Slider som pendlarmoppe

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

calden
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 19 februari 2014, 22:16

Slider som pendlarmoppe

Inlägg av calden »

Vad anser ni om att ha slider men inte stunta. Köpte en slider för 5 månader sen för att prova på och stunta men insåg sen att de inte var min grej. Nu har jah planer på att byta bort den då jag inte ser nån direkt fördel att ha den när jag inte ska stunta. Vad tycker ni här på twostroke om att ha slider fast inte stunta
Senast redigerad av calden den 16 mars 2014, 11:16, redigerad totalt 1 gånger.
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

tycker du kan ha den ändå, är liten, väger inte så mycket, du kan även få den att gå bra om du slänger på lite godsaker :wink:
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Nä slider är en stuntmaskin, byt eller sälj den och skaffa något som passar ändamålet lite bättre för dig. Den är även väldig opraktisk för att vara en scooter.
calden
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 19 februari 2014, 22:16

Inlägg av calden »

Får tyvärr inte byta den för mamma o pappa. Får sälja den men då får jag inte köpa en ny moped sedan. Fråga mig inte varför :/
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Dafaq? Aja med då har du inget val.
calden
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 19 februari 2014, 22:16

Inlägg av calden »

Tjata är alltid ett val :wink:
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped
Inlägg: 131
Blev medlem: 18 november 2013, 12:52
Ort: stockholm

Inlägg av BetandeMax »

Vafan! slider är en bra moppe som mycket väl kan användas till att bara åka på... :D
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Kör själv en slider som jag endast stuntar med. Den är helt värdelös att ha som pendlar moppe, men har du inget val får du väll ha den kvar och köra med väska :)
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
calden
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 19 februari 2014, 22:16

Inlägg av calden »

Jag tycker den är konfort o så. De är inte de. Jag är mer rädd för att folk ska tucka de töntigt att jag inte stuntar
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

calden skrev:Jag tycker den är konfort o så. De är inte de. Jag är mer rädd för att folk ska tucka de töntigt att jag inte stuntar
Varför inte börja stunta lite då? Det är skit kul när man lär sig!!
Jockesomfan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 150
Blev medlem: 10 november 2013, 22:21
Ort: Huddinge

Inlägg av Jockesomfan »

Förstår inte hur stunt inte kan vara kul:) Men det är väl en nice moppe i alla fall. Gör den snabb och säg du satsat på topp?
calden
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 19 februari 2014, 22:16

Inlägg av calden »

Ingen av mina kompisar stuntar så de inte så värst kul att köra själv. Snabb är den redan. Toppar 87 på mätaren. Vet itne riktigt hur mycke glädjemätare de är men den går snabbt så de räcker :). Har försökt lära mig stunta men de rätt svårt o som sagt tråkigt att vara själv. Någon annan här på twostroke som har slider men stuntar itne?
Jockesomfan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 150
Blev medlem: 10 november 2013, 22:21
Ort: Huddinge

Inlägg av Jockesomfan »

[quote="calden"]Ingen av mina kompisar stuntar så de inte så värst kul att köra själv. Snabb är den redan. Toppar 87 på mätaren. Vet itne riktigt hur mycke glädjemätare de är men den går snabbt så de räcker :). Har försökt lära mig stunta men de rätt svårt o som sagt tråkigt att vara själv. Någon annan här på twostroke som har slider men stuntar itne?[/quote]

Jag har bara lärt mig på vägen när jag åkt runt. Plus att när du lär dig och får flyt så tro mig det blir roligare
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

Varför klagar alla på slider som pendlar moppe? Får ju precis plats med plånboken och nycklar ju ;) En gång fick jag plats med en donut, men då blev det pizza sen...


Nej men slider är inte så bra vid vanlig bruks körning, kör man på ett hjul så är den perfekt :) Men även om dina polare inte stutar/wheelar så kör endå ;)
oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Inlägg av oscaee »

enligt mig är slider fan världens skönast moppe både för stunt och pendla med den är enkel o smidig och går riktigt fint :)
calden
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 19 februari 2014, 22:16

Inlägg av calden »

funderar på uppstuntandet då. Ena gängan e fucked up. nån som vet ifall de går bra ifall 12:an sitter i 3 skruvar?. och nån som har nybörjar tips. är de enklast att börja sittandes?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Byt rubrik!!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
jespersallvik
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 5 januari 2013, 11:52

Inlägg av jespersallvik »

jag hade tolvan med tre bultar men det beror på om det är dom bakre eller främmre du inte kan ha, för det funkar att inte ha ena främmre men inte att ha ena bakre, dåligt förklarat, hoppas du förstår! enligt mig är de lättast att lära sig sittandes, men det är nog från person till person
duke 125 leovince, om någon har en billig slider till salu så pm:a mig,kanske intriserad
yamarox
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 19 juni 2013, 13:18
Ort: Saltsjöbaden

Inlägg av yamarox »

Slider e riks sköna bara att ta en rygga och låsa in hjälmen i skåpet jag stuntar inte heller men jag kör en slider du får väl ha vilken moppe du vill det har inte dina kompisar att göra med :D
Yamaha Slider-13
Yamah Aerox-04
ACAB 1312
133
Nacka
Skriv svar