TSR`appen Version 1.1 #Appen släppt i Google Play!

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

Varför inte någon typ av "localizer" haha där man skriver in i vilket område /kommun man kör i när man startar appen, så hänvisar den till andra personer i samma område så man lättare kommer i kontakt med andra personer ifrån samma område här på forumet?

Var det någon som förstod? :lol:
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
ggaabbe
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 24 juli 2014, 00:48
Ort: Lund

Inlägg av ggaabbe »

Pelsnernels skrev:Varför inte någon typ av "localizer" haha där man skriver in i vilket område /kommun man kör i när man startar appen, så hänvisar den till andra personer i samma område så man lättare kommer i kontakt med andra personer ifrån samma område här på forumet?

Var det någon som förstod? :lol:
Förstår vad du säger förutom en sak, ska den visa var du "bor" eller var du befinner dig för som jag känner till det så måste du "lägga in" din position för att den bli tillgänglig i appen men jag ska kolla närmare på det. :P
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

Vilken kommun man bor i typ ja :)sen får man kontakta personen själv o bestämma om man ska köra tillsammans typ. :)
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
ggaabbe
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 24 juli 2014, 00:48
Ort: Lund

Inlägg av ggaabbe »

Pelsnernels skrev:Vilken kommun man bor i typ ja :)sen får man kontakta personen själv o bestämma om man ska köra tillsammans typ. :)
Ska kolla närmare på det :)
Jacobsson
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 15 januari 2015, 11:27

Inlägg av Jacobsson »

Kan ngn skicka appen?
Användarens profilbild
ggaabbe
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 24 juli 2014, 00:48
Ort: Lund

Inlägg av ggaabbe »

Jacobsson skrev:Kan ngn skicka appen?
Skicka din mail i PM så får du den :)
carl allstrin
Elmoped
Inlägg: 145
Blev medlem: 6 september 2014, 11:38

Inlägg av carl allstrin »

som Pelsnernels sa någon typ av chatt eller liknande där man skriver typ att man är ute och åker och vart man är så folk kan komma å köra med en :D
Användarens profilbild
ggaabbe
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 24 juli 2014, 00:48
Ort: Lund

Inlägg av ggaabbe »

carl allstrin skrev:som Pelsnernels sa någon typ av chatt eller liknande där man skriver typ att man är ute och åker och vart man är så folk kan komma å köra med en :D
Jag ska kolla på det :)
Användarens profilbild
Snowtiger
Svårstartad skrothög
Inlägg: 218
Blev medlem: 22 november 2014, 16:34
Ort: upplands väsby

Inlägg av Snowtiger »

oljeblandning! för oss som inte är så bra på varken miniräknare eller matte. Typ om man vill ha 2% olja i 3,4 l bensin :) kommer den till iphone?
Brum, Brum.
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

Chatt kan vi nog fixa! Det kanske inte blir första prioritet... men men är en bra ide!

Snowtiger skrev:oljeblandning! för oss som inte är så bra på varken miniräknare eller matte. Typ om man vill ha 2% olja i 3,4 l bensin :) kommer den till iphone?
Finns redan var bland det första jag gjorde i appen :)

Nej jag kommer i alla fall inte göra den till Iphone den saken är klar ;)

ANDROID in my <3

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Kan ni skicka den på PM? Skulle vilja testa.

BTW om ni skulle behöva lite gfx arts så hör av er (bakgrunder, layouts osv)

Har hållt på med Photostop i ca 4år om 5 månader.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

Rainn skrev:Kan ni skicka den på PM? Skulle vilja testa.

BTW om ni skulle behöva lite gfx arts så hör av er (bakgrunder, layouts osv)

Har hållt på med Photostop i ca 4år om 5 månader.
Kan du skriva till mig på FB så kan vi nog fixa båda ;)

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
ggaabbe
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 24 juli 2014, 00:48
Ort: Lund

Inlägg av ggaabbe »

Appen släppt, update på första sidan!
carl allstrin
Elmoped
Inlägg: 145
Blev medlem: 6 september 2014, 11:38

Inlägg av carl allstrin »

Goddag mina herrar I morse laddade ja ner appen och vart väldigt imponerad mycket bra saker fanns :D Jag kan börja med att säga att som första version va det mycket bra. Men så klart måste man ta lite kritik :P I chatten så kom det upp nått error nån gång tror det stog error 400. Sedan vet jag inte hur allt är programmerat men när man loggat ut från chatten och sedan loggar in igen så försvinner de tidigare meddelanden. Tycker det skulle va bra om de var kvar iallafall de senaste 25 meddelanden eller så. Och om ni behöver hjälp att ta fram fler sprängskisser utväxlingar etc på flera motorer hjälper jag hjärna till. Kan tillägga att jag har android version 2.3.6 C:
Användarens profilbild
ggaabbe
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 24 juli 2014, 00:48
Ort: Lund

