Green_Roxx ! [Sommarlovets meck, typ! 08/09]

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Ska jag ha grönt eller blått neon under? (moppen ska va grön)

Grönt
90
51%
Blått
46
26%
Inget neon alls
39
22%
 
Antal röster: 175

Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

blir riktigt bra och äntligen ngn som inte bara köper delar och sätter på :)
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

bensinskalle skrev:
Du har redan postat tråden i den här kategorin utan tillstånd så det hänger i en skör tråd nu
Jo visst han bad aldrig om tillstånd men jag tycker så här långt att han är värd att ligga i "Avancerad Styling" då han moddar mycket osv.

Lycka till och det ser ruggigt bra ut.

Vilken färg ska den lackas i och ska du lacka den själv eller lämna in?
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Vad du än gör nu så snåla inte så mycket på färg för här vill jag verkligen inte se att du lackar med sprayburk. Lämna in hos lackerare eller lacka själv med färgspruta. Jag skulle rekommendera att lacka själv och lägga lite mer pengar på färgen då för även om du skulle ha en dyrare färg så kommer det bli billigare än att lacka hos lackerare :)

Men hittils så ser det riktigt grymt ut! Kommer bli sjukt bra om du fixar en fräsch ganska ovanlig färg på den.


Till Bensinskalle : Visst han har inte frågat om tillstånd men låt han vara kvar! Kolla hur mycket "avancerat" han gör mot dom flesta andra projekten här på forumet. Därav tycker jag att han förtjänar en plats här.
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 2 januari 2012, 12:16
Ort: Torslanda

Inlägg av fredcog »

D4NI3L skrev:
XxfredcogxX skrev:
julle96 skrev:det börjar likna något :) keep it up man ! XD
Tack så mycket! Uppskattar kommentarer som dem här jätte mycket ! :D
jamen så som du jobbar är de värd det, det är nu, efter att ha titta på ditt projekt man vill ut och hålla på med moppen själv, ska fan köpa färg och polera fälgar idag :b
Shit va kul att man kan inspirera andra! :D Lycka till med färgen och poleringen! Kom bara ihåg att göra poleringen riktigt noga även om det är skit tråkigt är, det bara såå värt när man är klar! ;)
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad
Inlägg: 385
Blev medlem: 22 november 2011, 23:14
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Peppenamnlos »

Riktigt roligt projekt du håller på med precis som D4NI3L säger blir man bara så jävla sugen att gå ut och fixa med mopeden nu när du är i full gång! Detta kommer bli riktigt bra :-D
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Håller med skall polera allt på min sketna stunt moppe så det blir någonlunda snygg! Lacka den i någon ovanligare candy färg så blir det jävla nice!
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 2 januari 2012, 12:16
Ort: Torslanda

Inlägg av fredcog »

Mattyyy skrev:Vad du än gör nu så snåla inte så mycket på färg för här vill jag verkligen inte se att du lackar med sprayburk. Lämna in hos lackerare eller lacka själv med färgspruta. Jag skulle rekommendera att lacka själv och lägga lite mer pengar på färgen då för även om du skulle ha en dyrare färg så kommer det bli billigare än att lacka hos lackerare :)

Men hittils så ser det riktigt grymt ut! Kommer bli sjukt bra om du fixar en fräsch ganska ovanlig färg på den.


Till Bensinskalle : Visst han har inte frågat om tillstånd men låt han vara kvar! Kolla hur mycket "avancerat" han gör mot dom flesta andra projekten här på forumet. Därav tycker jag att han förtjänar en plats här.
Tack för tipsen !
Jag hade tänkt att lämna in den på lackning men om det är tok dyrt så lackar jag den nog med färgspruta som du säger ! :) Jag hade tänkt någon grön candy/metalic inte solid iallafall ! ;)
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 2 januari 2012, 12:16
Ort: Torslanda

Inlägg av fredcog »

Hugge66 skrev:blir riktigt bra och äntligen ngn som inte bara köper delar och sätter på :)
Härligt att du gillar det :)
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 2 januari 2012, 12:16
Ort: Torslanda

Inlägg av fredcog »

Victorh skrev:Håller med skall polera allt på min sketna stunt moppe så det blir någonlunda snygg! Lacka den i någon ovanligare candy färg så blir det jävla nice!
Gött lycka till! :) Jag ska inte lacka den i solid iallafall ;)
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

XxfredcogxX skrev:
Mattyyy skrev:Vad du än gör nu så snåla inte så mycket på färg för här vill jag verkligen inte se att du lackar med sprayburk. Lämna in hos lackerare eller lacka själv med färgspruta. Jag skulle rekommendera att lacka själv och lägga lite mer pengar på färgen då för även om du skulle ha en dyrare färg så kommer det bli billigare än att lacka hos lackerare :)

Men hittils så ser det riktigt grymt ut! Kommer bli sjukt bra om du fixar en fräsch ganska ovanlig färg på den.


