tjo köpte ett effekt rör och satte på men när jag kör så blöddrar den men bara iblan jag skruvade in tomgångskruven och då gick den bättre men blöddra fortfarande lite sen efter ett tag så blöddrar den mer och kunda inte få upp varv på den och kom bara upp i 30 med den medans när den var bra så var jag uppe i 90. är det munstycket som är för litet/ stort.
Senast redigerad av edvib den 22 oktober 2014, 18:47, redigerad totalt 2 gång.
men hur kan det vara för stort när det var rätt på original men när man bytar till effekt rör borde den inte vilja ha mer bensin då eller kan de va att det inte är tätt i avgasröret
Öhh, jag har faktiskt ingen aning. Kanske är det så att du har haft något smuts som har släppt eller liknande? Eller så är det väl så att du har ett bensinsnålare rör nu
tog pakinigs tätning nu eller vad det heter och kolla om det går bättre för som jag minns det så när jag satte på det gick det först dåligt sen tätade jag det och då gick det bättre så det kanske flög av lite sånt när jag körde
Vad är de för storlek på original munstycket och va bytte du till?
Övrig setup?
För mycket/för lite luft?
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Arkstar skrev:Vad är de för storlek på original munstycket och va bytte du till?
Övrig setup?
För mycket/för lite luft?
setupen är la
13/53
14mm förgasare original
Leovince - Avgassystem (X-Fight) Senda tror jag eller ett v6
har inte kollat på munstycket så vet inte vad jag har för storlek
har inte bytat något munstycke
Arkstar skrev:Vad är de för storlek på original munstycket och va bytte du till?
Övrig setup?
För mycket/för lite luft?
setupen är la
13/53
14mm förgasare original
Leovince - Avgassystem (X-Fight) Senda tror jag eller ett v6
har inte kollat på munstycket så vet inte vad jag har för storlek
har inte bytat något munstycke
Tja, Ta reda på vad du har för munstycke, gå upp 5-10 storlekar så lär du hitta
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
sitter pluggen kvar i röret? om den gör det så har du hittat problemet. när jag körde med plugg i så vägrade den varva upp även fast den hade rätt munstycke
RammeA skrev:sitter pluggen kvar i röret? om den gör det så har du hittat problemet. när jag körde med plugg i så vägrade den varva upp även fast den hade rätt munstycke
ingen plugg men kan det ha med tändningen att göra för det lossnade en skruv där i från i går plockade ner hela nu och köpte en avgaspackning och se hur det gåt när det är tätt
det fattas en skruv i mitten va kan man köpa en vanlig mutter eller självlåsande mutter eller ska man köpa en original vad händer om man vrider på själva plattan eller vad man ska säga
Du kan inte köpa vilken mutter som helst då det måste passa på gängorna, om du snurrar på svänghjulet roterar vevaxeln och kolven dras runt i cylindern
emilnordman skrev:Du kan inte köpa vilken mutter som helst då det måste passa på gängorna, om du snurrar på svänghjulet roterar vevaxeln och kolven dras runt i cylindern
ok men om jag hittar en mutter med rätt gänger så spelar det ingen roll men jag beställde en original så kan de vara därför att det gick dåligt och låt konstigt
Bara och fixa mutter och dra åt och kolla tror det ska räcka och dra åt med en koppnyckel eller spärrskaft med kort skaft, jag drar åt mitt svänghjul med koppnyckel och mothåll på min gamla crescent compact, muttern åker inte upp hör gärna av dig hur det gick sen.