att de bara är massa posthun3rs här som "förstör" för dig så du itne kan upprätthålla en bra sida..
om du ändå bara sitter på msn stör inte sidan dig något? och minst sagt vi i crew som tydligen har förstört sidan.

du var aktiv en bra stunt sen när du blev modarator tonade du bort!

och bara för du inte kan hålla dig till ämnet ska du börja klaga på mina inlägg..tummen upp!

de enda modden på sidan som inte blir värsta divan och ser sig som bäst är rabbkex, bensinskalle och chifen, tack gode gud för att vi har kvar dom!
enligt mig de bästa moddarna vi haft då de är trevliga, kunniga och håller god ordning.
Tack till er tre <3


Kong: har varit vid sidan rätt länge och har sett att han var ritkgit aktiv en stund innan han tonade bort, liksom du!

Inget illa, men de enda jag begär att ni ska sluta klaga så j*vla mycket på sidan när ni ändå aldrig är inne och när ni väl postar klagar ni, moooooogeet!
Senast redigerad av Riejumrx den 19 juli 2009, 12:03, redigerad totalt 1 gånger.
Nyxorzz
Låst