TheFlyingFin skrev:Sålänge det inte är PowerUp så har dom AM6.
Jag har en rrx powerup, är det AM7?:O
Det märker du ju på antalet växlar? 6 växlar = AM6, 7 växlar = AM7
Nej, som TheFlyingFin skriver så sitter det så kallade Powerup på AM7, den är mycket starkare original och har bensinflöde som styrs elektroniskt. Bättre balansaxel och tätare låda!
Men den har fortfarande 6 växlar!
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
GustafHolmgren skrev:
Jag har en rrx powerup, är det AM7?:O
Det märker du ju på antalet växlar? 6 växlar = AM6, 7 växlar = AM7
Nej, som TheFlyingFin skriver så sitter det så kallade Powerup på AM7, den är mycket starkare original och har bensinflöde som styrs elektroniskt. Bättre balansaxel och tätare låda!
Men den har fortfarande 6 växlar!
Isåfall känns det ju onödigt att den heter AM6, när man tänker på skillnaden mellan 5&6.
Hampu skrev:Isåfall känns det ju onödigt att den heter AM6, när man tänker på skillnaden mellan 5&6.
Vadå skillnaden mellan 5 och 6? AM5 har 6 växlar, AM6 har 6 växlar, AM7 har 6 växlar, enkelt (har hört att folk säger att AM5 har 5 växlar förresten, men jag har ägt 2 varav båda har haft 6 växlar )
Hampu skrev:Isåfall känns det ju onödigt att den heter AM6, när man tänker på skillnaden mellan 5&6.
Vadå skillnaden mellan 5 och 6? AM5 har 6 växlar, AM6 har 6 växlar, AM7 har 6 växlar, enkelt (har hört att folk säger att AM5 har 5 växlar förresten, men jag har ägt 2 varav båda har haft 6 växlar )
Ahapp, så allt är bara skitsnack om antalet växlar? Typ alla säger ju att femman och sexan står för antalet växlar :S
Hampu skrev:Isåfall känns det ju onödigt att den heter AM6, när man tänker på skillnaden mellan 5&6.
Vadå skillnaden mellan 5 och 6? AM5 har 6 växlar, AM6 har 6 växlar, AM7 har 6 växlar, enkelt (har hört att folk säger att AM5 har 5 växlar förresten, men jag har ägt 2 varav båda har haft 6 växlar )
Ahapp, så allt är bara skitsnack om antalet växlar? Typ alla säger ju att femman och sexan står för antalet växlar :S
Lite forskning senare (garanti på källornas kvalité kan inte ges) så har jag hittat att skillnaden är i cylindern, vilken har bättre portar (om man nu kan säga så) på AM5 och 5 växlad låda och 2mm klenare drevaxel. Men som sagt, hur mycket av detta som stämmer vet jag inte.
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Det jag kan säga som ägare av en powerup, är att dom är starkare än dom vanliga. Jag har aldrig vetat varför och har inte brytt mig om det heller, men det märks genom att jag kör om polarna o uppförsbackarna Men den har 6 växlar och INTE 7
"Svårt att leva, svårt att dö. Svårt att skita i en meter djup snö".
Nyare powerup har ju11- 60 drev kan ju ligga i det te det som gör dom starkare?;) och elektroniks styrd bränsle e inte sant det e bara byta munstycke osv som vanligt:) och byta förgasare till det man vill ha utan problem:) och den har 6 växlar:) och har en ecu. Som har varvstopp så power up har ecu ist för cdi och ecu går även och borra vilket jag gjorde:) sen e det bara varva tills den rasar;) och även vanliga am5-6 cylindrar passar AM7 utan nåra modifieringar:)