Till Bensinskalle : Visst han har inte frågat om tillstånd men låt han vara kvar! Kolla hur mycket "avancerat" han gör mot dom flesta andra projekten här på forumet. Därav tycker jag att han förtjänar en plats här.
Tack för tipsen !
Jag hade tänkt att lämna in den på lackning men om det är tok dyrt så lackar jag den nog med färgspruta som du säger ! :) Jag hade tänkt någon grön candy/metalic inte solid iallafall ! ;)
Ett till tips svara på alla i ett enda inlägg istället för att göra en "trippelpost" som du gjorde nu.
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 2 januari 2012, 12:16
Ort: Torslanda

Inlägg av fredcog »

Mattyyy skrev:
XxfredcogxX skrev:
Mattyyy skrev:Vad du än gör nu så snåla inte så mycket på färg för här vill jag verkligen inte se att du lackar med sprayburk. Lämna in hos lackerare eller lacka själv med färgspruta. Jag skulle rekommendera att lacka själv och lägga lite mer pengar på färgen då för även om du skulle ha en dyrare färg så kommer det bli billigare än att lacka hos lackerare :)

Men hittils så ser det riktigt grymt ut! Kommer bli sjukt bra om du fixar en fräsch ganska ovanlig färg på den.


Till Bensinskalle : Visst han har inte frågat om tillstånd men låt han vara kvar! Kolla hur mycket "avancerat" han gör mot dom flesta andra projekten här på forumet. Därav tycker jag att han förtjänar en plats här.
Tack för tipsen !
Jag hade tänkt att lämna in den på lackning men om det är tok dyrt så lackar jag den nog med färgspruta som du säger ! :) Jag hade tänkt någon grön candy/metalic inte solid iallafall ! ;)
Ett till tips svara på alla i ett enda inlägg istället för att göra en "trippelpost" som du gjorde nu.
Tack för tipset men hur gör man det ?
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Ser riktigt fint ut! Ska du lacka den i vit sen eller?
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

XxfredcogxX skrev:
Mattyyy skrev:
XxfredcogxX skrev: Tack för tipsen !
Jag hade tänkt att lämna in den på lackning men om det är tok dyrt så lackar jag den nog med färgspruta som du säger ! :) Jag hade tänkt någon grön candy/metalic inte solid iallafall ! ;)
Ett till tips svara på alla i ett enda inlägg istället för att göra en "trippelpost" som du gjorde nu.
Tack för tipset men hur gör man det ?
Du får citera varje citat och kopiera det och sen klistra in till ett enda inlägg tyvärr eller så kan man t.ex göra såhär


Difaren : Svar på fråga
Roxxen96 : osv

Då ser man ju vem du menar när du svarar :)
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 2 januari 2012, 12:16
Ort: Torslanda

Inlägg av fredcog »

DiNozzan skrev:Ser riktigt fint ut! Ska du lacka den i vit sen eller?
Mattyyy skrev: Du får citera varje citat och kopiera det och sen klistra in till ett enda inlägg tyvärr eller så kan man t.ex göra såhär


Difaren : Svar på fråga
Roxxen96 : osv

Då ser man ju vem du menar när du svarar :)
DiNozzzan: Grön hade jag tänkt ;)

Mattyyy: Du menar typ så här?
Det är riktigt schyst att du hjälper mig :)
Satsa på dig själv!! runka i motvind..

Mitt projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33910
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Japp sådär menade han :) Skall det bli candy grön?
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

Ser bra ut! Kul med fler som ger sig in på moddning! Kom ihåg att vara verkligen jätte noga så att resultatet blir perfekt när lacken kommer på för minsta lilla fel syns jäääätte tydligt! ;)
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

somlow skrev:Ser bra ut! Kul med fler som ger sig in på moddning! Kom ihåg att vara verkligen jätte noga så att resultatet blir perfekt när lacken kommer på för minsta lilla fel syns jäääätte tydligt! ;)
Ett tips jag har använt mig av som jag fick av en lackerare som brukar använda glasfiberspackel och sånt när han lagar bilar och det är att man kan provlacka över där man har spacklat med en blank färg t.ex blanksvart för då syns det sjukt tydligt trots att man inte känner nått med fingrarna.
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

Mattyyy skrev:
somlow skrev:Ser bra ut! Kul med fler som ger sig in på moddning! Kom ihåg att vara verkligen jätte noga så att resultatet blir perfekt när lacken kommer på för minsta lilla fel syns jäääätte tydligt! ;)
Ett tips jag har använt mig av som jag fick av en lackerare som brukar använda glasfiberspackel och sånt när han lagar bilar och det är att man kan provlacka över där man har spacklat med en blank färg t.ex blanksvart för då syns det sjukt tydligt trots att man inte känner nått med fingrarna.
Och jag kan garantera att det fungerar som tusan.
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 2 januari 2012, 12:16
Ort: Torslanda

Inlägg av fredcog »

