Mobil -tråden

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Sitter nu och kollar på mobiler, då jag eventuellt ska köpa en ny.

Har kollat på Nokia N9
http://www.netonnet.se/art/fyndvaror/te ... 0377.4816/

LG P990 Optimus 2x
http://www.netonnet.se/art/fyndvaror/te ... 8434.4816/

Sony Ericsson Xperia Arc S
http://www.netonnet.se/art/fyndvaror/te ... 1738.4816/

bland annat.
Max 3000:- och behöver inte vara från netonnet. Billigast först!
Positiv/negativ kritik, TIPS!

MVH
DEA!!
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

nokian: fördelar- lätt att använda, bra hårdvara (laggar lite), bra kamera.
nackdelar- minsta utbud av appar.

LG: fördelar- bra skärm, ganska mkt appar.
nackdelar- laggar lite ibland.

SE: fördelar- bra kamera, bra skärm, ganska mkt appar.
nackdelar- kan inte komma på nått :lol:
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Jag skulle inte köpa SE:n då två på farsans jobb skaffade såna och efter ett litet tag började dom lägga som fan och bugga på andra sätt.

Nokian : Skulle jag inte köpa av flera anledningar men dem 2 största är nog utbudet av appar och att kvalitén på Nokia har varit ganska dålig dom senaste 2 åren.

LG:n har jag ingen personlig erfarenhet av men min kusin hade en LG förut dock inte samma modell men han var riktigt nöjd.

Men om du kan tänka dig att gå ca 200kr över priset så borde du köpa en HTC Sensation
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

jag tackar för tipsen och fortsätter att fundera på valet, lagg är det sista jag vill ha!

Angående HTC så hade jag en innan och gillade den inte alls. Den laggade väldigt mycket, sen tillslut gick den sönder... Så det blir nog ingen mer HTC.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Nu kollar jag endast på LG:n och Nokian, ericssonen har jag avstått.

Men skulle vilja ha ännu mer erfarenhet av dem!
En del säger att det varit mycket problem med LG:n och en del säger att den fungerar klockrent? Den är snabb/laggig...

Nokian har jag fått en bättre uppfattning av, men skulle vilja ha något att jämföra med...
Användarens profilbild
Carllito
Varnad
Inlägg: 329
Blev medlem: 21 februari 2011, 18:32
Ort: Helsingborg

Inlägg av Carllito »

Tjenare! tänkte höra lite med er på tsr. Jag är i tankarna om att köpa en sony xperia s. Jag såg precis videion på katshing och han sa att dom kommer att uppdatera från 2.3 - 4.0 eller något annat han sa. Tycker ni att man ska vänta lite? Jag har inte brotom utan jag vill heller ha en telefon som funkar sjukt bra :). Vad tycker ni?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Ni har kanske hört/sett detta innan.
Men Iphone 4S har ju Siri. Det var någon som hade frågat den vilken som är den bästa smartphonen och hade fått svaret "Nokia Lumia 900". Men det var Apple ganska snabba att ändra på xD

APPLE NOOBS!
Årets Styrelsemedlem 2013
99(fin)T.S
Elmoped
Inlägg: 47
Blev medlem: 1 mars 2012, 18:52
Ort: Finland

Inlägg av 99(fin)T.S »

Funderar på att köpa ny telefon. Funderar på några av dom här. Skulle inte
vilja köpa någon dyrare än 250euro.

http://www.gigantti.fi/product/puhelime ... -610-musta

http://www.gigantti.fi/product/puhelime ... alypuhelin

http://www.gigantti.fi/product/puhelime ... elin-musta

http://www.gigantti.fi/product/puhelime ... sta-syaani

http://www.gigantti.fi/product/puhelime ... -optimus-7

Ni får gärna skriva vad ni tror om dom t.ex utbudet av appar, kamera, hållbarhet mm. Tacksam för svar=)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Min Nokia N9 blev överkörd inatt, är det någon som har tips på ny telefon? Max 3 000:- lägger inte mer på en SIII eller iPhone, de är bara överklass.
Årets Styrelsemedlem 2013
Felix mårtensson
Elmoped
Inlägg: 97
Blev medlem: 7 april 2012, 23:48
Ort: Kristianstad

Inlägg av Felix mårtensson »

Köp en beg iphone4/4s, 4an kan du säkert hitta för 1500:)
drac
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Vill ha nytt nytt :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Felix mårtensson
Elmoped
Inlägg: 97
Blev medlem: 7 april 2012, 23:48
Ort: Kristianstad

Inlägg av Felix mårtensson »

Kan du säkert ändå hitta för under 3000:)
drac
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Är inte sugen på iPhone. Du/någon har inte erfarenhet av Sony Xperia GO? :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

DEA!! skrev:Är inte sugen på iPhone. Du/någon har inte erfarenhet av Sony Xperia GO? :)
har erfarenhet av go :)
Den är rätt så bra, vattentät,dammsäker ,stöttålig när man skriver ett meddelandet känns knapparna verkligen att man skriver fastän att dem är touch! :)
Bildkvaliten är ju inte lika bra som samsungs bildkvalite men enligt mig är den hyffsat :)
Går även ta kort/filma i både regn och under vatten,
Ljudet du funkar helt prima även om den har vart i vattnet ett antal gånger! :)
Senast redigerad av Arkstar den 27 oktober 2012, 12:01, redigerad totalt 1 gånger.
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
Errkki
Elmoped
Inlägg: 88
Blev medlem: 25 maj 2012, 22:48
Ort: Hällefors
Kontakt:

Man får vad man betalar för

Inlägg av Errkki »

Tänk på man får vad man betalar för. htc nokia sony deras billigare lurar blir snabbt gamla. Dom är bra den första månaden sen börjar dom lagga o så är dom oftast gjorda i enbart plast så dom tål inte så mycket och dom ligger äckligt oskönt i handen. Känner många som har billigare lurar och dom är inte nöjda.

Mitt råd till dig är punga ut lite mer och köp en Iphone 4S eller 5. dom modellerna håller sig på topp iaf 2år framöver. Eller en S2/S3 dom håller sig oxå länge men inte alls lika länge då dom har android och börjar lagga.

Har själv en iphone 5 mycket bra lur har allt och är skitsnabb. hade 4S innan och den är ungefär lika bra.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

har en samsung galaxy xcover och ska säga vad jag tycker om den.

positivt är att den håller faktist väldigt mycket, har bland annat kört över den med moppen och slängt den lite och den håller

negativt är att det inte går att skicka sms, ringa och använda nätet ibland utan att starta om den, min kompis har samma problem...
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

DEA!! skrev:Min Nokia N9 blev överkörd inatt, är det någon som har tips på ny telefon? Max 3 000:- lägger inte mer på en SIII eller iPhone, de är bara överklass.
Köp en SII faktiskt rätt värd, vet inte vad den kostar i nuläget.. men om den inte kostar mer än 3000 så köp den. Min andra SIII:a blev stulen i förrgår så vet hur det känns att bli av med mobil / att den går sönder.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Coolt att man kan ta kort under vattnet! :lol: Vill gärna åt den pga att den är mer skyddad, då jag lever ett våldsamt smutsigt liv :wink:

Jo givetvis ska man kanske punga ut lite mer pengar och få en vettigare lur. Hade en HTC wildfire, lite budget så. Och den började ju lagga efter x antal månader.

Men är inte i behov av att ha en mindre dator i handen. Det är ju ändå en telefon och den ska man ringa/smsa på (enligt mig). Håller inte på så mycket med min telefon, jag tror att det blir en sjuka att sitta med den.

