Packboxar ska alltid monteras infettade för att minimera risken för skador när axeln ska igenom.
De ska monteras med läppen (sidan med fjäder) åt det håll den ska hålla tätt.
Dvs, vill du hålla olja ute ska läppen peka mot oljan.
Enkelt så länge man ska hålla oljan inne i växellådan - det är bara att ha läppen mot oljan så att säga..
Däremot när det gäller vevhuset ska man i regel hålla trycket i vevhuset kvar i vevhuset och alltså vända läpparna inåt.... MEN, det gäller sannerligen inte alla motorer!
På sprängskissen ser de ut att vara vända inåt mot vevhuset - om det är rätt kan jag inte lova
På en del motorer ska ena vara vänd inåt och den andra utåt.. jag vet inte vilket som är rätt på din.. Men om den sugit in olja så satt den (förmodligen) felvänd på kopplingssidan.
Tätningsmedel - Loctite 5188
Olja fyller man på i påfyllningshålet
kopplingssidan
Om någon här VET vilket håll p-boxarna ska vara så rätta mig gärna
Men jag skulle monterat läppen inåt på magnetsidan och utåt på kopplingssidan - Men jag kan ha fel... ?
MK Thrower... Vilket jävla skitavgassystem det är..
Alla säger att det är lågvarvigt ?? Händer ju för f.. ingenting under 9000rpm..
Ska såga det i småbitar och göra fiskedrag av skiten så den gör någon nytta på jorden!