Victorh skrev:Japp sådär menade han :) Skall det bli candy grön?
somlow skrev:Ser bra ut! Kul med fler som ger sig in på moddning! Kom ihåg att vara verkligen jätte noga så att resultatet blir perfekt när lacken kommer på för minsta lilla fel syns jäääätte tydligt! ;)
Mattyyy skrev:
somlow skrev:Ser bra ut! Kul med fler som ger sig in på moddning! Kom ihåg att vara verkligen jätte noga så att resultatet blir perfekt när lacken kommer på för minsta lilla fel syns jäääätte tydligt! ;)
Ett tips jag har använt mig av som jag fick av en lackerare som brukar använda glasfiberspackel och sånt när han lagar bilar och det är att man kan provlacka över där man har spacklat med en blank färg t.ex blanksvart för då syns det sjukt tydligt trots att man inte känner nått med fingrarna.
Victorh:Gött!:) Jag vill ha den i candy eller metallic grön men har inte riktig börjat kolla på lack en, men jag vill inte ha solid färg iallafall ;)

somlow/Mattyyy:Aa det är jag medveten om, många timmar spackel och slip. Jag har också läst det där om att provlacka och har testat med sprut- spackel för då dyker det upp nya håll och ojämnheter som man inte kunde se innan :) Men tack för tipset :)
Satsa på dig själv!! runka i motvind..

Mitt projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33910
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 2 januari 2012, 12:16
Ort: Torslanda

Inlägg av fredcog »

En sandig update ;)
eller nåt...
Satsa på dig själv!! runka i motvind..

Mitt projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33910
Användarens profilbild
josef_dt
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 17 januari 2012, 18:53
Ort: Östersund

Inlägg av josef_dt »

Nice projekt :) kommer följas
Vill du ha
<---
?
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

går det att få loss själva plasten som är runt bromshandtagen?
såg att du hade gjort det eller?
Användarens profilbild
Happy4smiler
Elmoped
Inlägg: 147
Blev medlem: 2 augusti 2011, 23:03

Inlägg av Happy4smiler »

Coolt Projekt, Kommer och följas! :D
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 2 januari 2012, 12:16
Ort: Torslanda

Inlägg av fredcog »

Niklas Berntsson skrev:går det att få loss själva plasten som är runt bromshandtagen?
såg att du hade gjort det eller?
Aa det är inte allas svårt! jag tog bara en skrummejsel och ploppa loss den men sen är det några små hål på handtagen där plasten satt fast i. Jag har fyllt dem med kemisk metall men dem är inte så stora så det behövs inte om man inte vill och man kan sätta tillbaks plasten om man vill sen :)
Satsa på dig själv!! runka i motvind..

Mitt projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33910
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

ser rätt bra ut, synd att de dära med bakfälgen ;( men keep it up man :)
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 2 januari 2012, 12:16
Ort: Torslanda

Inlägg av fredcog »

TSR`BakarN skrev:ser rätt bra ut, synd att de dära med bakfälgen ;( men keep it up man :)
Tack !
Jag har penslat på färgborttagningsmedel på bakfälgen och lät den vara kvar över natten och nu försvinner färgen lätt som bara den! så tips om men ska ta bort typ sån färg: Färgborttagningsmedlet på biltema :)
Satsa på dig själv!! runka i motvind..

Mitt projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33910
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

nice projekt du har asså! :D
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 2 januari 2012, 12:16
Ort: Torslanda

Inlägg av fredcog »

Update! :D
Satsa på dig själv!! runka i motvind..

Mitt projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33910
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!
Inlägg: 476
Blev medlem: 25 augusti 2010, 20:15
Ort: Månen

Inlägg av Peddobear »

ser bra ut ;)
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

det ser så jäkla kul att modda :) o det blir ju unikt :wink: är nästan lite avis :oops:
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 2 januari 2012, 12:16
Ort: Torslanda

Inlägg av fredcog »

:D Update!! :D
Tycker ni upplägget ser bättre ut? Kom gärna med tips ;)
Satsa på dig själv!! runka i motvind..

Mitt projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33910
Användarens profilbild
JurpanS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 178
Blev medlem: 7 februari 2012, 17:28
Ort: Ljusterö

Inlägg av JurpanS »

Vare päronen som satte stopp för polinin eller :(
Tystanden som uppstår när man får kärringstopp -.-
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 2 januari 2012, 12:16
Ort: Torslanda

Inlägg av fredcog »

JurpanS skrev:Vare päronen som satte stopp för polinin eller :(
Japp! :(
70cc lät inte bra i deras öron!!
Men om jag lyckas sälja den kan jag nog få råd med najs lack ;) Typ "polerad aluminium grön" det är iallafall så färgen beskrivs som jag vill ha...
Satsa på dig själv!! runka i motvind..

Mitt projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33910
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 2 januari 2012, 12:16
Ort: Torslanda

Inlägg av fredcog »

Spoilers fixade hoppas ni gillar det :)
Satsa på dig själv!! runka i motvind..

Mitt projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33910
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Kommer bli grymt!

Lycka till!
Skriv svar