vart slirar det?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Philipedman1999
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 7 december 2014, 19:49
Ort: Skogås

vart slirar det?

Inlägg av Philipedman1999 »

tjena jag har en slider från 2006 med 4,5 grams vikter och original tryckfjäder sen så provade jag att sätta i en svart tryckfjäder från Hebo 50% tror jag. iallafall så åkte jag till willys och tilbaka hem 1km sammanlagt men jag märkte direkt att jag inte hade någon gasrespons som jag hade innan så jag satte tillbaka original tryckfjäder men all gasrespons är borta. vad är problemet? är det remen som är sliten och inte greppar för man ser trådarna i den eller är min koppling paj? :(
Din moppe är inte trimmad om du vågar gasa fullt
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 729
Blev medlem: 4 maj 2012, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av RammeA »

Vad har du för övrig setup? är allt original? Då borde du pröva att sätta dit original tryckfjädern.

när du säger gasrespons, menar du då att den varvar utan att den går framåt eller att du vrider på gasen utan att den varvar upp?

om den inte varvar upp så kan du testa rengöra förgasaren.
Användarens profilbild
Snowtiger
Svårstartad skrothög
Inlägg: 218
Blev medlem: 22 november 2014, 16:34
Ort: upplands väsby

Inlägg av Snowtiger »

bilder mannen bilder :D
Philipedman1999
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 7 december 2014, 19:49
Ort: Skogås

Inlägg av Philipedman1999 »

De lugnt gubbs den slirar inte längre, jag har bra gas respons men jag mena att jag inte får all kraft på en gång till hjulet
Din moppe är inte trimmad om du vågar gasa fullt
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Philipedman1999 skrev:De lugnt gubbs den slirar inte längre, jag har bra gas respons men jag mena att jag inte får all kraft på en gång till hjulet
Bara så du vet det så tappar du mer kraft ju hårdare tryckfjäder du har, kör på originalfjädern eftersom den ändå inte slirar.
Skriv svar