Beslutsångest!

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

alexzfaxe
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 1 april 2014, 20:07

Beslutsångest!

Inlägg av alexzfaxe »

Fyller 15 år om 4 dagar och ska köpa en crossmoped då jag tycker det verkar roligare. Började med att kolla på aerox förrut men att växla verkar vara roligare i längden.

Har tittat på
* Derbi
* Beta RR
* Rieju

Vill gärna ha era förslag och vad ni tycker. Har faktiskt ingen aning om vilka "bra" crossmopeder som finns.

Min kompis rullar just nu en DT50r då han inte har fått sitt kort ännu och det var då jag började tänka på crossmoped istället för scooter.

Tack så mycket på förhand!
Användarens profilbild
Voltfax
TSR Tredje Snyggaste Scooter 2014
Inlägg: 492
Blev medlem: 6 augusti 2013, 20:52

Inlägg av Voltfax »

ska du köra orginal
Rieju spike, 80km
Aerox, 73km
puch korado, 45km


vinnare av brodalen styling tävling 2014


5a i twostrokeriders snyggaste scooter 2013
mitt projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=56598



facebook: https://www.facebook.com/pages/Jonte-tu ... 3639576595
instagram: sverigesfetasteaerox
alexzfaxe
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 1 april 2014, 20:07

Inlägg av alexzfaxe »

Voltfax skrev:ska du köra orginal
Ska troligtvis köra trimmat. Inte bestämt mig ännu.
Användarens profilbild
HaZ
Svårstartad skrothög
Inlägg: 318
Blev medlem: 17 oktober 2013, 19:38
Ort: skene

Inlägg av HaZ »

Rieju, honda, yamaha, Derbi, beta rr osv är bra :)
G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter
Användarens profilbild
Voltfax
TSR Tredje Snyggaste Scooter 2014
Inlägg: 492
Blev medlem: 6 augusti 2013, 20:52

Inlägg av Voltfax »

för beta rr är helt värde lösa orginal men trimmat går dom grymmt, den går la runt 80km/h rätt bra inställd och bra ax.

har hört att Derbi går väldigt bra orginal, och sen så har jag en kompis med dragen plugg och drevat tror jag gör 75km/h

Rieju har jag ingen aning hur fort dom går

Aerox har jag själv grymt snygga men dom passar rätt korta personer iallfall om man har nudebar vet inte om man inte har det. Jag är 180cm men har rätt långa ben. drar man v-ringen går dom runt 60
Rieju spike, 80km
Aerox, 73km
puch korado, 45km


vinnare av brodalen styling tävling 2014


5a i twostrokeriders snyggaste scooter 2013
mitt projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=56598



facebook: https://www.facebook.com/pages/Jonte-tu ... 3639576595
instagram: sverigesfetasteaerox
Användarens profilbild
AddeTuning
Elmoped
Inlägg: 101
Blev medlem: 15 december 2013, 12:05

Inlägg av AddeTuning »

Först hade jag en Derbi drd pro som toppade ca 80, drevad och lite sånt, den va riktigt rolig att köra, krånglade sällan, dock är det typ ett måste att trimma en sån, för komma i ca 50 till en korsning å ska växla ner från 6an är fan inte kul kan jag tala om för dig :? Sen köpte jag en Slider med trimrör å lite sånt, tyckte den hade för lite kraft så byggde en 70cc ist på den, sen gick den bra, kunde dra upp på bakan i 50-55 typ, körde säkert omkring 2 km :) Sen gick jag över till Hyper, då blev det en Aerox ofc :) Den va riktigt jävla rolig, gasres, 0-100 på säkert 12 sek eller nåt, kollade inte så noga. Säljer den nu :) Sen köpte jag Fiddy förra veckan, det va ju inte lika roligt som hypern, men är kul att köra lite offroad å bli lite dirty osv :lol: nu fyller jag 16 å ska börja på mc kortet imorgon :) Men enligt mig tycker jag det är sjukt värt att köra på en 70cc i sport klassen. Dra bakhjul är hur jävla kul som helst :D :D :D
Instagram: Sexy2Strokes
Kola360
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 1 april 2014, 20:42

jag tycker du ska skaffa vespa :D

Inlägg av Kola360 »

Vespa försöker värkligen att göra en bra moped när det gäller säkerhet, icke trimmning och fin glas ruta :D
alexzfaxe
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 1 april 2014, 20:07

Inlägg av alexzfaxe »

AddeTuning skrev:Först hade jag en Derbi drd pro som toppade ca 80, drevad och lite sånt, den va riktigt rolig att köra, krånglade sällan, dock är det typ ett måste att trimma en sån, för komma i ca 50 till en korsning å ska växla ner från 6an är fan inte kul kan jag tala om för dig :? Sen köpte jag en Slider med trimrör å lite sånt, tyckte den hade för lite kraft så byggde en 70cc ist på den, sen gick den bra, kunde dra upp på bakan i 50-55 typ, körde säkert omkring 2 km :) Sen gick jag över till Hyper, då blev det en Aerox ofc :) Den va riktigt jävla rolig, gasres, 0-100 på säkert 12 sek eller nåt, kollade inte så noga. Säljer den nu :) Sen köpte jag Fiddy förra veckan, det va ju inte lika roligt som hypern, men är kul att köra lite offroad å bli lite dirty osv :lol: nu fyller jag 16 å ska börja på mc kortet imorgon :) Men enligt mig tycker jag det är sjukt värt att köra på en 70cc i sport klassen. Dra bakhjul är hur jävla kul som helst :D :D :D
70cc i sportklassen? Hur menar du då, förlåt för att jag inte vet detta.
Vill köra crossmoped. :)
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

