Blinkersglas

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

Amirkung11@hotmail.se
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 15 mars 2014, 13:57

Blinkersglas

Inlägg av Amirkung11@hotmail.se »

Undrade hur polisen reagerar om blinkersglasen är sönder men blinkersen funkar fortfarande ?
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Ajabaja, haha nej men det är troligen en situation som går att prata sig ur, säg att det hände nyss och att du ska byta. Men varför inte bara byta direkt? Blinkers är ju inte så dyrt.
Användarens profilbild
Jonsson98
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 476
Blev medlem: 5 september 2012, 20:29
Ort: Arboga

Inlägg av Jonsson98 »

tror knappast dom blir så jätte arga över det, men byt glaset innan hela blinkersen börjar rosta inuti ;)
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax Join

Kolla gärna in mitt Derbi Senda projekt ;) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52756
Amirkung11@hotmail.se
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 15 mars 2014, 13:57

Inlägg av Amirkung11@hotmail.se »

Hittat bara i racing planet och dom är slulsålda. Kommer in om 4-6 veckor, känns som för länge. Därför undrade jag, tack för era svar :)
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

Borde vara lungt så länge man fortfarande ser tydligt att du blinkar :)
Sen va jag vet så brukar inte polisen vara så petiga med blinkers, har för mig man kan visa med armarna eller nått ;)
Amirkung11@hotmail.se
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 15 mars 2014, 13:57

Inlägg av Amirkung11@hotmail.se »

Vad händer ifall man kör utan framkåpa. Lyset sitter på styret men inte blinkerserna. Blinkersen där bak funkar måste man ändå visa med händerna? Eller kan man lägga någon plastpåse över och köra tills man hittar någon framkåpa. Det är en kymco zx svårt som f*n att hitta kåpor till.
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Amirkung11@hotmail.se skrev:Vad händer ifall man kör utan framkåpa. Lyset sitter på styret men inte blinkerserna. Blinkersen där bak funkar måste man ändå visa med händerna? Eller kan man lägga någon plastpåse över och köra tills man hittar någon framkåpa. Det är en kymco zx svårt som f*n att hitta kåpor till.
dom kommer tro att den är baxxad.
Amirkung11@hotmail.se
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 15 mars 2014, 13:57

Inlägg av Amirkung11@hotmail.se »

Kommer jag bli bötfälld elr något liknande?
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Amirkung11@hotmail.se skrev:Kommer jag bli bötfälld elr något liknande?

troligtvis inte, men om dom är riktigt sura antar jag att de kan hävda att mopeden är ''farlig'' för andra då den kan ha vassa kanter osv om man monterat bort kåpor osv.
Användarens profilbild
derbi_pöjk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 303
Blev medlem: 1 april 2013, 18:19

Inlägg av derbi_pöjk »

Amirkung11@hotmail.se skrev:Vad händer ifall man kör utan framkåpa. Lyset sitter på styret men inte blinkerserna. Blinkersen där bak funkar måste man ändå visa med händerna? Eller kan man lägga någon plastpåse över och köra tills man hittar någon framkåpa. Det är en kymco zx svårt som f*n att hitta kåpor till.
Du lär garanterat dra till dig poliser om du kör med en platspåse över framlampan, haha förresten menar du en genomskinlig plastpåse eller typ en coop forum påse? :lol:
Bild
Skriv svar