Aprilia rs50, Yamaha tzr50, Rieju rs2. "review"??

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Aprilia rs50, Yamaha tzr50, Rieju rs2. "review"??

Inlägg av pizza-bagarn »

Tja, som nån kanske sett så har jag ganska svårt o bestämma mig vilken moppe jag ska ha.. menmen, iallafall så kollade jag runt på blocket igår och hittade då 3 mopeder som var hyfsat billiga och tyckte dom såg snygga ut. Dom mopederna jag såg var en: Aprilia rs50, Yamaha tzr50 och en Rieju rs2.

Det jag undar är om dessa är några bra mopeder, om dom går bra original.
Något att tänka på?
Reservdelar?
Bra axx
Om ni haft en får ni gärna säga eran upplevelse av den.
osv! :)

Själv skulle jag nog tycka det såg ganska töntigt ut med en 50 kubiks 2 taktare som går i 45 (lagligt ;). Fast dom är lite lockande ändå.
Tack på förhand!
Senast redigerad av pizza-bagarn den 25 juni 2014, 23:36, redigerad totalt 1 gånger.
Gummiapan
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 24 augusti 2013, 15:00

Inlägg av Gummiapan »

Ska du köra trimmat så rekommenderar jag en aprilia. Jag har en kompis som hade en aprilia rs50 han drog pluggen i röret så gick den i 100km/h. Är helt seriös jag var med när vi mätte upp den med en polares bil.
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Inlägg av pizza-bagarn »

Gummiapan skrev:Ska du köra trimmat så rekommenderar jag en aprilia. Jag har en kompis som hade en aprilia rs50 han drog pluggen i röret så gick den i 100km/h. Är helt seriös jag var med när vi mätte upp den med en polares bil.
Hur bra gick den otrimmat?
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

pizza-bagarn skrev:
Gummiapan skrev:Ska du köra trimmat så rekommenderar jag en aprilia. Jag har en kompis som hade en aprilia rs50 han drog pluggen i röret så gick den i 100km/h. Är helt seriös jag var med när vi mätte upp den med en polares bil.
Hur bra gick den otrimmat?
Dom mopparna är inget att ha otrimmade… dåliga köregenskaper mm. Sedan ser det ju grovt efterblivet ut att komma med en sporthoj i 50km/h… nja dom är bara acceptabla när dom är vråltrimmade :wink:
albinerikssonn
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 14 juni 2014, 17:53
Ort: Örebro

Inlägg av albinerikssonn »

det är nog ungefär samma moped. jag skulle köpt riejun dock för att den lätt är snyggast av dom tre, om inte rs50in är den nyare modellen tror den kallas rs4 50, då skulle jag lätt tagit den
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Inlägg av pizza-bagarn »

LinkanTuning skrev:
pizza-bagarn skrev:
Gummiapan skrev:Ska du köra trimmat så rekommenderar jag en aprilia. Jag har en kompis som hade en aprilia rs50 han drog pluggen i röret så gick den i 100km/h. Är helt seriös jag var med när vi mätte upp den med en polares bil.
Hur bra gick den otrimmat?
Dom mopparna är inget att ha otrimmade… dåliga köregenskaper mm. Sedan ser det ju grovt efterblivet ut att komma med en sporthoj i 50km/h… nja dom är bara acceptabla när dom är vråltrimmade :wink:
haha ja det är så jag också tänkt.. ;)
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Inlägg av pizza-bagarn »

albinerikssonn skrev:det är nog ungefär samma moped. jag skulle köpt riejun dock för att den lätt är snyggast av dom tre, om inte rs50in är den nyare modellen tror den kallas rs4 50, då skulle jag lätt tagit den
aha okej (Y) :)
Användarens profilbild
Kevin Kristoffersson
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 september 2013, 17:14
Ort: Hestra

Inlägg av Kevin Kristoffersson »

Derbi GPR 50 är ganska snygg, men jag hade sagt aprilian då de går tydligen som ett skott urpluggat
- Rieju RRX 08
- Urpluggat org, 11-60

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 785#636785
RRX Black & Blue
Skriv svar