Hej!
Nu vet jag varför min cylinder skar. Tydligen, från min andra cylinder när den skar, så hade clipset trillat av, och är i motorblocket.
Sen köpte jag min 70 cc och då hoppade clipset upp och skar den, tur nog så hittade jag 2 delar av clipset (ser ut som hela)
Undrar, hur ska jag kunna veta 100% att där inte är någon milimeter kvar i motorblocket av clipset?
Något sätt att få upp det? Vill inte klyva motorn...
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Min kolv sprack så en halv centimeter av kolven är någonstans, använde tryckluft och har kört en halv mil nu och inget har hänt
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
När min kolv gick i tusen bitar och lite till så var hela vevhuset fyllt av flisor och bitar från kolven. Jag fyllde med bensin, vände upp och ner, blåste ur och upprepade detta cirkus 4-5 gånger. Efter det så var precis allt borta. Bytte kolv och i dagsläget så har jag åkt 70-80 mil och den går som en klocka!
Receptet är nog att vara noggrann. Kan inte ge garanti att det kommer funka för dig men för mig gjorde de det.
Men jag fattar inte... det är väl bara att jämföra med det andra clipset och se ifall dom ser likadana ut, om så är fallet så har du ingen clips bit i blocket.
KrooxTheStyler skrev:Vad menar ni med "inte helt säkert" ?
Dom menar att du inte vet säkert att du fått ut skrotet som eventuellt finns i vevhuset. Det är omöjligt att garanterat få bort allt utan att demontera allt, ute vid lager-packboxar kan grejer ligga ganska opåverkade oavsett hur mycket man försöker skölja eller blåsa...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Hur får jag bort min motorolja så att jag kan börja blåsa?
Yamaha aerox.
Sen när lanserades aerox med motorolja?
Gör den inte det? xD
Motorolja heter den oljan som används i 4-taktare. i 2-taktare finns det två olika sorters olja. Växelådsolja och 2-taktsolja! Således, finns inte motorolja i en 2-taktare.