Söndagsauktion! NY REGEL!

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, CaToXXo

addebws
Elmoped
Inlägg: 101
Blev medlem: 13 september 2010, 02:48
Ort: Stockholm

Inlägg av addebws »

KoNG skrev:Teddyboy: Ge tips på vad vi kan ha i Söndags auktionerna.

lillnick3: Alltså det vi har i söndags autkionen har vi, det går inte att ändra, tänk om alla skulle ändra vad dom ville ha, det skulle inte vara bra

Mvh // Kong
tror han menar typ att om ni har typ ett rör, som finns både till liggande och stående, alltså samma modell osv. så ska man få välja :P ?
rod_rrx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 489
Blev medlem: 7 december 2007, 22:50
Ort: Stockholm @136

Inlägg av rod_rrx »

fattar inte varför folk höjjer som fan, vill ni inte få det billigt eller?

idioter.. IDIOTER!! det kan ni ge er fan på att ni är.
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??

HAHA!
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

rod_rrx skrev:fattar inte varför folk höjjer som fan, vill ni inte få det billigt eller?

idioter.. IDIOTER!! det kan ni ge er fan på att ni är.
Håller med dig, folk är ju idioter som nu denna söndagsauktion (vecka 51) så höjer idioterna med 100-150 kr. Jag tänkte faktiskt buda på den men jag hatar folk som gör så, jag blir så jävla less när dom förstör för sig själva och för alla andra :evil:
rod_rrx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 489
Blev medlem: 7 december 2007, 22:50
Ort: Stockholm @136

Inlägg av rod_rrx »

rkan skrev:
rod_rrx skrev:fattar inte varför folk höjjer som fan, vill ni inte få det billigt eller?

idioter.. IDIOTER!! det kan ni ge er fan på att ni är.
Håller med dig, folk är ju idioter som nu denna söndagsauktion (vecka 51) så höjer idioterna med 100-150 kr. Jag tänkte faktiskt buda på den men jag hatar folk som gör så, jag blir så jävla less när dom förstör för sig själva och för alla andra :evil:
man kan bara inse en sak. folket på TSR har itne alla hästar hemma i stallet. man kan få en beggad PWk för 400kr liksom. och nu liger det på 360kr

IDIOTER!
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??

HAHA!
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

man blir ju ledsen när man ser på folk som höjer med 100 när budet är lågt redan? det enda man kan göra är att be att folk ska börja tänka lite smart snart ..
Senast redigerad av somlow den 28 april 2013, 22:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

rod_rrx skrev:
rkan skrev:
rod_rrx skrev:fattar inte varför folk höjjer som fan, vill ni inte få det billigt eller?

idioter.. IDIOTER!! det kan ni ge er fan på att ni är.
Håller med dig, folk är ju idioter som nu denna söndagsauktion (vecka 51) så höjer idioterna med 100-150 kr. Jag tänkte faktiskt buda på den men jag hatar folk som gör så, jag blir så jävla less när dom förstör för sig själva och för alla andra :evil:
man kan bara inse en sak. folket på TSR har itne alla hästar hemma i stallet. man kan få en beggad PWk för 400kr liksom. och nu liger det på 360kr

IDIOTER!
om det inte passar att köpa en helt ny förgasare för 400 så får ni gärna köpa en ny i butik för 899.'

innan ni kallar någon för idiot så borde ni ta en funderare. "är jag en idiot själv?"

om jag nu vill bjuda 150 kr över sista budet så låt mig göra det.

"så höjer idioterna med 100-150 kr. Jag tänkte faktiskt buda på den men jag hatar folk som gör så"

du ska ALLDRIG kalla någon för idiot. grejen med att buda är att få grejen man budar på. och i detta fallet så sket du ju i det för priset blev för högt. det är ju det som är grejen med budgivning din *** *** ***** *** :evil:

jag bjöd iaf 400 och jag kommer höja mer för vill verkligen ha förgasaren.
rod_rrx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 489
Blev medlem: 7 december 2007, 22:50
Ort: Stockholm @136

Inlägg av rod_rrx »

PoWeRKinG skrev:
rod_rrx skrev:
rkan skrev: Håller med dig, folk är ju idioter som nu denna söndagsauktion (vecka 51) så höjer idioterna med 100-150 kr. Jag tänkte faktiskt buda på den men jag hatar folk som gör så, jag blir så jävla less när dom förstör för sig själva och för alla andra :evil:
man kan bara inse en sak. folket på TSR har itne alla hästar hemma i stallet. man kan få en beggad PWk för 400kr liksom. och nu liger det på 360kr

IDIOTER!
om det inte passar att köpa en helt ny förgasare för 400 så får ni gärna köpa en ny i butik för 899.'

innan ni kallar någon för idiot så borde ni ta en funderare. "är jag en idiot själv?"

om jag nu vill bjuda 150 kr över sista budet så låt mig göra det.

