Byta från org förgasare till 21mm

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Aeroxx99
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 9 april 2014, 17:10

Byta från org förgasare till 21mm

Inlägg av Aeroxx99 »

Tjenare har en Aerox jag ska byta förgasare till 21mm dellorto,
så undrar passar alla slangar osånt från org förgasaren?:)

Tacksam för seriösa svar är inte så kunnig än :)
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 570
Blev medlem: 8 september 2011, 21:09
Ort: Järfälla

Inlägg av -ReM- »

Tjena!

Ja allt passar från original, 21mm PHBG har samma anslutningar som original. Passar även i originalinsuget.

Dock ska jag fortsatt fråga dig, har du någon setup i dagsläget som kommer leva upp till din större förgasare?
Annars kan du få svårt att ställa in den, ökad bränsleförbrukning etc. utan att märka någon överdriven skillnad.
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Aeroxx99
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 9 april 2014, 17:10

Inlägg av Aeroxx99 »

-ReM- skrev:Tjena!

Ja allt passar från original, 21mm PHBG har samma anslutningar som original. Passar även i originalinsuget.

Dock ska jag fortsatt fråga dig, har du någon setup i dagsläget som kommer leva upp till din större förgasare?
Annars kan du få svårt att ställa in den, ökad bränsleförbrukning etc. utan att märka någon överdriven skillnad.
Okej! men märkte att gasvajern inte passar, för på org förgasaren är de liksom en plast grej i slutet av vajern och en skruv bredvid och på 21mm är det bara gänger rakt ner där den ska sitta? :O
just nu har jag Hebo rör men har beställt en stage 6 70cc också!
Skriv svar