Filsi's Aerox Hyper projekt

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
lasshe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 3 mars 2013, 11:29
Ort: Köping

Inlägg av lasshe »

ska bli kul och se om du når 140km/h :) följer ;)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Sebbe-Tuning skrev:
Erkovich skrev:Vill du hålla det seriöst och locka så många som möjligt tycker jag att du borde skaffa en ordentlig kamera. Men lycka till iallafall, kommer följas
Tycker jag inte han behöver. Jag använder mobilkamera till allt. Tycker inte min standard har sänkts...heller inte hört klagomål.

Avslutar mina onödiga kommentarer här och önskar ts lycka till.
En BRA kamera med BRA bilder höjer projektets standard och intresset mer än vad man tror! Gärna många bilder ifrån olika vinklar. :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Sebbe-Tuning skrev:
Erkovich skrev:Vill du hålla det seriöst och locka så många som möjligt tycker jag att du borde skaffa en ordentlig kamera. Men lycka till iallafall, kommer följas
Tycker jag inte han behöver. Jag använder mobilkamera till allt. Tycker inte min standard har sänkts...heller inte hört klagomål.

Avslutar mina onödiga kommentarer här och önskar ts lycka till.
ingen orkar klaga, 99% av alla projekt på TSR är det bara mobilbilder i ;)

Dock har ju standarden höjts rätt rejält på mobilkameror så det är väll inte hela världen heller ;)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Filsi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 6 april 2014, 18:22
Ort: Täby

Inlägg av Filsi »

Update kommer mer under kvällen imorgon kommer min mobil förhoppningsvis!
Bild
Aerox problem? Skicka PM hjälper gärna!
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

''Har suttit och fin sjusterat förgasaren, inte riktigt klar än men nu funkar den bra på tomgången'' Man börjar väl med att ställa in huvudmunstycket..? Alltså typ 1/2+ gas?
Användarens profilbild
Filsi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 6 april 2014, 18:22
Ort: Täby

Inlägg av Filsi »

Hampu skrev:''Har suttit och fin sjusterat förgasaren, inte riktigt klar än men nu funkar den bra på tomgången'' Man börjar väl med att ställa in huvudmunstycket..? Alltså typ 1/2+ gas?
Jag har det, dock ej helt klar än som jag skrev :P Ska nog gå upp lite till i huvudmunstycket.
Bild
Aerox problem? Skicka PM hjälper gärna!
Användarens profilbild
Filsi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 6 april 2014, 18:22
Ort: Täby

Inlägg av Filsi »

Har inte varit i garaget idag, kommer uppdatera imorgon istället.
Bild
Aerox problem? Skicka PM hjälper gärna!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Börjar bli dags för 2 bilder nu...

Ut och plåta ;)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
bonnaracing
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 27 april 2012, 19:14

Inlägg av bonnaracing »

140km/h, good luck

Vad glad om den gör ärliga 100km/h
Användarens profilbild
Filsi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 6 april 2014, 18:22
Ort: Täby

Inlägg av Filsi »

Kommer update imorgon, är borta nu och imorgon ska jag ut å plåta!
Och test run.
Bild
Aerox problem? Skicka PM hjälper gärna!
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 234
Blev medlem: 22 augusti 2012, 11:08
Ort: Tyresö

Inlägg av Betamekk »

Det här med att justera förgasaren. Haha fått den att gå bra på tomgång. Jävlar vad svårt att skruva på en tomgångsskruv! Serriöst meck!
- "Gasa tills det rasar"...
- " Vafan det verkar onödigt!!"
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Betamekk skrev:Det här med att justera förgasaren. Haha fått den att gå bra på tomgång. Jävlar vad svårt att skruva på en tomgångsskruv! Serriöst meck!
Dum och- onödig kommentar...

Det börjar bli dags med att få upp bilderna...tycker du var lite ivrig med att fä upp de superseriösa projektet.
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
Filsi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 6 april 2014, 18:22
Ort: Täby

Inlägg av Filsi »

Sebbe-Tuning skrev:
Betamekk skrev:Det här med att justera förgasaren. Haha fått den att gå bra på tomgång. Jävlar vad svårt att skruva på en tomgångsskruv! Serriöst meck!
Dum och- onödig kommentar...

Det börjar bli dags med att få upp bilderna...tycker du var lite ivrig med att fä upp de superseriösa projektet.
Kanske inte var bästa tiden att lägga upp den har varit lite upptagen senaste tiden.
Bild
Aerox problem? Skicka PM hjälper gärna!
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Du har helgen på dig, ser jag inga bilder på måndag låser jag projektet tills du kan hosta fram några egentagna foton!
Användarens profilbild
Filsi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 6 april 2014, 18:22
Ort: Täby

Inlägg av Filsi »

Rexxy skrev:Du har helgen på dig, ser jag inga bilder på måndag låser jag projektet tills du kan hosta fram några egentagna foton!
Yes nu har jag fottat och ska lägga in dom aldeless strax.
Bild
Aerox problem? Skicka PM hjälper gärna!
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Tror inte på dig att du ens kommer göra ett Aerox "Hyper" projekt, du har inte ens lagt upp några bilder du har sagt att bilderna kommer läggas upp inom kort men jag ser inga bilder?
Tror du bara är en såndär mytoman som försöker få uppmärksamhet här i forumet.