"så höjer idioterna med 100-150 kr. Jag tänkte faktiskt buda på den men jag hatar folk som gör så"

du ska ALLDRIG kalla någon för idiot. grejen med att buda är att få grejen man budar på. och i detta fallet så sket du ju i det för priset blev för högt. det är ju det som är grejen med budgivning din *** *** ***** *** :evil:

jag bjöd iaf 400 och jag kommer höja mer för vill verkligen ha förgasaren.
okey men jag kan säga att du är en idiot.. du kan köpa en i samma skick för 400kr. MED det är inge skillnad på den där och en stylepro. det är fortfarande en kopia på keihin PWK
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??

HAHA!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

rod_rrx skrev:
PoWeRKinG skrev:
rod_rrx skrev: man kan bara inse en sak. folket på TSR har itne alla hästar hemma i stallet. man kan få en beggad PWk för 400kr liksom. och nu liger det på 360kr

IDIOTER!
om det inte passar att köpa en helt ny förgasare för 400 så får ni gärna köpa en ny i butik för 899.'

innan ni kallar någon för idiot så borde ni ta en funderare. "är jag en idiot själv?"

om jag nu vill bjuda 150 kr över sista budet så låt mig göra det.

"så höjer idioterna med 100-150 kr. Jag tänkte faktiskt buda på den men jag hatar folk som gör så"

du ska ALLDRIG kalla någon för idiot. grejen med att buda är att få grejen man budar på. och i detta fallet så sket du ju i det för priset blev för högt. det är ju det som är grejen med budgivning din *** *** ***** *** :evil:

jag bjöd iaf 400 och jag kommer höja mer för vill verkligen ha förgasaren.
okey men jag kan säga att du är en idiot.. du kan köpa en i samma skick för 400kr. MED det är inge skillnad på den där och en stylepro. det är fortfarande en kopia på keihin PWK
att köpa något för tex 500 som kostar 900 ny är fortfarande en bra deal. sen är inte jag någon märkessnobb som köper något för att det är ett speciellt märke. är ute efter en hyffsad förgasare bara. den jag har är ingen hyper racingmaskin ;)

förlåt för att jag är lite iriterad. vaknade precis och har inte ätit så är rätt grinig :roll:

om jag nu vill bjuda 500 så kan ni väll låta mig göra det? :O
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?
Inlägg: 1216
Blev medlem: 9 maj 2010, 17:01
Ort: Onsala

Inlägg av Pontusandersson95 »

PoWeRKinG skrev:
rod_rrx skrev:
PoWeRKinG skrev: om det inte passar att köpa en helt ny förgasare för 400 så får ni gärna köpa en ny i butik för 899.'

innan ni kallar någon för idiot så borde ni ta en funderare. "är jag en idiot själv?"

om jag nu vill bjuda 150 kr över sista budet så låt mig göra det.

"så höjer idioterna med 100-150 kr. Jag tänkte faktiskt buda på den men jag hatar folk som gör så"

du ska ALLDRIG kalla någon för idiot. grejen med att buda är att få grejen man budar på. och i detta fallet så sket du ju i det för priset blev för högt. det är ju det som är grejen med budgivning din *** *** ***** *** :evil:

jag bjöd iaf 400 och jag kommer höja mer för vill verkligen ha förgasaren.
okey men jag kan säga att du är en idiot.. du kan köpa en i samma skick för 400kr. MED det är inge skillnad på den där och en stylepro. det är fortfarande en kopia på keihin PWK
att köpa något för tex 500 som kostar 900 ny är fortfarande en bra deal. sen är inte jag någon märkessnobb som köper något för att det är ett speciellt märke. är ute efter en hyffsad förgasare bara. den jag har är ingen hyper racingmaskin ;)

förlåt för att jag är lite iriterad. vaknade precis och har inte ätit så är rätt grinig :roll:

om jag nu vill bjuda 500 så kan ni väll låta mig göra det? :O
men det är ju riktigt dumt att buda 500kr 5 timmar innan auktionen slutar man kan ju buda 1 timma innan man kännar ju inte en enda krona när man budar på dettta viset och jag vet att du kanske gärna vill ha den men varför inte göra en riktigt bra deal iställer och kanske då den för 150 kr? :S
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Ni som tycker att personer som bjuder högt är idioter, det är ni som är idioter.

