Derbi MK Thrower

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

räksmugglarn
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 16 april 2013, 15:45

Derbi MK Thrower

Inlägg av räksmugglarn »

Tja!
har ett MK Thrower rör på min Derbi Senda xtreme 06 som inte riktigt passar kröken går inte riktigt in i cylindern utan den stanar utanför så att det läcker under den.har testat att sätta dit en massa packingar men dem går bara sönder efter ett tag och den läcker ändå och börjar låta som fan och går piss.

finns det adapter eller något som man köper till så att det passar kanske?
Någon som har samma problem?
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 2 januari 2012, 12:16
Ort: Torslanda

Inlägg av fredcog »

En bild skulle hjälpa otroligt mycket i detta länge
Satsa på dig själv!! runka i motvind..

Mitt projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33910
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

jag har ett likadant rör, jag tog en vinkelslip och en handfil och slipade ner kanten på röret så det blev tunt nog att stoppa in i cylindern :D Blev hur tätt som helst, låter inte ett piss och jag har inte ens nån packning :P
Bild
räksmugglarn
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 16 april 2013, 15:45

Inlägg av räksmugglarn »

Asddfgf4 skrev:jag har ett likadant rör, jag tog en vinkelslip och en handfil och slipade ner kanten på röret så det blev tunt nog att stoppa in i cylindern :D Blev hur tätt som helst, låter inte ett piss och jag har inte ens nån packning :P
Ok, saken är den att mitt rör inte riktigt når cylindern utan den stannar en bit utanför
räksmugglarn
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 16 april 2013, 15:45

Inlägg av räksmugglarn »

fredcog skrev:En bild skulle hjälpa otroligt mycket i detta länge
ska fixa det
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

du får vrida och bända lite på kröken så den når ;) Min krök var ajg tvungen att vinkla så där mellanröret ska sitta får man dra ut kröken rätt hårt för att kunna få på mellanröret, för kröken går in i stötdämparen. Så försök vinkla det osv, det gick inte att ha det likadant som orginalröret satt :/
Bild
räksmugglarn
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 16 april 2013, 15:45

Inlägg av räksmugglarn »

Asddfgf4 skrev:du får vrida och bända lite på kröken så den når ;) Min krök var ajg tvungen att vinkla så där mellanröret ska sitta får man dra ut kröken rätt hårt för att kunna få på mellanröret, för kröken går in i stötdämparen. Så försök vinkla det osv, det gick inte att ha det likadant som orginalröret satt :/
Okej tack så mycket ska göra det.
Skriv svar