Tjena! Ska kanske skaffa ny cylinder till våren, och har kollat på två stycken just för att dom är så billiga (är väldigt snål av mig när det gäller det här)
Anledningen är för att få lite mer vrid och axx, så vill helst ha den lågvarvigaste. Vilken av dom här funkar bäst på lågvarven? Eller är båda lågvarviga, isåfall är det värt 300 extra för motoforce? Eller har ni tips på nån annan lågvarvig under typ 1500?
Ska förövrigt köra med urpluggat org rör ev. nåt halvdant effektrör, org 16 mm fögg kanske större, inget mer tror jag.
acer96 skrev:Bra cylinder till en Rieju drac med tecnigas e-nox? skall köpa dellorto 17,5mm också. (Ska stunta)
Köp en vanlig 70cc cylinder? Ska du inte byta vev så skulle jag köpa en lite snällare cylinder från t.ex. Arsinal. Dom är inte så dyra heller, finns även ett bra utbud med reservdelar.
Hej! Jag har minarelli AM6 på min liknande trigger med 12 förgasare och undrar om det över huvud taget är värt att köpa 70? Kommer köra urpluggat orginalrör och troligtvis 12 förgasare också.. Om det ens går? 95 munstycke orginal men där vet jag att jag behöver ta ett stort kliv om jag ska köra orginalförgasare. Vad kommer jag toppa tror ni? Vad kan bränsleförbrukningen ligga på? Tänkte mig något lite billigare som mk handmade eller airsal sport. Kom gärna med förslag och gissningar! Bara det inte skenar iväg för mycket från veckopengen drevningen har jag för mig va 11/52 men är inte helt säker. Tack! (ostrypt cdi är det enda jag har på nu som inte är orginal)
Köpte cylindern jag frågade om här ovan och är otroligt nöjd! Att tänka på för den som är sugen på den cylindern är att inte snåla på röret! Ex. TK Lacada med 13/52 drevning ca: 75-80km/h. Technigas reverse med samma drevning 110+ med underbart axx!
Funderar på att trimma en Derbi/Rieju och undrar vilken cylinder jag ska ha. denna kommer jag inte köra med dagligen utan det ska ändast vara en "när jag vill ut o gasa ordentligt hoj" vill hällst att den ska varva högt och ha mycket hk. alltså 80cc och uppåt vilken är bäst för priset och så?
undrar också om hur stor skillnaden kommer vara om ja tar en större förgasare på 70ccn jämfört med 50ccn?
Och de här cylindrarna, är de något o ha? kostar ju lika mycket fast den ena e 70?
Tack!
du får ju mer kraft destu högre cylinder volymen är alltså får du mer kraft från 70cc och sen är det nog bästa att byta upp till 17,5-19 mm förgasare och då kommer du definitivt få en stor effekt ökning.(om du tar 70cc)
undrar också om hur stor skillnaden kommer vara om ja tar en större förgasare på 70ccn jämfört med 50ccn?
Och de här cylindrarna, är de något o ha? kostar ju lika mycket fast den ena e 70?
Tack!
du får ju mer kraft destu högre cylinder volymen är alltså får du mer kraft från 70cc och sen är det nog bästa att byta upp till 17,5-19 mm förgasare och då kommer du definitivt få en stor effekt ökning.(om du tar 70cc)
Ja okej, men kan man 70ccn sport jämföras med 50ccn sport med samma org förgasare? blir den typ samma då eller snäppet högre?
undrar också om hur stor skillnaden kommer vara om ja tar en större förgasare på 70ccn jämfört med 50ccn?
Och de här cylindrarna, är de något o ha? kostar ju lika mycket fast den ena e 70?
Tack!
du får ju mer kraft destu högre cylinder volymen är alltså får du mer kraft från 70cc och sen är det nog bästa att byta upp till 17,5-19 mm förgasare och då kommer du definitivt få en stor effekt ökning.(om du tar 70cc)
Ja okej, men kan man 70ccn sport jämföras med 50ccn sport med samma org förgasare? blir den typ samma då eller snäppet högre?
Undrar också om du vet om de förgasarna är bra?
Tack!
Ja, du får mer effekt med 70cc org förgasare. jag tror på någon av dessa förgasarna.
dollerto 17,5mm
dollerto 19mm
kör du på någon av dom och ställer in förgasaren och variation/kopplingen rätt så har du en riktigt fin setup:D
Roxx_Oggster skrev:
du får ju mer kraft destu högre cylinder volymen är alltså får du mer kraft från 70cc och sen är det nog bästa att byta upp till 17,5-19 mm förgasare och då kommer du definitivt få en stor effekt ökning.(om du tar 70cc)
Ja okej, men kan man 70ccn sport jämföras med 50ccn sport med samma org förgasare? blir den typ samma då eller snäppet högre?
Undrar också om du vet om de förgasarna är bra?
Tack!
Ja, du får mer effekt med 70cc org förgasare. jag tror på någon av dessa förgasarna.
dollerto 17,5mm
dollerto 19mm
kör du på någon av dom och ställer in förgasaren och variation/kopplingen rätt så har du en riktigt fin setup:D
Ok tack , föressten vad blir skillnaden mellan 17,5 och 19? större = bättre eller vad?
Undrar också om du vet om de airsal cylindrarna är bra?
Och lite offtopic fråga men vad tror du den lär toppa me 70ccn o org förgasare samt 17,5 - 19mm?
Ok tack , föressten vad blir skillnaden mellan 17,5 och 19? större = bättre eller vad?
Undrar också om du vet om de airsal cylindrarna är bra?
Och lite offtopic fråga men vad tror du den lär toppa me 70ccn o org förgasare samt 17,5 - 19mm?
Tack!
19mm ger lite mer kraft eller aah den ger mer luft till bränslet som gör att det blir bättre kylnig osv i cylindern...
airsal har jag aldrig hört dåligt om och bara bra så där är nog inget fel på dom...
tror den kommer göra... 90-100 beroende på förgasare inställning...
Är denna cylinder värt köpet? Vilka är de bästa 50cc sport cylindrarna? http://www.twostroke.se/product.asp?product=13405
Kom inte med kommentarer som "köp 70cc, mycket bättre". Jag vill ha en bra 50cc sport.
Tror ni ett metrakit thrower stryper cylindern? Den är ju ganska varvvillig..
Min gamla cylinder är pajj så ska köpa ny. Får inte ha 70cc, så de får bli 50cc av något slag. Vad är det för skillnad på airsal 50cc sport och racing? Måste jag ha ny förgasare när jag byter till dom? Nu har jag en beta rr med delorto 16mm förgasare.
Får jag fråga varför du inte får ha 70cc? Du får samma straff om du åker fast! Men jag skulle lämna originalcylindern på portning och byta till en 19mm förgasare. Sedan ett avstämt rör! Men det är vad jag skulle göra... Skillnaden mellan airsal sport och racing är inte så stor, sport är mindre vass och inte lika ryckig. Lämna in racingcylindern på portning! Kostar inte många slantar.
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Okej, jag vill ha ALUMINIUM, för att den ger bättre effekt och körs in snabbare. MEN, folk säger att aluminium cylindrar UNDER 2000kr har dålig kvalité och att man ska ha tur för att den inte ska gå sönder? Är det så eller inte? Varför isåfall går alu sönder fortare, när det leder värme bättre och är hårdare?
Jag är noggrann med moppen och har koll på det viktigaste. Jag kör inte som en dåre på maxvarv hela tiden, utan bor i en stad med många uppförsbackar vilket betyder att jag axxar mycket. Jag ska ha moppen i 2 somrar till, är oddsen stora eller små att en ALUMINIUM under 2k håller för det?
det hela började en dag då jag for till skolan, han började ryka som f'n och gick väldigt dåligt. tog hem den såg att det sjunkit i kylarbehållaren, tömde kylarsystemet skruva upp topplocket samt tog lös cylindern. Såg då att den inre topp packningen farit, bara nå smul kvar. satt dit ny och fräsch skruva ihop allt med rätt moment och fyllde på kylaren igen, men då jag startar den ryker han som f'n fortfarande vad är felet? röken är hyfsad vit blir mycket vid gas pådrag men känns fortfarande som orkeslös, dock tomgång går precis som vanligt då han har blivit varm så orkar han lite mer men ändå som ett varv stopp vid gas pådrag. Kan det fortfarande vara kvar kylarvatten i vevhuset under kolven? läcker även ut lite tjockar mer som olja ur avgasröret? Skulle behöva svar snarast?
Är det nån som har erfarenhet av att borra en cylinder? Får man ut mycket extra effekt ur orginal cylindern om man borrar den till 70-80 och portar den?
Min gamla cylinder är pajj så ska köpa ny. Får inte ha 70cc, så de får bli 50cc av något slag. Vad är det för skillnad på airsal 50cc sport och racing? Måste jag ha ny förgasare när jag byter till dom? Nu har jag en beta rr med delorto 16mm förgasare.
Med vänlig hälsning, Emil
Jag har en Airsal 50cc Racing och den varvar på helt bra, toppar 70-75 med urstrypt orginalrör och orginal drevning Du ska dock inte hoppas på någon effektökning.. Och nej du måste absolut inte byta förgasare. Jag har 14mm dellorto och det går jättebra.
Hur stor blir skillnaden om man kör en airsal racing 70cc med ostrypt originalrör vs en airsal sport 70cc? Anledningen att jag vill ha racingen är att den har bättre kolv.
ggaabbe skrev:Hur stor blir skillnaden om man kör en airsal racing 70cc med ostrypt originalrör vs en airsal sport 70cc? Anledningen att jag vill ha racingen är att den har bättre kolv.
Du får några fler hästkrafter med Airsal Racing, så du vinner acceleration och lite toppfart
Skillnaden är inte så enorm, men som sagt, Airsal Racing ger mer sprätt i moppen