Mc-dämpare på Moppe?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Mc-dämpare på Moppe?

Inlägg av Asddfgf4 »

Hur mycket dämpar det ljudet / får ljudet att låta annorlunda, djupare kanske, om man sätter på en motorcykeldämpare istället för moppedämparen. Min trimmade moppe låter en hel del, och jag har köpt ljudisolerande avgasbandage nu, men tänkte att man kanske skulle köpa en Mc-dämpare och sätta på för att minska ljudet ännu mer. Hjälper det, eller blir det sämre effekt eller nåt sånt?
Bild
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

Är ju svårt att svara på finns ju olika ljudämapre motorcykel som det finns olika ljudärmpare till moped ;) Men du kan ju testa att byta ull på trimröret eller sätta dit originaljudämparen som inte låter alls mycket! :) Men mycket utav ljudet kommer från själva röret och det ljudet förbättrar du genom avgasbandage som du har! :)

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

fast med avagasbandaget på kröken så kommer det rosta/oxidera om du nu vill ha ett fint rör ;) annars råder jag dig att man byter till org ljuddämpare eller får tag i ett tystare trimrör ;)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Eller svetsar ett eget rör i tjock plåt, många trimkrökar är suderduper tunn i plåten, vilket även resulterar till mer smattande osv.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

att hålla röret fint är skit samma, är redan fult som stryk :p Hörde att man kan dränka det i citronsyre blandat vatten för att minska rostningen. Jag har org. ljuddämparn på nu, dock kanske jag behöver sätta i riktig ull för att minska ljudet mer, har värmeisolering för husbygge i nu (hehe :roll: ) Men har ni någon dämpare som ni vet om som är riktigt bra som dämpar mycket av ljudet? :)
Bild
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

som de andra har sagt är att det mest röret som låter (kröken) o då får du leta efter ett annat rör eller göra eget.
Gurraaaaa
Svårstartad skrothög
Inlägg: 237
Blev medlem: 9 september 2012, 14:56

Inlägg av Gurraaaaa »

Vad har du för rör nu?
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

http://twostroke.se/Graphics/Products/11024.jpg

Det röret har jag nu, med org. ljuddämparn som dock ser likadan ut, men ah.

Jag har inte svetskunskaperna som krävs för bugget av ett eget rör, så det kommer inte att gå :P
Bild
Skriv svar