Varvar men går inte fortare

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

vGaddNv
Elmoped
Inlägg: 55
Blev medlem: 5 juli 2012, 14:05

Varvar men går inte fortare

Inlägg av vGaddNv »

Tjoo jag har satt i en ny cylinder "Airsal 50cc sport"

den varvar men går inte fortare helt enkelt, minst 20 km/h saktare går den med denna cylinder jämfört med orginal fast den varvar lika mycket, så skumt är det och vet inte varför.. Spamma olika saker som det kan vara vore det gulligt..
Tack i förhand :3
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 487
Blev medlem: 14 mars 2010, 21:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Jolly »

Börja med att köra in cylindern :roll:
vGaddNv
Elmoped
Inlägg: 55
Blev medlem: 5 juli 2012, 14:05

Inlägg av vGaddNv »

Jo de har jag gjort, inte så länge men en tank iaf.. den går fint men drar bara iväg i början när man gasar sen varvar den bara mer utan att den går speciellt fortare..
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 515
Blev medlem: 22 september 2012, 17:27
Ort: Sollebrunn

Inlägg av SNODDAS15 »

kollat tändstiftets färg så det inte är munstycket?
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott
Inlägg: 735
Blev medlem: 21 juni 2012, 10:00

Inlägg av Rangad »

Antingen är det fel på din hastighetsmätare eller din varvmätare! För om din motor varvar lika mycket och har samma drev och växellåda så ska den gå lika fort!
Derixx
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 5 april 2013, 14:43
Ort: Mölnlycke

Inlägg av Derixx »

vGaddNv skrev:Jo de har jag gjort, inte så länge men en tank iaf.. den går fint men drar bara iväg i början när man gasar sen varvar den bara mer utan att den går speciellt fortare..
Man ska köra in den cirka 30 mil.
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

om all drevning är samma och den varvar lika mycket så låter det typ som kopplingen är slut, men ja du skulle nog ha kört in cylindern tror att du har kör sönder den... öppna upp och kolla vettja
vGaddNv
Elmoped
Inlägg: 55
Blev medlem: 5 juli 2012, 14:05

Inlägg av vGaddNv »

Har ingen varvmätare eller hastighetsmätare.
Bytte från huvudmunstycke 70 till 85 men nu får den för mycket bensin.

Har precis öppnat cylindern och den såg jätte fin ut.. förstår inte varför den varvar men inte går så mycket fortare, precis i början går den fortare sen varvar den onödigt myckke med tanke på hastigheten.. :/
euroman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 5 maj 2011, 11:26
Ort: Dals-ed

Inlägg av euroman »

Säker på att den inte tar tjuvluft? Något är ju fel antingen bestyckning eller packningar, felihopmonterat eller vad som helst :P Kör du exakt samma saker som innan så borde den gå lika bra nu om inte bättre. Hur vet du att den justgår 20km/h sämre än innan på just samma varv om du inte har mätare på varv eller hastighet?
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
vGaddNv
Elmoped
Inlägg: 55
Blev medlem: 5 juli 2012, 14:05

Inlägg av vGaddNv »

mätte med gps.. Min bror har gjort allt och han har klyvt motorn, nytt vevhus, cylinderkit, nya packningar så den borde gå mycket bättre ...
vGaddNv
Elmoped
Inlägg: 55
Blev medlem: 5 juli 2012, 14:05

Inlägg av vGaddNv »

Kan det vara så att den går så mycket saktare eftersom jag inte har dragit fram tändningen som det stod att man skulle göra (0.5mm) ???
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Låter som sliten koppling!
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 570
Blev medlem: 8 september 2011, 21:09
Ort: Järfälla

Inlägg av -ReM- »

Persson97 skrev:Låter som sliten koppling!
Tänkte just säga detsamma.
Kan också vara så att ni spänt kopplingen lite mer den här gången än innan, som gör att den inte släpper ut ordentligt och får dålig kontakt med drivpaketet.
Prova att släppa lite på kopplingen, kolla motoroljan, i värsta fall byt lameller.
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
vGaddNv
Elmoped
Inlägg: 55
Blev medlem: 5 juli 2012, 14:05

Inlägg av vGaddNv »

Bytte till större munstycke och nu när man gasar så blöddrar den på högsta växeln framförallt men har forfarande problem med att den bara drar ivägdirekt när man gasar sen typ bromsar den och går upp i varv och fattar ej varför :(
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Felpost så det bara smäller om det, Kan dock ej låsa.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Låst