Han menar med en 70 kubiks sportcylinder. En sportsetup, inte "slött" men inte hyper heller.
Nels, Nels, Pelsnernels!
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

Jag kan iallafall rekomendera Beta rr då jag själv har en. Är nog den moppen som går bäst urpluggat iallafall (Om inte drac :twisted:)
Åh Lilla Boone!
alexzfaxe
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 1 april 2014, 20:07

Inlägg av alexzfaxe »

Nixxen skrev:Jag kan iallafall rekomendera Beta rr då jag själv har en. Är nog den moppen som går bäst urpluggat iallafall (Om inte drac :twisted:)
Ska kanske titta på en Derbi i veckan. Finns en där jag bor. Ingen aning vad det blir just nu. Har ingen aning aning vilken moppe de blir. Ville bara veta vad ni tycker och tänker.
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

Nixxen skrev:Jag kan iallafall rekomendera Beta rr då jag själv har en. Är nog den moppen som går bäst urpluggat iallafall (Om inte drac :twisted:)
CPI går jävligt bra urpluggade med.
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

En bra och prisvärd moppe är enligt MIG Rieju Drac, min gick 70ärliga med urpluggat. Riktigt skön att köra med, ska du ta eu eller 30?
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

Pelsnernels skrev:
Nixxen skrev:Jag kan iallafall rekomendera Beta rr då jag själv har en. Är nog den moppen som går bäst urpluggat iallafall (Om inte drac :twisted:)
CPI går jävligt bra urpluggade med.
+1 på den, När jag hade CPI så var det då ingen annan 50cc som hängde på.

Drog fan en urpluggad Rieju (dock slö som fan) när jag hade pluggen i.
Helt Räser
alexzfaxe
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 1 april 2014, 20:07

Inlägg av alexzfaxe »

Jakzu skrev:En bra och prisvärd moppe är enligt MIG Rieju Drac, min gick 70ärliga med urpluggat. Riktigt skön att köra med, ska du ta eu eller 30?
Håller på med klass2 förarbevis just nu. Det ända jag stör mig på drar dracen är frontkåpan, de lär väl gå att ändra eller? Just nu ser de ut som att de blir Drac.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

alexzfaxe skrev:
Jakzu skrev:En bra och prisvärd moppe är enligt MIG Rieju Drac, min gick 70ärliga med urpluggat. Riktigt skön att köra med, ska du ta eu eller 30?
Håller på med klass2 förarbevis just nu. Det ända jag stör mig på drar dracen är frontkåpan, de lär väl gå att ändra eller? Just nu ser de ut som att de blir Drac.
Den går att byta ut. Dock är 70 inga drömsiffror för en urpluggad moppe.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
alexzfaxe
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 1 april 2014, 20:07

Inlägg av alexzfaxe »

Persson97 skrev:
alexzfaxe skrev:
Jakzu skrev:En bra och prisvärd moppe är enligt MIG Rieju Drac, min gick 70ärliga med urpluggat. Riktigt skön att köra med, ska du ta eu eller 30?
Håller på med klass2 förarbevis just nu. Det ända jag stör mig på drar dracen är frontkåpan, de lär väl gå att ändra eller? Just nu ser de ut som att de blir Drac.
Den går att byta ut. Dock är 70 inga drömsiffror för en urpluggad moppe.
Vad rekommenderar du för moped då? Du verkar kunna en del.
alexzfaxe
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 1 april 2014, 20:07

Inlägg av alexzfaxe »

Blir Rieju Drac. Styling tips?
Gillar inte frontkåpan, kan någon länka var man ka hitta annat?
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Framskärm hittar du på biltema, ta en titt på min gamla drac och se ifall du kan få någon inspiration;)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

alexzfaxe skrev:
Persson97 skrev:
alexzfaxe skrev: Håller på med klass2 förarbevis just nu. Det ända jag stör mig på drar dracen är frontkåpan, de lär väl gå att ändra eller? Just nu ser de ut som att de blir Drac.
Den går att byta ut. Dock är 70 inga drömsiffror för en urpluggad moppe.
Vad rekommenderar du för moped då? Du verkar kunna en del.
Drac är en bra moppe, men med rätt drev och inställningar borde den göra mer än 70.

Kolla lite på twostroke.se så hittar du säkert något du gillar :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Andreas Anderberg
Elmoped
Inlägg: 66
Blev medlem: 9 november 2013, 15:06
Ort: Helsingborg

Inlägg av Andreas Anderberg »

Rieju är slöa orginal, har själv en rrx som jag borrat pluggen på och drevat om, nu gillar jag den bättre.
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 11 januari 2013, 21:49
Ort: Nyköping

Inlägg av Consuela »

kör på drac, frontkåpan är ju snygg förfan har du ingen smak!
annars är det bara köpa en ny kostar typ 4-500 spänn lite här o där t ex twostroke osv
Har en italkit racing tändning till salu passar aerox med mera, och även en mhr 80cc cylinder pma för mer info!!!!!

KOLLA IN MITT MC3 PROJEKT!!! http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52395
Användarens profilbild
Manny
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 4 april 2012, 14:58
Ort: Göteborg

Inlägg av Manny »

Kan också rekommendera Rieju Drac då dem är väldigt sköna att köra, går bra urpluggade och är grymt lättskruvade :)
"Jag kom, Jag såg, Jag stegrade"
Skriv svar