Inlägg av ggaabbe »

carl allstrin skrev:Goddag mina herrar I morse laddade ja ner appen och vart väldigt imponerad mycket bra saker fanns :D Jag kan börja med att säga att som första version va det mycket bra. Men så klart måste man ta lite kritik :P I chatten så kom det upp nått error nån gång tror det stog error 400. Sedan vet jag inte hur allt är programmerat men när man loggat ut från chatten och sedan loggar in igen så försvinner de tidigare meddelanden. Tycker det skulle va bra om de var kvar iallafall de senaste 25 meddelanden eller så. Och om ni behöver hjälp att ta fram fler sprängskisser utväxlingar etc på flera motorer hjälper jag hjärna till. Kan tillägga att jag har android version 2.3.6 C:
Tack så mycket för de vänliga orden :) Det med error 400 var antagligen en tillfällighet men återkommer det får du screenshotta och skicka i pm till mig och att chatten inte ska försvinna satt jag också och tänkte på men jag kom inte på nån lösning, ska kolla vidare på det. Vill du ha fler sprängskisser så skicka de, tänk på att de inte får vara copyrightade.
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Snowtiger skrev:oljeblandning! för oss som inte är så bra på varken miniräknare eller matte. Typ om man vill ha 2% olja i 3,4 l bensin :) kommer den till iphone?
Lägg till oljeblandning.se på hemskärmen så behövs ingen app för det! Väldigt välfungerande och snabb hemsida med en mobilversion.

Först drar du bara hur många liter bensin det är oljan ska in i, sen drar du hur många procent olja du vill ha i :)
Användarens profilbild
ggaabbe
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 24 juli 2014, 00:48
Ort: Lund

Inlägg av ggaabbe »

Hampu skrev:
Snowtiger skrev:oljeblandning! för oss som inte är så bra på varken miniräknare eller matte. Typ om man vill ha 2% olja i 3,4 l bensin :) kommer den till iphone?
Lägg till oljeblandning.se på hemskärmen så behövs ingen app för det! Väldigt välfungerande och snabb hemsida med en mobilversion.

Först drar du bara hur många liter bensin det är oljan ska in i, sen drar du hur många procent olja du vill ha i :)
Nu finns det i appen iaf, funkar snabbt och bra faktiskt. Ny version ute där en liten bugg har blivit fixad :)
carl allstrin
Elmoped
Inlägg: 145
Blev medlem: 6 september 2014, 11:38

Inlägg av carl allstrin »

ggaabbe skrev:
carl allstrin skrev:Goddag mina herrar I morse laddade ja ner appen och vart väldigt imponerad mycket bra saker fanns :D Jag kan börja med att säga att som första version va det mycket bra. Men så klart måste man ta lite kritik :P I chatten så kom det upp nått error nån gång tror det stog error 400. Sedan vet jag inte hur allt är programmerat men när man loggat ut från chatten och sedan loggar in igen så försvinner de tidigare meddelanden. Tycker det skulle va bra om de var kvar iallafall de senaste 25 meddelanden eller så. Och om ni behöver hjälp att ta fram fler sprängskisser utväxlingar etc på flera motorer hjälper jag hjärna till. Kan tillägga att jag har android version 2.3.6 C:
Tack så mycket för de vänliga orden :) Det med error 400 var antagligen en tillfällighet men återkommer det får du screenshotta och skicka i pm till mig och att chatten inte ska försvinna satt jag också och tänkte på men jag kom inte på nån lösning, ska kolla vidare på det. Vill du ha fler sprängskisser så skicka de, tänk på att de inte får vara copyrightade.
Ska ske kapten 8)
Användarens profilbild
ggaabbe
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 24 juli 2014, 00:48
Ort: Lund

Inlägg av ggaabbe »

Update igen, kolla förstasidan.
Wat
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 6 juni 2014, 11:30

Inlägg av Wat »

Bra app funktionellt! Designmässigt? Nja... Material Design hade vart guld! Då hade jag betalat för appen iaf :) Kanske snacka ihop dig med Hasse och fått in hans Guider? :)
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

Wat skrev:Bra app funktionellt! Designmässigt? Nja... Material Design hade vart guld! Då hade jag betalat för appen iaf :) Kanske snacka ihop dig med Hasse och fått in hans Guider? :)
Kul att du gillar appens funktioner! :) Vi har gjort appen i en appmotor som har stora brister gällande design... Men men för tillfället har vi lagt all krut på funktionen. Kanske kan vi fixa det i framtiden när vi skapare har mer kunskap av att tillverka appar :) Vad gällande Hasse så vad det en smart ide men tror han slutat helt att göra guider. Men tror du det skulle vara något om vi som gjort appen försöker göra guider till hur man använder den?

