Hej, idag bestämde jag mig för att byta växellådsolja i min Derbi Senda xtreme 06. (D50B0 motorn). När jag bytat oljan körde jag som vanligt och växlade till 5:an. Det konstiga var att jag sedan la i en till växel som jag inte haft innan (6:an)! Kan det vara så att den typ suttit fast innan oljebytet och att jag inte har kunnat lägga i den innan?
DerbiZebbe skrev:du tömde bara gamla och fyllde på med ny eller? för min min gilera kan man bara komma upp till 5:an men har hört att det ska finnas 6...
Säker du inte missar 1:an? Inte så svårt om man kör med original drevning och rör, eftersom den är stark som fasiken på 2:an också. 1:an är ju nedanför fri
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
DerbiZebbe skrev:du tömde bara gamla och fyllde på med ny eller? för min min gilera kan man bara komma upp till 5:an men har hört att det ska finnas 6...
Säker du inte missar 1:an? Inte så svårt om man kör med original drevning och rör, eftersom den är stark som fasiken på 2:an också. 1:an är ju nedanför fri
DerbiZebbe skrev:du tömde bara gamla och fyllde på med ny eller? för min min gilera kan man bara komma upp till 5:an men har hört att det ska finnas 6...
Kan det inte vara så att den är strypt då man har tagit bort en växel?
DerbiZebbe skrev:du tömde bara gamla och fyllde på med ny eller? för min min gilera kan man bara komma upp till 5:an men har hört att det ska finnas 6...
Kan det inte vara så att den är strypt då man har tagit bort en växel?
StreetRace skrev:Vissa crossmopeder stryps vid 5 växlar, alltså dem tar bort 6 an när mopeden kommer till Sverige.
Detta är väl lite av en halvsanning. Gjordes förut, men görs mig veterligen inte mer. Om du tar bort en kugg ur en AM6 växellåda så kommer den verkligen inte fungera alls.
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!