Tack i förhand// Viktor
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Filsi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 6 april 2014, 18:22
Ort: Täby

Inlägg av Filsi »

Rainn skrev:Tror inte på dig att du ens kommer göra ett Aerox "Hyper" projekt, du har inte ens lagt upp några bilder du har sagt att bilderna kommer läggas upp inom kort men jag ser inga bilder?
Tror du bara är en såndär mytoman som försöker få uppmärksamhet här i forumet.

Tack i förhand// Viktor
Jag har varit väldigt upptagen och bilder kommer komma ifall du tror jag är en mytoman så tro det tills du ser bilder ikväll.

Tack.
Bild
Aerox problem? Skicka PM hjälper gärna!
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

Det va riktigt goa bilder!...
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
guddingalex
Svårstartad skrothög
Inlägg: 181
Blev medlem: 7 oktober 2013, 13:42
Ort: östersund

Inlägg av guddingalex »

dom där bilderna är dax oxh komma nu tycker jag
Gör kolvbyten, cylinderbyten och motorrenoveringar med mera (billigt). alex.gudding@gmail.com

kika gärna på mitt projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 299#632299
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Tycker det är dax för moderator/crew att låsa det här projektet...
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

LinkanTuning skrev:Tycker det är dax för moderator/crew att låsa det här projektet...
Jupp...



PM:a mig när du har riktiga bilder att lägga upp i projektet, då låser jag upp det igen.
Användarens profilbild
Filsi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 6 april 2014, 18:22
Ort: Täby

Inlägg av Filsi »

Update med de eftertrakade bilderna.

Som ni kanske ser är röret inte fäst riktigt eftersom blocket e paj, men ska somsagt svetsa det så att jag kan sätta dit en ram för röret. Kommer fler updates så småning om är rätt upptagen just nu.

Tack.
Bild
Aerox problem? Skicka PM hjälper gärna!
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Fan har du gjort? R.I.P Skrotrox! Och du kommer ALDRIG nå 140km/h oavsett vilken setup.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
OggeW
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 21 november 2012, 14:31

Inlägg av OggeW »

Rainn skrev:Fan har du gjort? R.I.P Skrotrox! Och du kommer ALDRIG nå 140km/h oavsett vilken setup.
Skärp dig och tagga ner lite. Den saknar en del plast vilket han kanske har liggandes, sedan fästet som gått sönder påverkar knappast motorn på något vis, men röret kommer troligen hänga ganska löst, fast de skulle ju svetsas.
Jag tror inte heller han når 140km/h, men om han tror det, låt han försöka nå sitt mål och dela med sig resultatet åt oss. :wink:

Jag var tveksam på att det skulle komma bilder alls, precis som många andra, men till slut kom bilderna. :)

Lycka till med projektet, ska följas. :wink:
Användarens profilbild
Filsi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 6 april 2014, 18:22
Ort: Täby

Inlägg av Filsi »

OggeW skrev:
Rainn skrev:Fan har du gjort? R.I.P Skrotrox! Och du kommer ALDRIG nå 140km/h oavsett vilken setup.
Skärp dig och tagga ner lite. Den saknar en del plast vilket han kanske har liggandes, sedan fästet som gått sönder påverkar knappast motorn på något vis, men röret kommer troligen hänga ganska löst, fast de skulle ju svetsas.
Jag tror inte heller han når 140km/h, men om han tror det, låt han försöka nå sitt mål och dela med sig resultatet åt oss. :wink:

Jag var tveksam på att det skulle komma bilder alls, precis som många andra, men till slut kom bilderna. :)

Lycka till med projektet, ska följas. :wink:
Den ser kanske ut som skrot just nu men har kåpsett liggandes. Motorblocket är sönder eftersom att det är de ska det svetsas. Och sedan ska ett avgasrörsfäste sättas dit. Jag tror på 140km/h satte det lite högt men fortfarande kommer jobba emot målet. Har inte riktigt tid för detta projekt just nu men kommer göra så gott jag kan. Som sagt, detta kommer vara under hela sommarlovet och förmodligen kommer den vara körbar så småning om. Dock kan jag enbart mecka under dag-tid eftersom annars blir grannarna vansinniga ifall jag startar den under kvällstid.
Bild
Aerox problem? Skicka PM hjälper gärna!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Fast du behöver väll inte starta den varje gång du meckar? :roll:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Filsi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 6 april 2014, 18:22
Ort: Täby

Inlägg av Filsi »

Persson97 skrev:Fast du behöver väll inte starta den varje gång du meckar? :roll:
Absolut inte, men fortfarande ibland kommer jag inte uppdatera men ska försöka att göra det så mycket jag kan.
Bild
Aerox problem? Skicka PM hjälper gärna!
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 27 juli 2013, 10:00
Ort: Södermanland

Inlägg av Magister543 »

Hur går det för dig? :)
"Det här skottet är från ett sådant avstånd att antingen sätter vi den, eller så missar vi." - Göran Zackrisson
Skriv svar