Det blir nog en go :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

DEA!! skrev:Coolt att man kan ta kort under vattnet! :lol: Vill gärna åt den pga att den är mer skyddad, då jag lever ett våldsamt smutsigt liv :wink:

Jo givetvis ska man kanske punga ut lite mer pengar och få en vettigare lur. Hade en HTC wildfire, lite budget så. Och den började ju lagga efter x antal månader.

Men är inte i behov av att ha en mindre dator i handen. Det är ju ändå en telefon och den ska man ringa/smsa på (enligt mig). Håller inte på så mycket med min telefon, jag tror att det blir en sjuka att sitta med den.

Det blir nog en go :)
själv tycker jag att du ska ha en acro s :) nästan samma som go men mycket bättre kamera dvs 12 megapixlar om jag inte minns fel :)
Den skall även va snabbare tror jag :)
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Dessvärre inte innanför mina ramar på pris. Behöver inte mer än det :)
Tack för svaren!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

Precis köpt mig en Xperia S :lol:

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

TheGrimReaper skrev:Precis köpt mig en Xperia S :lol:
Xperia :)
Har själv en X8, den är typ nya nokia, oförstörbar :twisted:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

Fatzy skrev:
TheGrimReaper skrev:Precis köpt mig en Xperia S :lol:
Xperia :)
Har själv en X8, den är typ nya nokia, oförstörbar :twisted:
x8 måste vara en av dom sämsta mobilerna som tillverkats! dom håller sjukt bra min blev ganska så väldigt misshandlad men förutom det så är dom helt värdelösa...
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
nAn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 244
Blev medlem: 27 mars 2011, 17:53
Ort: Åkers styckebruk

Inlägg av nAn »

HTC One X är riktigt bra, Quad core processor, 1 GB RAM, 8 megapixel kamera och väldigt bra skärm.
Men nya HTC One X+ är snyggare och har snabbare processor, mer batteritid, och mer minne :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Jag har en Xperia Go med Android 2.3, men det nyaste är ju 4.0? När jag gör en uppdateringssökning så kommer inte detta upp? Hur kan jag plocka upp den till 4.0?
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
QviW
TSR:s snyggaste
Inlägg: 317
Blev medlem: 6 januari 2011, 15:47
Ort: Herrljunga

Inlägg av QviW »

DEA!! skrev:Jag har en Xperia Go med Android 2.3, men det nyaste är ju 4.0? När jag gör en uppdateringssökning så kommer inte detta upp? Hur kan jag plocka upp den till 4.0?
Alla mobiler får inte 4.0, iaf inte dom lite billigare mobilerna :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

så värdelöst.. Kommer dom att kunna det senare överhuvudtaget?
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 13 februari 2011, 13:31
Ort: Karlstad

Inlägg av tS »

DEA!! skrev:så värdelöst.. Kommer dom att kunna det senare överhuvudtaget?
Det som suger med android, de kommer så jävla många modeller så ens egen blir gammal på ett halvår. Nej, dom kommer troligtvis inte göra någon uppdatering till din mobil.
[spoiler]Bild[/spoiler]
Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

X8 är riktigt värdelös, gamlaste Market (det gröna), riktigt slö processor osv.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Skulle vilja ge er ett litet tips, jag köpte en Sony Xperia Go för dryga månaden sen. Kollar man recensioner/filmer så ska den vara så gott som "oförstörbar", detta skulle jag vilja ge er lite mer exakt information om.

Innan jag köpte mobilen kollade jag recensioner på prisjakt, där läste jag att skärmen sprack väldigt lätt, men trodde att det var extremfall. Men nu har jag fått se sanningen.. Den spricker otroligt lätt, den är inte alls så stöttålig som det sägs. Jag tappade den ner från sängen och skärmen sprack rakt över.

Jag har en teori om varför detta skedde. Den ska vara så damm-/vattentät att skärmen är så tät att den blir helt stum och inte har någon yta att flexa på. Därför spricker den otroligt lätt.

Så avråder er från att köpa SONYs "supertäta" mobiler.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

DEA!! skrev:Skulle vilja ge er ett litet tips, jag köpte en Sony Xperia Go för dryga månaden sen. Kollar man recensioner/filmer så ska den vara så gott som "oförstörbar", detta skulle jag vilja ge er lite mer exakt information om.

Innan jag köpte mobilen kollade jag recensioner på prisjakt, där läste jag att skärmen sprack väldigt lätt, men trodde att det var extremfall. Men nu har jag fått se sanningen.. Den spricker otroligt lätt, den är inte alls så stöttålig som det sägs. Jag tappade den ner från sängen och skärmen sprack rakt över.

Jag har en teori om varför detta skedde. Den ska vara så damm-/vattentät att skärmen är så tät att den blir helt stum och inte har någon yta att flexa på. Därför spricker den otroligt lätt.

Så avråder er från att köpa SONYs "supertäta" mobiler.
Räcker garantin?

Min pappa själv har en go och han jobbar som målare dvs mycket damm och skit, o fukt/vatten , han har tappat den många gånger, och den har inte spruckit eller laggat :o
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

DEA!! skrev:Skulle vilja ge er ett litet tips, jag köpte en Sony Xperia Go för dryga månaden sen. Kollar man recensioner/filmer så ska den vara så gott som "oförstörbar", detta skulle jag vilja ge er lite mer exakt information om.

Innan jag köpte mobilen kollade jag recensioner på prisjakt, där läste jag att skärmen sprack väldigt lätt, men trodde att det var extremfall. Men nu har jag fått se sanningen.. Den spricker otroligt lätt, den är inte alls så stöttålig som det sägs. Jag tappade den ner från sängen och skärmen sprack rakt över.

Jag har en teori om varför detta skedde. Den ska vara så damm-/vattentät att skärmen är så tät att den blir helt stum och inte har någon yta att flexa på. Därför spricker den otroligt lätt.

Så avråder er från att köpa SONYs "supertäta" mobiler.



när denhär går sönder så köper du en xcover den sägs inte bara va orföstörbar utan den ÄR oförstörbar :D
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Ska gå in imorn och se om garantin räcker, annars ska jag gå loss där inne!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

saile96 skrev:
DEA!! skrev:Skulle vilja ge er ett litet tips, jag köpte en Sony Xperia Go för dryga månaden sen. Kollar man recensioner/filmer så ska den vara så gott som "oförstörbar", detta skulle jag vilja ge er lite mer exakt information om.

Innan jag köpte mobilen kollade jag recensioner på prisjakt, där läste jag att skärmen sprack väldigt lätt, men trodde att det var extremfall. Men nu har jag fått se sanningen.. Den spricker otroligt lätt, den är inte alls så stöttålig som det sägs. Jag tappade den ner från sängen och skärmen sprack rakt över.

Jag har en teori om varför detta skedde. Den ska vara så damm-/vattentät att skärmen är så tät att den blir helt stum och inte har någon yta att flexa på. Därför spricker den otroligt lätt.

Så avråder er från att köpa SONYs "supertäta" mobiler.



när denhär går sönder så köper du en xcover den sägs inte bara va orföstörbar utan den ÄR oförstörbar :D
måste fan hålla med, oförstörbar, spelade pingis med min ( som klubba) och den slintade ur handen då jag smashade, den fkög upp i betongtaket och sen ner på golvet, bara en liten skråma på lacken på sidan :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

stort jävla - till Telenor, lämna in mobil pågrund fabriksfel (htc xl) skärmen la av bara ibland osv/pixlar dog etc, så får jag tillbaka den så är de ett hål i skärmen typ av en skruvmejsel så säger dem att jag vållat den skadan själv innan jag lämna in den så fick vänta 3 dagar innan han jag lämna in den först hos gick till gode för mig och då skicka dem den på lagning igen, vilket kommer ta 4 veckor, och dem har ej givit mig en lånemobil, så ett stort minus till dem :evil:

lämna in den den 21,oktober-.-
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Skriv svar