Derbi Senda okänt problem.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Nils Abrahamsson
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 11 mars 2015, 18:03

Derbi Senda okänt problem.

Inlägg av Nils Abrahamsson »

Har en Derbi Senda xtreme 07a som har stått i garage i några år. Nu när den ska köras igen så går den igång lätt på första kicken men varvar jätte högt och när jag lägger i en växel fortsätter den gasa när jag släppt, ska rensa ur förgasaren men har någon haft ett liknande problem eller vet en lösning? Tacksam för svar.
Eriksson98
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 8 mars 2015, 09:30

Inlägg av Eriksson98 »

Har den gått bra innan så är det nog bara att rensa förgasaren och kolla så inte vajer, throttel eller nålen i förgasaren har hängt sig :)
Nils Abrahamsson
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 11 mars 2015, 18:03

Inlägg av Nils Abrahamsson »

Eriksson98 skrev:Har den gått bra innan så är det nog bara att rensa förgasaren och kolla så inte vajer, throttel eller nålen i förgasaren har hängt sig :)
Det kan vara så att insugsgummit har stelnat och spruckit så den suger tjuvluft, påverkar det varvningen?
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 729
Blev medlem: 4 maj 2012, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av RammeA »

Det påverkar absolut! Jag tror att något gummi har spruckit eller att trotteln har högt sig
Nils Abrahamsson
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 11 mars 2015, 18:03

Inlägg av Nils Abrahamsson »

RammeA skrev:Det påverkar absolut! Jag tror att något gummi har spruckit eller att trotteln har högt sig
Ska gå igenom om den suger någonstans och checka vajjer och trolleln, hoppas det löser sig då
Skriv svar