Tjoo jag har satt i en ny cylinder "Airsal 50cc sport"
den varvar men går inte fortare helt enkelt, minst 20 km/h saktare går den med denna cylinder jämfört med orginal fast den varvar lika mycket, så skumt är det och vet inte varför.. Spamma olika saker som det kan vara vore det gulligt..
Tack i förhand :3
Jo de har jag gjort, inte så länge men en tank iaf.. den går fint men drar bara iväg i början när man gasar sen varvar den bara mer utan att den går speciellt fortare..
Antingen är det fel på din hastighetsmätare eller din varvmätare! För om din motor varvar lika mycket och har samma drev och växellåda så ska den gå lika fort!
vGaddNv skrev:Jo de har jag gjort, inte så länge men en tank iaf.. den går fint men drar bara iväg i början när man gasar sen varvar den bara mer utan att den går speciellt fortare..
om all drevning är samma och den varvar lika mycket så låter det typ som kopplingen är slut, men ja du skulle nog ha kört in cylindern tror att du har kör sönder den... öppna upp och kolla vettja
Har ingen varvmätare eller hastighetsmätare.
Bytte från huvudmunstycke 70 till 85 men nu får den för mycket bensin.
Har precis öppnat cylindern och den såg jätte fin ut.. förstår inte varför den varvar men inte går så mycket fortare, precis i början går den fortare sen varvar den onödigt myckke med tanke på hastigheten.. :/
Säker på att den inte tar tjuvluft? Något är ju fel antingen bestyckning eller packningar, felihopmonterat eller vad som helst Kör du exakt samma saker som innan så borde den gå lika bra nu om inte bättre. Hur vet du att den justgår 20km/h sämre än innan på just samma varv om du inte har mätare på varv eller hastighet?
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Tänkte just säga detsamma.
Kan också vara så att ni spänt kopplingen lite mer den här gången än innan, som gör att den inte släpper ut ordentligt och får dålig kontakt med drivpaketet.
Prova att släppa lite på kopplingen, kolla motoroljan, i värsta fall byt lameller.
Bytte till större munstycke och nu när man gasar så blöddrar den på högsta växeln framförallt men har forfarande problem med att den bara drar ivägdirekt när man gasar sen typ bromsar den och går upp i varv och fattar ej varför