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Wat
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 6 juni 2014, 11:30

Inlägg av Wat »

TheGrimReaper skrev:
Wat skrev:Bra app funktionellt! Designmässigt? Nja... Material Design hade vart guld! Då hade jag betalat för appen iaf :) Kanske snacka ihop dig med Hasse och fått in hans Guider? :)
Kul att du gillar appens funktioner! :) Vi har gjort appen i en appmotor som har stora brister gällande design... Men men för tillfället har vi lagt all krut på funktionen. Kanske kan vi fixa det i framtiden när vi skapare har mer kunskap av att tillverka appar :) Vad gällande Hasse så vad det en smart ide men tror han slutat helt att göra guider. Men tror du det skulle vara något om vi som gjort appen försöker göra guider till hur man använder den?
Menade mest att "låna" ;) hans guider och lägga in i appen. Han har ju en hel del! :p Sen kom jag på att ni kan ju lägga in in knapp som tänder blixten :) KOmmer inte ihåg om ditt finns i MIT, men ni kan väl kolla? ;) Sen kanske man kan lägga till en funktion som gör att man kan ta bilder på ett arbetsförlopp, så man vet vad fan man pysslade med :p Alltså om man plockar ner något typ. Har själv använt MIT's byggare men gick ifrån den pga designen :/
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

Wat skrev:
Menade mest att "låna" ;) hans guider och lägga in i appen. Han har ju en hel del! :p Sen kom jag på att ni kan ju lägga in in knapp som tänder blixten :) KOmmer inte ihåg om ditt finns i MIT, men ni kan väl kolla? ;) Sen kanske man kan lägga till en funktion som gör att man kan ta bilder på ett arbetsförlopp, så man vet vad fan man pysslade med :p Alltså om man plockar ner något typ. Har själv använt MIT's byggare men gick ifrån den pga designen :/
Smart kanske kan vara något! Lampa kan jag kolla borde finnas, så fall lägger vi till det! Vad gällande arbetsförloppet kan man ju bara använda kameran men men ska tänka lite på det med. Du har inte något bättre alternativ än MIT då? :)

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
ggaabbe
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 24 juli 2014, 00:48
Ort: Lund

Inlägg av ggaabbe »

TheGrimReaper skrev:
Wat skrev:
Menade mest att "låna" ;) hans guider och lägga in i appen. Han har ju en hel del! :p Sen kom jag på att ni kan ju lägga in in knapp som tänder blixten :) KOmmer inte ihåg om ditt finns i MIT, men ni kan väl kolla? ;) Sen kanske man kan lägga till en funktion som gör att man kan ta bilder på ett arbetsförlopp, så man vet vad fan man pysslade med :p Alltså om man plockar ner något typ. Har själv använt MIT's byggare men gick ifrån den pga designen :/
Smart kanske kan vara något! Lampa kan jag kolla borde finnas, så fall lägger vi till det! Vad gällande arbetsförloppet kan man ju bara använda kameran men men ska tänka lite på det med. Du har inte något bättre alternativ än MIT då? :)
Lampa fixar vi :)
Wat
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 6 juni 2014, 11:30

Inlägg av Wat »

TheGrimReaper skrev:
Wat skrev:
Menade mest att "låna" ;) hans guider och lägga in i appen. Han har ju en hel del! :p Sen kom jag på att ni kan ju lägga in in knapp som tänder blixten :) KOmmer inte ihåg om ditt finns i MIT, men ni kan väl kolla? ;) Sen kanske man kan lägga till en funktion som gör att man kan ta bilder på ett arbetsförlopp, så man vet vad fan man pysslade med :p Alltså om man plockar ner något typ. Har själv använt MIT's byggare men gick ifrån den pga designen :/
Smart kanske kan vara något! Lampa kan jag kolla borde finnas, så fall lägger vi till det! Vad gällande arbetsförloppet kan man ju bara använda kameran men men ska tänka lite på det med. Du har inte något bättre alternativ än MIT då? :)
Jo, iofs :p

Dä ju de som ä greijen sörru... :( Har inte hittat något annat vettigt drag & drop :/
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

Går det att lägga upp bilder och filmer direkt i den appen?
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

Bullwinkle skrev:Går det att lägga upp bilder och filmer direkt i den appen?
Nej går inte.

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
karlzzoonn
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 8 april 2014, 08:24
Ort: norrköping

Inlägg av karlzzoonn »

om det kommer till iphone så är det grymt men ändå fränt att ni gjorde till android (Y) :)
setup en så länge:

Stage6 70cc mk2 racing
Naraku evo racing vev
stage6 wingcooler
Zx-r rör
3,2 grams dr.pulley vikter
blå tryckfjäder 28 kg
Gula kopplings fjädrar
dellorto black edition 21mm
Hebo membran (röda)
snabbgas
Skriv svar