jag har köpt en slider 09 med en ganska klen setup, den gå r dåligt från 0-20 km/h. men det konstiga är att när jag köpte den så satt 80 munstycke i har läst lite på forumet och där står det att det är 85 original! bör jag gå upp till 87 typ? eller om någon vet vad det annars kan vara.
setup:
zx rör
r/t variator och s6 koppling
munstycke 80
luftburk
Bensin borde bli olagligt då det är beroende framkallande att lukta på!
beta ark 04
Yamaha slider 09
Har en slider -15 vad har den för munstycke 5mm eller 6mm och vad har den för storlek? Tänkte dra vringen och sätta på urpluggat leovince zxr rör hur stort munstycke ska jag gå upp?
Tacksam för svar.
Olle-Sundqvist skrev:Har en slider -15 vad har den för munstycke 5mm eller 6mm och vad har den för storlek? Tänkte dra vringen och sätta på urpluggat leovince zxr rör hur stort munstycke ska jag gå upp?
Tacksam för svar.
6mm.
Ingen vet i förväg hur stort munstycke du ska ha, alla motorer beter sig olika och du måste testa själv.
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist
Arsinal 70cc sport
Doppler membran (S2r)
Doppler insug (S2r)
Dellorto 21mm PHBG (black racing)
Sportluft
Stage6 koppling (sport pro)
Andra vikter och fjädrar också
Rev ner den och kollade över allt när jag fick hem den och det var tur det, tändstiftet var grå/vitt... Är det någon här som kör med liknande setup och kan säga mig på ett ungefär vilken storlek i munstycke man ska börja på? Tacksam för svar
Vill ge tips till alla med original slider att höja nålen så mycket det går.
Alltså sänka clipset till nedersta spåret.
Min går lika bra varm som kall nu och jag kan få upp den på bakan enklare.
Ni kan ju även byta till större munstycke men det funkar bra med nålen.
REKOMENDERAR STARKT.
Skriv om ni testar.
Tjena, har en Slider 2009 med dragen v-ring, pluggat rör och 4,5g vikter.
Och nu undrar jag vilket munstycke jag ska köpa för att få så bra effekt som möjligt. Orginal förgasare för den delen.
Byter du till ett sportluftfilter då ska man upp i storlek huvudmunstycket är dock osäker hur det är med lågfartsmunstycket
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette
Aha kör på det men som sagt har ingen aning om hur det är med lågfartsmunstycke!!! Går moppen bra på låga varv?
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette
Tänkte bara kolla om nån vet vad jag ska ha för bestyckning på min Senda 04 med gianelli rör och Hebo sportluft (14 mm förgasare). Sen har jag hört mycket olika om vad den kommer att maxa Vissa säger 80 och visa säger 100 km/h
Tack i förhand! Sorry om jag råkade ta fel tråd nu eller nåt
Ja troligtvis står luftskruven mer än 1.5 varv ut eller inte???
Senast redigerad av MotorAndMoore den 9 mars 2016, 22:30, redigerad totalt 1 gånger.
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette
Då ska du ha mindre munstycke kör du original eller trimma
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette
Vad är lågfartmunstycke original och vad har du nu???
Jag har 80 original 72 och lågfart original 32
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette
Kölby skrev:Vad är lågfartmunstycke original och vad hsr du nu
Jag vet inte vilken storlek lågfartsmunstycket är ,kan kolla imon, har nu storlek 88 på huvudmunstycket. Men i somras hade jag inga problem med "loppor" eller att den dog i backar, då gick den som en klocka. Dessa problem kom sen höst och vinter.
Konstigt för ni när det är kallt ut ska man körs med lite fetare blandnig alltås man skruvar in luftskruven nu och sedan ut den mot vår och sommar
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette
Kölby skrev:Konstigt för ni när det är kallt ut ska man körs med lite fetare blandnig alltås man skruvar in luftskruven nu och sedan ut den mot vår och sommar
Aa, hat också hört det. Men jag provar att byta till ett mindre lågfartsmunstycke så får vi se vart jag landar.
Tänkte bara kolla om nån vet vad jag ska ha för bestyckning på min Senda 04 med gianelli rör och Hebo sportluft (14 mm förgasare). Sen har jag hört mycket olika om vad den kommer att maxa Vissa säger 80 och visa säger 100 km/h
Tack i förhand! Sorry om jag råkade ta fel tråd nu eller nåt
Bytte från 50cc till 70cc samt en ny sportluftfilter. Har Dellorto förgasare 17,5mm. Jag bytte huvudmunstycke 88 till 110 och lågfartsmunstycken är fortfarande samma 36.
Nu till problemet, moped har ganska ok acc (har beställt större lågfartsmunstycke, får dom imorgon) och problemet är att när jag kommer upp till full gas då mopeden(motorn) slocknar.
Är huvudmunstycken för stor eller det var något annat fel?
Hur menar du med slocknar!!! böhar den till bara och dör då behöver du större Huvudmunstycket!!!
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette