Led/neon i rummet (230v)

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Led/neon i rummet (230v)

Inlägg av tacopaj »

Tjena jag undrar om det är fler här som har satt led/neon ljus i rummet, var har ni köpt isf? Har kollat lite men vill ha nåt prisvärt, som man bara behöver koppla direkt i eluttaget utan adapters etc. Tack på förhand hoppas jag lade tråden på rätt ställe ;)
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
twostrokefille
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 6 oktober 2013, 13:21

Inlägg av twostrokefille »

köp en slinga på jula
Bild
bonnaracing
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 27 april 2012, 19:14

Inlägg av bonnaracing »

har köpt från ebay, för priset va de kostar på jula/ikea får du dubbelt så mer minst ifrån kina.
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 570
Blev medlem: 8 september 2011, 21:09
Ort: Järfälla

Inlägg av -ReM- »

Coolast är ju alltid RGB men det kan du få betala lite mer för.
Finns nått RGB don på Elfa för några hundringar tror jag, och själva listen kostar nog mer än så men fan va häftigt det är ;)

Funtar på RGB under moppen med nån typ av styrning så jag kan växla steglöst mellan 16 miljoner färger. :$
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

Någon som har den här?
Krävs det nån adapter? 12v ju
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 570
Blev medlem: 8 september 2011, 21:09
Ort: Järfälla

Inlägg av -ReM- »

tacopaj skrev:Någon som har den här?
Krävs det nån adapter? 12v ju
Länken verkar krångla, i alla fall för mig.
Ingår det drivdon/transformator till listen så lär det stå med i beskrivningen, annars gör det nog inte det.
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

-ReM- skrev:
tacopaj skrev:Någon som har den här?
Krävs det nån adapter? 12v ju
Länken verkar krångla, i alla fall för mig.
Ingår det drivdon/transformator till listen så lär det stå med i beskrivningen, annars gör det nog inte det.
http://www.clasohlson.com/se/LED-list/Pr363848000
Det står att den drivs med "eliminator'", sen står det under "köp till" batterieliminator?? Varför står det inte bara klart och tydligt på hemsidan?? X( X(

edit: batterieliminatorn: http://www.clasohlson.com/se/Batterieli ... r363847000
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

Jag har den från jula, riktigt bra ljus, många färger att välja mellan :) Finns även "disco" läge eller va man ska säga :lol: Altså att den byter färg av sig själv :) Men man kan även ändra färgerna via en trådlös kontroll.

Det är bara att koppla ihop led-listerna med varandra och till en adapter som sedan går till vägguttaget :) Men allt ingår så är bara att sätta ihop och starta :D Detta är då något "start kit" där man får med 3 lister, men sen kan man köpa till fler lister separat utan alla tillbehör och koppla ihop. De är självklart billigare då ;)

Har bara "start kittet" nu men ska kanske köpa till fler lister sen, sen kan man ju även byta ut dem om någon går sönder då ;)

Har dock inte använd den speciellt länge, knappt överhuvudtaget. (Då jag ska sätta upp de i min stuga som snart är klar) Så kan tyvär inte säga hur bra kvaliten är samt hur lång livslängden är :roll:
Derixx
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 5 april 2013, 14:43
Ort: Mölnlycke

Inlägg av Derixx »

Det finns annars väldigt många och billiga led strips på ebay om du kikar efter :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

kom på att jag hade en gammal ljusblå hemma, så provade att sätta den under sängen med buntband.

resultatet var ju mer ja.. långt under förväntningarna.. :roll:
Bild

så ja.. skaffa en stark jävel, detta ser bara hemskt ut ;)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög
Inlägg: 150
Blev medlem: 8 augusti 2013, 13:52

Inlägg av Brisingar »

-ReM- skrev:Coolast är ju alltid RGB men det kan du få betala lite mer för.
Finns nått RGB don på Elfa för några hundringar tror jag, och själva listen kostar nog mer än så men fan va häftigt det är ;)

Funtar på RGB under moppen med nån typ av styrning så jag kan växla steglöst mellan 16 miljoner färger. :$
Ville bara säga att jag köpte en RGB slinga (12v och 5m) en sån med fjärrkontroll and shit, kopplade den i väggen funkade hur bra som helst sen kopplade jag den till mopeden direkt (har inget batteri) sen efter det gick själva boxen som kontrollerar färg isönder så den stanna på den färgen den var på (köpte sen en ny Box och samma hände igen) så tips är du måste ha ett batteri för att detta ska funka bra :)
Xaxiz
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 29 januari 2013, 07:08
Ort: Varberg

Inlägg av Xaxiz »

Detta kanske kan vara något, och till bra pris också.

http://fyndiq.se/sok/?q=led+slinga&search=enter
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 570
Blev medlem: 8 september 2011, 21:09
Ort: Järfälla

Inlägg av -ReM- »

Brisingar skrev:
-ReM- skrev:Coolast är ju alltid RGB men det kan du få betala lite mer för.
Finns nått RGB don på Elfa för några hundringar tror jag, och själva listen kostar nog mer än så men fan va häftigt det är ;)

Funtar på RGB under moppen med nån typ av styrning så jag kan växla steglöst mellan 16 miljoner färger. :$
Ville bara säga att jag köpte en RGB slinga (12v och 5m) en sån med fjärrkontroll and shit, kopplade den i väggen funkade hur bra som helst sen kopplade jag den till mopeden direkt (har inget batteri) sen efter det gick själva boxen som kontrollerar färg isönder så den stanna på den färgen den var på (köpte sen en ny Box och samma hände igen) så tips är du måste ha ett batteri för att detta ska funka bra :)
Tack för tipset. Jag kommer ha batterier så det blir inget problem. Troligen fick den överspänning eller underspänning från regulatorn när du inte hade batteri, det enda jag kan tänka mig som skulle förstöra den.

Jag har hittills testat koppla in den direkt på batteriet och det lyser fint. Dock ska man ju ha nåt sätt att byta färg också, annars blir det ju manuellt med tre olika brytare vilket är lite segt. Vill ju ha steglöst färgbyte. :)
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

Ser att många har kommenterat, jag ska inte köpa RGB, det är för dyrt

Kikade lite snabbt på ebay och där var det blligt som sjutton :shock: fri frakt desutom

Hade varit najs med den från Clas Ohlson ananrs, men den var ju 12v :(
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

tacopaj skrev:Ser att många har kommenterat, jag ska inte köpa RGB, det är för dyrt

Kikade lite snabbt på ebay och där var det blligt som sjutton :shock: fri frakt desutom

Hade varit najs med den från Clas Ohlson ananrs, men den var ju 12v :(
Bara och köpa en trafo!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Skriv svar