Bästa crossmoped märkena/fordonen?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
ockelbo
Svårstartad skrothög
Inlägg: 207
Blev medlem: 2 september 2014, 15:17

Bästa crossmoped märkena/fordonen?

Inlägg av ockelbo »

Hej!

Tänkt skaffa mig en crossmoped och sälja min nuvarande kina moped.

Jag kan dock inte pissa ut 25-30k på en Derbi Senda så jag tänker mer på om det finns kina märken fast lite högre klass än typ baotian, kymco osv

Kollat på denna, kände inte till märket men lite research fick jag fram att det märket hette Apollo. Iallafall den är grymt fin och jävlaaa billig!

http://www.motorhandel.se/_inaktiva-pro ... -45kmh.php

Är det något att ha? Har ni några andra tips?
Kines 2T
Setup:
Tecnigas Next-r
Italkit race tändning
Pwk 28mm förgasare
Malossi MHR 70cc 12mm
Malossi MHR vev
Malossi multivariator
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Köp en begagnad bara..? Hellre en begagnad kvalitetsmoppe än en ny kina.
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög
Inlägg: 280
Blev medlem: 6 december 2013, 19:24
Ort: Luleå

Inlägg av Pasha »

Hampu skrev:Köp en begagnad bara..? Hellre en begagnad kvalitetsmoppe än en ny kina.
+1
obeee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 18 juli 2014, 00:03

Inlägg av obeee »

Rätta mig om jag har fel men bara för att det är kinamärke betyder det väl inte att dom bara faller sönder när man kör. Dom kanske inte håller lika bra/länge om man pressar dom men dom borde väl hålla för vanlig körning. Men jag håller med om att köpa ett begagnat kvalitetsmärke.
Användarens profilbild
ockelbo
Svårstartad skrothög
Inlägg: 207
Blev medlem: 2 september 2014, 15:17

Inlägg av ockelbo »

Hampu skrev:Köp en begagnad bara..? Hellre en begagnad kvalitetsmoppe än en ny kina.

SNÄLLA FÖRSTÖR INTE MITT GLÄDJERUS!!
Kines 2T
Setup:
Tecnigas Next-r
Italkit race tändning
Pwk 28mm förgasare
Malossi MHR 70cc 12mm
Malossi MHR vev
Malossi multivariator
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

ockelbo skrev:
Hampu skrev:Köp en begagnad bara..? Hellre en begagnad kvalitetsmoppe än en ny kina.

SNÄLLA FÖRSTÖR INTE MITT GLÄDJERUS!!
Vadå glädjerus? Om du menar att du fick ett glädjerus av att hitta en billig kinamoppe så kan du ta lugnande tabletter meddetsamma, för det är verkligen inget att bli nöjd över.

Begagnade Rieju RRX och Senda X-Race/X-Treme brukar gå för under 10k och dessutom vara i riktigt riktigt fint skick. Speciellt RRX kan man hitta för under 8k.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Inlägg av Nojjan »

TheFlyingFin skrev:
ockelbo skrev:
Hampu skrev:Köp en begagnad bara..? Hellre en begagnad kvalitetsmoppe än en ny kina.

SNÄLLA FÖRSTÖR INTE MITT GLÄDJERUS!!
Vadå glädjerus? Om du menar att du fick ett glädjerus av att hitta en billig kinamoppe så kan du ta lugnande tabletter meddetsamma, för det är verkligen inget att bli nöjd över.

Begagnade Rieju RRX och Senda X-Race/X-Treme brukar gå för under 10k och dessutom vara i riktigt riktigt fint skick. Speciellt RRX kan man hitta för under 8k.
hahaha ;)

Men köp en Rieju/beta/Derbi kvalitets märke begganad iställt för ny kinamoped.
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Användarens profilbild
ockelbo
Svårstartad skrothög
Inlägg: 207
Blev medlem: 2 september 2014, 15:17

Inlägg av ockelbo »

Kines 2T
Setup:
Tecnigas Next-r
Italkit race tändning
Pwk 28mm förgasare
Malossi MHR 70cc 12mm
Malossi MHR vev
Malossi multivariator
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 1 juni 2014, 20:28
Ort: Sundsvall

Inlägg av Revilz »

Som dom andra säger, köp en begagnad kvalites moppe istället för en ny orion. Vad jag har lärt mig från fiddy.se är att orion är skräp
Senast redigerad av Revilz den 27 september 2014, 20:41, redigerad totalt 1 gånger.
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Mopederna du länkar är ren jävla skit. Köp en beggad kvalitetsmoped för 13k och lev lycklig i alla dina moppe dagar.
Användarens profilbild
GustafHolmgren
Elmoped
Inlägg: 118
Blev medlem: 26 augusti 2013, 21:18

Inlägg av GustafHolmgren »

Men om du så gärna vill ha kinamoppe, så tror jag på CPI. Dom verkar vara lite bättre än alla andra kinamopeder.
Men jag säger som alla andra, köp en begagnad kvalitétsmoppe. Dom håller bättre + att dom är lättare att sälja och du får ut mer pengar för en sån än en kinamoppe :)
"Svårt att leva, svårt att dö. Svårt att skita i en meter djup snö".

Kika in på mitt rrx projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=57193
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Lite av grejen är att ett riktigt märke inte sjunker nämnvärt i pris...

Ny kostar den ca 27k etc, efter 10 år ligger den runt 12k, yttligare 5 år efter det (runt 00 i dagens läge) ligger den runt 5k.

En kina moppe efter tio år får du mer skrotpengar för än om du försöker sälja den. Om den ens överlevt den tiden, det är som att spela på lotto mer eller mindre med kinamaskiner, vissa håller bra, vissa håller inte alls...
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

GustafHolmgren skrev:Men om du så gärna vill ha kinamoppe, så tror jag på CPI. Dom verkar vara lite bättre än alla andra kinamopeder.
Men jag säger som alla andra, köp en begagnad kvalitétsmoppe. Dom håller bättre + att dom är lättare att sälja och du får ut mer pengar för en sån än en kinamoppe :)
Men sen är CPIs pris betydligt högre en andra kinamoppars, mest för att den inte är så kina som man kan tro!
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Matlock
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 26 oktober 2013, 15:46

Inlägg av Matlock »

Köp dig en Derbi/gilera/Rieju/motorhispania/yamaha/peugot/beta/malaguti/aprilia/ch racing/sherco/honda/roxon


Där har du väl alla bra märken som duger, för 12k får du dig en jävligt fin begagnad jämfört med en ny kina. Det är nog mer skämmigt att komma på en fräsch kina än en begagnad "märkes"-moped.
Gilera RCR -04
Setup: Ostrypt CDI, Gianelli 2t rör
Skriv svar