Problem med lyse.

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

MreliasN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 254
Blev medlem: 13 november 2011, 12:35

Problem med lyse.

Inlägg av MreliasN »

Tja!
Jag har en aerox som jag pillat lite med, och jag har tänkt ta bort alla knappar på styret för att få en riktigt clean look (moppen kommer att göras om rejält ). Men om jag tar bort knappen för lyset, kommer mitt framlyse fortfarande kunna lysa då när jag kör eller måste jag ha knappen kvar?

Hur kan man annars göra om jag vill att lyset ska fungera, men inte behöva ha knapparna kvar?
Fordon:
Yamaha aerox -02
Yamaha yz250f -09
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Du vill att det ska lysa hela tiden? Isf så är det bara att ta bort styrkontrollerna och lägga ihop rätt kablar så lyser det så fort du startar moppen.

Men om du tar bort dom så försvinner ju möjligheten till att använda blinkers,tuta och elstart. Går ju att placera diskreta knappar någon annanstans men eftersom du ska göra om den rätt mycket så kommer du kanske inte att ha något behov av dom funktionerna :)
MreliasN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 254
Blev medlem: 13 november 2011, 12:35

Inlägg av MreliasN »

Demuz skrev:Du vill att det ska lysa hela tiden? Isf så är det bara att ta bort styrkontrollerna och lägga ihop rätt kablar så lyser det så fort du startar moppen.

Men om du tar bort dom så försvinner ju möjligheten till att använda blinkers,tuta och elstart. Går ju att placera diskreta knappar någon annanstans men eftersom du ska göra om den rätt mycket så kommer du kanske inte att ha något behov av dom funktionerna :)
Okej, men vilka kablar ska man koppla ihop isåfall då? :)
Fordon:
Yamaha aerox -02
Yamaha yz250f -09
MreliasN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 254
Blev medlem: 13 november 2011, 12:35

Inlägg av MreliasN »

Ingen som vet vilka kablar man ska dra ihop med lyset för att få det och lysa hela tiden utan att behöva knapparna?
Mvh
Fordon:
Yamaha aerox -02
Yamaha yz250f -09
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

är väll inte så svårt att lista ut? :)

om du skruvar isär styrkontrollerna så ser du ju vilka kablar som går till vilka knappar, lägg ihop dom som är till lyset bara så ska det funka :)
MreliasN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 254
Blev medlem: 13 november 2011, 12:35

Inlägg av MreliasN »

[quote="Demuz"]är väll inte så svårt att lista ut? :)

om du skruvar isär styrkontrollerna så ser du ju vilka kablar som går till vilka knappar, lägg ihop dom som är till lyset bara så ska det funka :)[/quote

Jag har försökt kolla lite grann men inte kommit någon vart, här gjorde jag en liten bild så ni förstår hur de ser ut:Bild


Styrkontrollen vill jag alltså inte ha kvar.
Vart går dom kablarna som jag frågar om i bilden?
Hur ska jag dra ihop allt för att de ska funka?
Fordon:
Yamaha aerox -02
Yamaha yz250f -09
Skriv svar