Så länge man inte kommer över marknadspriset så har man "gjort en förtjänst" på affären i teorin. Det fungerar inte att sitta och bjuda 3kr, tror ni på det själva att sådana snåljåpar ska ha en chans så är ni helt fel ute. Lägger man ett lagom bud så blir man av med 90% av alla andra spekulanter som sitter och småpetar.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Pontusandersson95 skrev:
PoWeRKinG skrev:
rod_rrx skrev: okey men jag kan säga att du är en idiot.. du kan köpa en i samma skick för 400kr. MED det är inge skillnad på den där och en stylepro. det är fortfarande en kopia på keihin PWK
att köpa något för tex 500 som kostar 900 ny är fortfarande en bra deal. sen är inte jag någon märkessnobb som köper något för att det är ett speciellt märke. är ute efter en hyffsad förgasare bara. den jag har är ingen hyper racingmaskin ;)

förlåt för att jag är lite iriterad. vaknade precis och har inte ätit så är rätt grinig :roll:

om jag nu vill bjuda 500 så kan ni väll låta mig göra det? :O
men det är ju riktigt dumt att buda 500kr 5 timmar innan auktionen slutar man kan ju buda 1 timma innan man kännar ju inte en enda krona när man budar på dettta viset och jag vet att du kanske gärna vill ha den men varför inte göra en riktigt bra deal iställer och kanske då den för 150 kr? :S
om jag bjuder 502 kr som jag har gjort så vill jag ha den för 502 kr. sen om någon bjuder 600 kr vill han ju ge 600 för den. då får han väll betala det? då får han ju skylla sig själv om han får sista budet :roll:

jag tänker iaf buda tills jag tycker att det blir för dyrt.

EDIT:
bensinskalle skrev:Ni som tycker att personer som bjuder högt är idioter, det är ni som är idioter.

Så länge man inte kommer över marknadspriset så har man "gjort en förtjänst" på affären i teorin. Det fungerar inte att sitta och bjuda 3kr, tror ni på det själva att sådana snåljåpar ska ha en chans så är ni helt fel ute. Lägger man ett lagom bud så blir man av med 90% av alla andra spekulanter som sitter och småpetar.

Det är det jag menar! budgivning är ju för att den som bjuder högst ska vinna. om den bjuder 5 kr för ngt som kostar 900 nytt så är det klart att någon bjuder högre :wink:
rod_rrx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 489
Blev medlem: 7 december 2007, 22:50
Ort: Stockholm @136

Inlägg av rod_rrx »

bensinskalle skrev:Ni som tycker att personer som bjuder högt är idioter, det är ni som är idioter.

Så länge man inte kommer över marknadspriset så har man "gjort en förtjänst" på affären i teorin. Det fungerar inte att sitta och bjuda 3kr, tror ni på det själva att sådana snåljåpar ska ha en chans så är ni helt fel ute. Lägger man ett lagom bud så blir man av med 90% av alla andra spekulanter som sitter och småpetar.
du fattar inte vad ajg menar..

HAN KAN FÅ EN I SAMMA SKICK FÖR MINDRE PENGAR!

visst har man gjort en vinst närman köperför billigare än ny priset men han förlorar även då han kunde få den billigare. tex om han bjudit lite mindre eller bara köpt en beggad.
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??

HAHA!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

rod_rrx skrev:
bensinskalle skrev:Ni som tycker att personer som bjuder högt är idioter, det är ni som är idioter.

Så länge man inte kommer över marknadspriset så har man "gjort en förtjänst" på affären i teorin. Det fungerar inte att sitta och bjuda 3kr, tror ni på det själva att sådana snåljåpar ska ha en chans så är ni helt fel ute. Lägger man ett lagom bud så blir man av med 90% av alla andra spekulanter som sitter och småpetar.
du fattar inte vad ajg menar..

