Är tms motard något att ha??

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

hephox
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 april 2014, 16:53

Är tms motard något att ha??

Inlägg av hephox »

Tjena är tms motard något bra att ha? finns det reservdelar till den och är den av kvalite?
sweeken
Avstängd
Inlägg: 107
Blev medlem: 30 april 2011, 08:45

Re: Är tms motard något att ha??

Inlägg av sweeken »

hephox skrev:Tjena är tms motard något bra att ha? finns det reservdelar till den och är den av kvalite?
Kina, AM6 (motorn som sitter på Rieju/yamaha motorhispania mm) kopia, köp Derbi,Rieju eller annars kvalité märke istället är mitt råd, men en tms KAN nog även den fungera.men det är enligt mig inte ett säkert "kort".

Sen ska jag erkänna att jag inte har någon riktig erfarenhet av tms,detta är vad jag hört/läst på internet sedan ser ju på dem att det inte är någon vidare kvalité.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Re: Är tms motard något att ha??

Inlägg av p0d1 »

sweeken skrev: Kina, AM6 (motorn som sitter på Rieju/yamaha motorhispania mm) kopia, köp Derbi,Rieju eller annars kvalité märke istället är mitt råd, men en tms KAN nog även den fungera.men det är enligt mig inte ett säkert "kort".

Sen ska jag erkänna att jag inte har någon riktig erfarenhet av tms,detta är vad jag hört/läst på internet sedan ser ju på dem att det inte är någon vidare kvalité.
Och en TMS kan strula, och en Derbi kan strula, en Rieju också, Yamaha också.

Hur ser du att det inte är någon vidare kvalité på TMS Motard? Efter ha googlat på TMS Motard så motsätter jag ditt påstående snarare.

Strular de så fixa det, precis som med allt annat.
De flesta moppar körs ändå sönder av snorungar och har lika stor chans att strula som en Derbi, Rieju, Yamaha osv.
Användarens profilbild
Sammaboss
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 9 november 2013, 18:52
Ort: Västerås

Inlägg av Sammaboss »

Håller helt med p0d1 då moppen oftast strular av hur den körs inte hur/var den är byggd, visst kan Kina moppar gå sönder men det kan lika väl en Derbi också göra.

Edit: tms är ju inte en Kina moppe heller tror jag, utan tror att det är typ som pgo o isånafall skulle jag satsat på en sån om jag var du ;)
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

I och med att det sitter en AM6 motor på så finns det hur mycket delar som helt till motorn! :) Sedan är TMS ingen jätte ovanlig moped så ramdelar, kåpor osv lär finnas att få tag på! :)

Så för mig låter TMS som ett säkert kort :wink:

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
hephox
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 april 2014, 16:53

Re: Är tms motard något att ha??

Inlägg av hephox »

sweeken skrev:
hephox skrev:Tjena är tms motard något bra att ha? finns det reservdelar till den och är den av kvalite?
Kina, AM6 (motorn som sitter på Rieju/yamaha motorhispania mm) kopia, köp Derbi,Rieju eller annars kvalité märke istället är mitt råd, men en tms KAN nog även den fungera.men det är enligt mig inte ett säkert "kort".

Sen ska jag erkänna att jag inte har någon riktig erfarenhet av tms,detta är vad jag hört/läst på internet sedan ser ju på dem att det inte är någon vidare kvalité.
jag tänkte byta en tms motard mot min peugeot jetforce.
hephox
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 april 2014, 16:53

Inlägg av hephox »

TheGrimReaper skrev:I och med att det sitter en AM6 motor på så finns det hur mycket delar som helt till motorn! :) Sedan är TMS ingen jätte ovanlig moped så ramdelar, kåpor osv lär finnas att få tag på! :)

Så för mig låter TMS som ett säkert kort :wink:
det är tydligen en AM6 kopia.
hephox
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 april 2014, 16:53

Inlägg av hephox »

Sammaboss skrev:Håller helt med p0d1 då moppen oftast strular av hur den körs inte hur/var den är byggd, visst kan Kina moppar gå sönder men det kan lika väl en Derbi också göra.

Edit: tms är ju inte en Kina moppe heller tror jag, utan tror att det är typ som pgo o isånafall skulle jag satsat på en sån om jag var du ;)
vet du om det är lätt att få tag i reservdelar till en tms?
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

Om du har tänkt meka rekommenderar jag den inte. Tms motard är ganska svårmekade. Inte särskilt sköna att köra heller, stenhårt säte och bred så man skulle kunna sitta på en häst. Väger som en häst gör den med för den delen. Det enda jag har som positivt med dom är att den har gjutna fälgar och upsidedown gaffel så den ser ju okej ut original.
Nels, Nels, Pelsnernels!
hephox
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 april 2014, 16:53

Inlägg av hephox »

Pelsnernels skrev:Om du har tänkt meka rekommenderar jag den inte. Tms motard är ganska svårmekade. Inte särskilt sköna att köra heller, stenhårt säte och bred så man skulle kunna sitta på en häst. Väger som en häst gör den med för den delen. Det enda jag har som positivt med dom är att den har gjutna fälgar och upsidedown gaffel så den ser ju okej ut original.
jaha okej det där med osköna att köra får vi väll se om jag ska prova den men är motorn stark och bra? såg te.x att någon hade skrivit på ett annat forum att han såg en kille som skjutsade någon uppför backen och passageraren var tvungen att gå av för moppen orkade inte :P

är det förresten värt att byta mot en peugeot jetforce från 2008?
Jansson19
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 10 juli 2014, 19:51

Inlägg av Jansson19 »

Orginal så går dom inte och köra, så otroligt slö bokstavligt kryper fram.
Men det går att åtgärda bort med pluggen och ca 10 storlekar större munstycke så går dom riktigt bra ca 70-75 km.
hephox
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 april 2014, 16:53

Inlägg av hephox »

Jansson19 skrev:Orginal så går dom inte och köra, så otroligt slö bokstavligt kryper fram.
Men det går att åtgärda bort med pluggen och ca 10 storlekar större munstycke så går dom riktigt bra ca 70-75 km.
¨

Ska ej köra trimmat. Försöker nämligen byta min jetforce mot en crossmoppe och än sålänge så är detta det enda erbjudandet jag fått. det sitter tydligen ett trimrör på som är pluggat så den gör runt 45 hastigshets mätaren visar tydligen lite fel ochj den frikopplar inte fullt ut när man står stilla och lägger i 1:an. tycker ni att jag borde göra bytet? min jetforce är trots allt fullt fungerande så vet inte om det är värt det :/
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Re: Är tms motard något att ha??

Inlägg av bensinskalle »

p0d1 skrev:
sweeken skrev: Kina, AM6 (motorn som sitter på Rieju/yamaha motorhispania mm) kopia, köp Derbi,Rieju eller annars kvalité märke istället är mitt råd, men en tms KAN nog även den fungera.men det är enligt mig inte ett säkert "kort".

Sen ska jag erkänna att jag inte har någon riktig erfarenhet av tms,detta är vad jag hört/läst på internet sedan ser ju på dem att det inte är någon vidare kvalité.
Och en TMS kan strula, och en Derbi kan strula, en Rieju också, Yamaha också.

Hur ser du att det inte är någon vidare kvalité på TMS Motard? Efter ha googlat på TMS Motard så motsätter jag ditt påstående snarare.

Strular de så fixa det, precis som med allt annat.
De flesta moppar körs ändå sönder av snorungar och har lika stor chans att strula som en Derbi, Rieju, Yamaha osv.
Kan det, men det är mer eller mindre fact att tms har skitkvalité. Har läst flera trådar här på forumet från personer som har problem med sina nya tms:er. Dessutom är försäljarna helt värdelösa då de vägrar åtgärda problemen, det tar evigheter att få hem delar och kundservicen suger.

Satsa på en beg Derbi, yama lr Rieju är mitt råd. Vill du slippa strul, köp en originalmoped som ingen har tallat på.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
hephox
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 april 2014, 16:53

Re: Är tms motard något att ha??

Inlägg av hephox »

bensinskalle skrev:
p0d1 skrev:
sweeken skrev: Kina, AM6 (motorn som sitter på Rieju/yamaha motorhispania mm) kopia, köp Derbi,Rieju eller annars kvalité märke istället är mitt råd, men en tms KAN nog även den fungera.men det är enligt mig inte ett säkert "kort".

Sen ska jag erkänna att jag inte har någon riktig erfarenhet av tms,detta är vad jag hört/läst på internet sedan ser ju på dem att det inte är någon vidare kvalité.
Och en TMS kan strula, och en Derbi kan strula, en Rieju också, Yamaha också.

Hur ser du att det inte är någon vidare kvalité på TMS Motard? Efter ha googlat på TMS Motard så motsätter jag ditt påstående snarare.

Strular de så fixa det, precis som med allt annat.
De flesta moppar körs ändå sönder av snorungar och har lika stor chans att strula som en Derbi, Rieju, Yamaha osv.
Kan det, men det är mer eller mindre fact att tms har skitkvalité. Har läst flera trådar här på forumet från personer som har problem med sina nya tms:er. Dessutom är försäljarna helt värdelösa då de vägrar åtgärda problemen, det tar evigheter att få hem delar och kundservicen suger.

Satsa på en beg Derbi, yama lr Rieju är mitt råd. Vill du slippa strul, köp en originalmoped som ingen har tallat på.
Det är väll bara det att det verkar inte vara någon som vill byta med min moppe och jag får den inte såld heller :/
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Fel pris i förhållande till skick och efterfrågan.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar