urpluggat orginal rör och 70cc på slider

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

urpluggat orginal rör och 70cc på slider

Inlägg av oscaee »

hej

Jag undrar om det Går att köra med polini 70cc sport och 17.5mm förgasare på ett urpluggat orginal rör? :) på min yamaha slider 2013, Slits den snabbare om jag gör det? Eller förlorar jag bara effekt. Eller blir det alldeles för varmt då?


vill ha en diskret setup och toppa typ 75 och uppåt

mvh:)
Användarens profilbild
Westman15
Svårstartad skrothög
Inlägg: 324
Blev medlem: 23 mars 2014, 10:19

Inlägg av Westman15 »

Bör väl gå hur bra som helst?
Relativt kunnig, men ingen expert.
oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Inlägg av oscaee »

Westman15 skrev:Bör väl gå hur bra som helst?
men så länge röret är avstrypt borde de väll funka?
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 729
Blev medlem: 4 maj 2012, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av RammeA »

Det kommer funka skit bra
oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Inlägg av oscaee »

RammeA skrev:Det kommer funka skit bra

Men polini 70cc sport är väll lågvarvigt? Och orginal röret är typ lågvarvigt? Då borde de väll funka? Men har hört att man tappar sjukt nycke effekt med ett urpluggat orginal rör
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

oscaee skrev:
RammeA skrev:Det kommer funka skit bra

Men polini 70cc sport är väll lågvarvigt? Och orginal röret är typ lågvarvigt? Då borde de väll funka? Men har hört att man tappar sjukt nycke effekt med ett urpluggat orginal rör
Ja visst du får inte ut maximal effekt med originalrör men det går fortfarande alldeles utmärkt att köra så :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Westman15
Svårstartad skrothög
Inlägg: 324
Blev medlem: 23 mars 2014, 10:19

Inlägg av Westman15 »

Kör så du, kommer gå bra, annars äre ba köpa rör om du blir missnöjd
Relativt kunnig, men ingen expert.
oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Inlägg av oscaee »

Hur stor skillna kommer de bli att ha 70cc och urpluggat orginal rör gemfört med zx och 70cc
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

oscaee skrev:Hur stor skillna kommer de bli att ha 70cc och urpluggat orginal rör gemfört med zx och 70cc
Som sagt kommer mopeden fortfarande gå bra med originalröret men givetvis gör sig ett effektrör bättre till 70cc, dock beror det lite på syfte. Men det blir självklart en märkbar skillnad!
Bild

Jag är odödlig
oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Inlägg av oscaee »

Vill ha topp på typ 75km/h och uppåt med hyffsat axx
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

oscaee skrev:Vill ha topp på typ 75km/h och uppåt med hyffsat axx
Då ska det nog räcka med urpluggat originalrör! :) Tröttnar du senare är det ju inte fruktansvärt dyrt med effektrör :)
Bild

Jag är odödlig
oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Inlägg av oscaee »

ktm_danielsson skrev:
oscaee skrev:Vill ha topp på typ 75km/h och uppåt med hyffsat axx
Då ska det nog räcka med urpluggat originalrör! :) Tröttnar du senare är det ju inte fruktansvärt dyrt med effektrör :)
har ett zx men de drar till sig snuten som fan.. :/ men kommer de bli nån större skillnad mellan zx och urpluggat org rör?
Användarens profilbild
Sammaboss
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 9 november 2013, 18:52
Ort: Västerås

Inlägg av Sammaboss »

oscaee skrev:
ktm_danielsson skrev:
oscaee skrev:Vill ha topp på typ 75km/h och uppåt med hyffsat axx
Då ska det nog räcka med urpluggat originalrör! :) Tröttnar du senare är det ju inte fruktansvärt dyrt med effektrör :)
har ett zx men de drar till sig snuten som fan.. :/ men kommer de bli nån större skillnad mellan zx och urpluggat org rör?
70cc + zx o rätt inställd förgasare kommer ge dig sjukt Nice bottendrag! Eftersom du har en slider kommer det nog ge dig gasres! Jag skulle lätt kört på zx om jag var du :)
oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Inlägg av oscaee »

Sammaboss skrev:
oscaee skrev:
ktm_danielsson skrev: Då ska det nog räcka med urpluggat originalrör! :) Tröttnar du senare är det ju inte fruktansvärt dyrt med effektrör :)
har ett zx men de drar till sig snuten som fan.. :/ men kommer de bli nån större skillnad mellan zx och urpluggat org rör?
70cc + zx o rätt inställd förgasare kommer ge dig sjukt Nice bottendrag! Eftersom du har en slider kommer det nog ge dig gasres! Jag skulle lätt kört på zx om jag var du :)




vad tror du den lär toppa med urpluggat orginal rör, jag jaga hade sattpå zx röret om inte polisen där jag bor är efter en som en finne i röven. :/
Användarens profilbild
KC
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 19 mars 2014, 10:51

Inlägg av KC »

oscaee skrev:
Sammaboss skrev:
oscaee skrev: har ett zx men de drar till sig snuten som fan.. :/ men kommer de bli nån större skillnad mellan zx och urpluggat org rör?
70cc + zx o rätt inställd förgasare kommer ge dig sjukt Nice bottendrag! Eftersom du har en slider kommer det nog ge dig gasres! Jag skulle lätt kört på zx om jag var du :)
Kör med ZX orresnorre polisen bryr sig inte ens om mig och min låter mycket mer än en Slider med zx 70cc o 17,5mm förgasare.



vad tror du den lär toppa med urpluggat orginal rör, jag jaga hade sattpå zx röret om inte polisen där jag bor är efter en som en finne i röven. :/
Användarens profilbild
KC
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 19 mars 2014, 10:51

Inlägg av KC »

KC skrev:
oscaee skrev:
Sammaboss skrev: 70cc + zx o rätt inställd förgasare kommer ge dig sjukt Nice bottendrag! Eftersom du har en slider kommer det nog ge dig gasres! Jag skulle lätt kört på zx om jag var du :)

vad tror du den lär toppa med urpluggat orginal rör, jag jaga hade sattpå zx röret om inte polisen där jag bor är efter en som en finne i röven. :/
Kör med ZX orresnorre polisen bryr sig inte ens om mig och min låter mycket mer än en Slider med zx 70cc o 17,5mm förgasare.
oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Inlägg av oscaee »

jo jag lär nog sätta på zx röret om jag tröttnar på att köra urpluggat org rör :) men vad för topp lärjag få med urpluggat orginal rör?
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 746
Blev medlem: 3 oktober 2011, 19:38
Ort: Åkersberga

Inlägg av robb4n »

Jag hade urpluggat orginal o 70cc. 3.5g. Gick 75 men då varvade det alldeles för mycket. Perfekt stuntsetup!!
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

Med 4.5 och urpluggat så kommer den gå 75... min gick 65 med 4 gram och utan 70 cc. Testa både zx och org. Tycker org e skönare men du får kanske ut lite mer med zx men inget som är värt att pröjsa 1000+ för enligt mig.
oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Inlägg av oscaee »

Alyzzzer skrev:Med 4.5 och urpluggat så kommer den gå 75... min gick 65 med 4 gram och utan 70 cc. Testa både zx och org. Tycker org e skönare men du får kanske ut lite mer med zx men inget som är värt att pröjsa 1000+ för enligt mig.




har ett zx hemma men tror urpluggat org kommer duga perfekt för mig ändå med 5,5g och 17,5mm och polini 70cc sport lär den väll göra över 75 minst?
Skriv svar