körkort istället för körkortstillstånd

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Axelito
Svårstartad skrothög
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2012, 01:07

körkort istället för körkortstillstånd

Inlägg av Axelito »

Hej, jag och farsan har gått handledarutbildning för bilkörkort, och jag har tappat bort mitt körkortstillstånd. Men om man skulle bli stoppad och behöver visa detta, kan man använda körkortet(am-kort) istället?
hittar ingenstans där man kan beställa ett nytt heller :S
-Ludix one
Om ni behöver hjälp med iPhones, iPads och jailbreakning, Tveka inte att fråga! :)
Bild
Användarens profilbild
FantaaZtique
Svårstartad skrothög
Inlägg: 276
Blev medlem: 26 maj 2012, 23:38

Re: körkort istället för körkortstillstånd

Inlägg av FantaaZtique »

Bör väl räcka med legitimation av något slag bara? Kan ju använda vanligt leg ist för körkortet liksom.
If one day speed kills me, don't cry, because I was smiling.
Axelito
Svårstartad skrothög
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2012, 01:07

Re: körkort istället för körkortstillstånd

Inlägg av Axelito »

FantaaZtique skrev:Bör väl räcka med legitimation av något slag bara? Kan ju använda vanligt leg ist för körkortet liksom.
jo, men man måste ha ett giltigt körkortstillstånd, och det har man ju om man har ett körkort. Så det borde väl räcka?
-Ludix one
Om ni behöver hjälp med iPhones, iPads och jailbreakning, Tveka inte att fråga! :)
Bild
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Re: körkort istället för körkortstillstånd

Inlägg av TSR`BakarN »

Axelito skrev:
FantaaZtique skrev:Bör väl räcka med legitimation av något slag bara? Kan ju använda vanligt leg ist för körkortet liksom.
jo, men man måste ha ett giltigt körkortstillstånd, och det har man ju om man har ett körkort. Så det borde väl räcka?
har du papprena så din pappa är handledare åt dig ? för det räcker med dem o så din pappa har körkortet med sig ;)
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 570
Blev medlem: 8 september 2011, 21:09
Ort: Järfälla

Inlägg av -ReM- »

Tror inte det är riktigt så enkelt. Gick kursen för ett par dagar sedan och som jag uppfattade det så blir det stora problem för den som inte har tillståndet med sig.
Polisen är knappast speciellt taggade på att kolla med transportstyrelsen vem som har eller inte har ett tillstånd, det ska du ha med dig och inte tappa bort.
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Axelito
Svårstartad skrothög
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2012, 01:07

Inlägg av Axelito »

-ReM- skrev:Tror inte det är riktigt så enkelt. Gick kursen för ett par dagar sedan och som jag uppfattade det så blir det stora problem för den som inte har tillståndet med sig.
Polisen är knappast speciellt taggade på att kolla med transportstyrelsen vem som har eller inte har ett tillstånd, det ska du ha med dig och inte tappa bort.
jo det sa dom till mig också, men jag har ju ett giltigt körkort, och då har man ju ett giltigt körkortstillstånd.
-Ludix one
Om ni behöver hjälp med iPhones, iPads och jailbreakning, Tveka inte att fråga! :)
Bild
Axelito
Svårstartad skrothög
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2012, 01:07

Re: körkort istället för körkortstillstånd

Inlägg av Axelito »

TSR`BakarN skrev:
Axelito skrev:
FantaaZtique skrev:Bör väl räcka med legitimation av något slag bara? Kan ju använda vanligt leg ist för körkortet liksom.
jo, men man måste ha ett giltigt körkortstillstånd, och det har man ju om man har ett körkort. Så det borde väl räcka?
har du papprena så din pappa är handledare åt dig ? för det räcker med dem o så din pappa har körkortet med sig ;)
han har alla papper, men som det står nedan så råkar man illa ut om man inte har körkortstillståndet med sig :P
-Ludix one
Om ni behöver hjälp med iPhones, iPads och jailbreakning, Tveka inte att fråga! :)
Bild
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Re: körkort istället för körkortstillstånd

Inlägg av TSR`BakarN »

Axelito skrev:
TSR`BakarN skrev:
Axelito skrev: jo, men man måste ha ett giltigt körkortstillstånd, och det har man ju om man har ett körkort. Så det borde väl räcka?
har du papprena så din pappa är handledare åt dig ? för det räcker med dem o så din pappa har körkortet med sig ;)
han har alla papper, men som det står nedan så råkar man illa ut om man inte har körkortstillståndet med sig :P
du får väl skicka efter igen eller kolla om du kan få fram dem?
xNo0ne
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 26 juli 2012, 12:18
Ort: Örebro

Inlägg av xNo0ne »

Tror att det bara är att ringa in till Transportstyrelsen och beställa ett nytt papper hem, För det är ganska viktigt att ha pappret med sig, Blev stoppad för ett tag sen, då hade vi glömt pappret i andra bilen, Dok blev det inget för morsans sambo är gammal Kollega till honom på Brandstationen.. Men kan bli Böter... Enligt honom, Men alla är olika från person till person, Finns alltid dom som vill ha Löneförhöjning -.-´
Skriv svar