kopplat dödarknappen till hastighets spärren hjälp!!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
dannebtm
Elmoped
Inlägg: 33
Blev medlem: 19 augusti 2013, 09:51
Ort: örebro

kopplat dödarknappen till hastighets spärren hjälp!!

Inlägg av dannebtm »

tjena har ett litet problem jag har en btm grecco samma moppe som baotian sprint men med annat namn.. jag kopplade om dödarknappen så att den går till hastighets spärren ist.. men jag måste ha dödarknappen på on läget som innan för den ska starta problemet är att på det läget går moppen för snabbt .. så om man skulle bli stoppad och måste stänga av moppen så går den för snabbt när polisen ska prov köra eftersom den inte startar på off läget... så jag undrar kan man kapa nån sladd så den kan starta på både on och off läget och att knappen fungerar så moppen går sakta på ena läget och fortare på det andra läget... och isf vilken av sladdarna är det ??.. tacksam för svar mvh danne
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

jag förstår inte riktigt hur det är du har kopplat men enklast är nog helt enkelt att du har 2st separata knappar, en till hastighetsspärren och en till dödarknappen.
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

Finns det någon knapp du inte använder? Vilken som helst så är det ju bara att koppla dit? :)
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Användarens profilbild
dannebtm
Elmoped
Inlägg: 33
Blev medlem: 19 augusti 2013, 09:51
Ort: örebro

Inlägg av dannebtm »

tror jag kommit på en lösning ska testa om en liten stund först frulle.. jo jag har kopplat den svartvita kabeln från dödar knappen på ena änden av kabeln som går ner i variatorn till sj hastighets spärren och den gröna kabeln från dödar knappen till den andra änden av kabeln som är till hastighets spärren...

men funderar på att skippa den svartvita kabeln helt och koppla ihop den gröna kabeln bara med de som är till hastighets spärren..

återkommer med resultat :P
Användarens profilbild
dannebtm
Elmoped
Inlägg: 33
Blev medlem: 19 augusti 2013, 09:51
Ort: örebro

Inlägg av dannebtm »

det funkade inte... så jag bytte ut knappen till en annan ist... fick gömma den väl bara
Skriv svar