Iphone 5 låst

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Iphone 5 låst

Inlägg av derbeyy »

Tjena! Köpte min polares iphone 5 igår och hade inte tillgång till simkort igår då han var hemma men fixade det idag. Han jag köpte den drog till spanien just idag i en vecka och får inte tag på honom. Och nu står det såhär:

Bild

Hur fan ska jag göra? jag vill använda min iphone nuuu!!
Finns det nått sätt jag kan göra för att låsa upp den istället för att logga in?
Någon kunnig som kan hjälpa mig?
Kan man jailbreaka den eller nått men vill helst slippa det..


TACK PÅ FÖRHUD! :lol:
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

gå till din teleoperatör så fixar dom det, det gjorde dom iaf när min samsung blev låst.
Senast redigerad av Persson97 den 6 oktober 2013, 20:40, redigerad totalt 1 gånger.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

rätta mig om jag har fel, men blir den inte upplåst om man jailbreakar den?
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket
Inlägg: 900
Blev medlem: 8 mars 2013, 21:19
Ort: Värmdö

Inlägg av Törnan »

försök att få tag på han och fråga om mailen och lösen sen ändrar du det bara :)
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Kalletheboy
Elmoped
Inlägg: 139
Blev medlem: 4 augusti 2010, 09:44

Inlägg av Kalletheboy »

Sätt mobilen i DFU mode. (googla/ sök på youtube om du inte vet hur man gör)
Sedan så ser du till att du har uppdaterat itunes på datorn till senaste versionen.
Koppla in mobilen till datorn och det står att du har en uppdatering tillgänglig.
Mobilen uppdateras och återställs!
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Inlägg av derbeyy »

Kalletheboy skrev:Sätt mobilen i DFU mode. (googla/ sök på youtube om du inte vet hur man gör)
Sedan så ser du till att du har uppdaterat itunes på datorn till senaste versionen.
Koppla in mobilen till datorn och det står att du har en uppdatering tillgänglig.
Mobilen uppdateras och återställs!
funkar inte
Användarens profilbild
Rydholms
Svårstartad skrothög
Inlägg: 304
Blev medlem: 3 december 2012, 21:08
Ort: Motala

Inlägg av Rydholms »

gå in på denna sida och ladda ner senaste till 5an http://www.iphonehacks.com/2013/09/down ... 7-0-2.html

lägg det på skrivbordet!!
sen kopplar du in mobilen till itunes. sen håller du in Shift och trycker på återställ sen väljer du 7.0.2 filen.
sen återställs den.
det ska funka!! om det står error välj ''leta efter uppdatering'' och håll in shift där också och välj filen..
hoppas det hjälper! :)
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

det där är ju något nytt säkerhetsskit som är till för att man inte ska kunna sno telefonen och sedan bara återställa den och sälja den vidare..

är rätt så säker på att du måste ha killens Apple id för att kunna komma in i den och ändra till ditt eget..
Skriv svar