HAN KAN FÅ EN I SAMMA SKICK FÖR MINDRE PENGAR!

visst har man gjort en vinst närman köperför billigare än ny priset men han förlorar även då han kunde få den billigare. tex om han bjudit lite mindre eller bara köpt en beggad.
om man vill ha en helt ny då? det blir inte bättre skick än när den är helt ny och oöppnad.

och sen knske det inte finns exsakt den man vill ha tillgänglig beggad?

men jag har defenitivt slutat buda för nu ligger det ju på 700+ :roll:
rod_rrx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 489
Blev medlem: 7 december 2007, 22:50
Ort: Stockholm @136

Inlägg av rod_rrx »

PoWeRKinG skrev:
rod_rrx skrev:
bensinskalle skrev:Ni som tycker att personer som bjuder högt är idioter, det är ni som är idioter.

Så länge man inte kommer över marknadspriset så har man "gjort en förtjänst" på affären i teorin. Det fungerar inte att sitta och bjuda 3kr, tror ni på det själva att sådana snåljåpar ska ha en chans så är ni helt fel ute. Lägger man ett lagom bud så blir man av med 90% av alla andra spekulanter som sitter och småpetar.
du fattar inte vad ajg menar..

HAN KAN FÅ EN I SAMMA SKICK FÖR MINDRE PENGAR!

visst har man gjort en vinst närman köperför billigare än ny priset men han förlorar även då han kunde få den billigare. tex om han bjudit lite mindre eller bara köpt en beggad.
om man vill ha en helt ny då? det blir inte bättre skick än när den är helt ny och oöppnad.

och sen knske det inte finns exsakt den man vill ha tillgänglig beggad?

men jag har defenitivt slutat buda för nu ligger det ju på 700+ :roll:
äääh att få det i förpackning är överskattat. du kan få en pwk med insug, luftfilter och muntyckesatser för 700kr. om inte billigare.

en förgasare slits inte som andra mtoor dlar så det är inprensip samma skick på insidan som en ny.(sålänge ägaren innan kan skruva ordentligt) så den lämnar samma effekt som beggad och ny.
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??

HAHA!
RacingTobbe
Gasres
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 juli 2009, 22:39
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

Jag kan börja med att säga Inget snack i budgivningen! ... Men jag kan hålla med er, kan vara skumt eftersom han blev medlem idag, men det kan ju bero på att han ville ha den? + 1000kr är ju billigare än orginalpriset, så?
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
emilg95
Elmoped
Inlägg: 67
Blev medlem: 25 juli 2010, 23:51

Inlägg av emilg95 »

räcker det att skicka ett pm med adress osv, sen kan man buda om flera gånger på samma aktion?
RacingTobbe
Gasres
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 juli 2009, 22:39
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

emilg95 skrev:räcker det att skicka ett pm med adress osv, sen kan man buda om flera gånger på samma aktion?
Men du skickar ju det när du har vunnit auktionen? annars behöver du ju inte göra det? :P
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

emilg95 skrev:räcker det att skicka ett pm med adress osv, sen kan man buda om flera gånger på samma aktion?
det står ju i reglerna hur du ska göra ? det är väl inte så svårt att följa ? :)
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

emilg95 skrev:räcker det att skicka ett pm med adress osv, sen kan man buda om flera gånger på samma aktion?
du budar över hela tiden bara :D sen om du vinner så skickar du ett mail till twostroke@info.se eller vad det är (står i auktionen)

skicka

Namn:
Användarnamn:
Adress:
stad:
postnummer:
vinnande pris:


sen får du mail tillbaka och dom skickar det :D
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

Hej, jag vann söndagsauktionen igår och har sökt igenom forumet om hur det är med leveranser osv, verkar som att reglerna har ändrats en hel del och hur är det egentligen? Har skickat mailet med adress osv. till Twostroke, men nu när jag har kollat igenom forumet verkar det som att allt inte är helt klart när det gäller auktionerna..

Är det något jag missat eller ska man bara maila?
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

byYn skrev:Hej, jag vann söndagsauktionen igår och har sökt igenom forumet om hur det är med leveranser osv, verkar som att reglerna har ändrats en hel del och hur är det egentligen? Har skickat mailet med adress osv. till Twostroke, men nu när jag har kollat igenom forumet verkar det som att allt inte är helt klart när det gäller auktionerna..

Är det något jag missat eller ska man bara maila?
Regel #3 "Vinnaren av auktionen kontaktar själv Twostroke och meddelar"
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
TheUnuzuaL
Svårstartad skrothög
Inlägg: 244
Blev medlem: 24 maj 2011, 17:23
Kontakt:

Inlägg av TheUnuzuaL »

du sa auktion. hur betalar man då? asså hur lägger man ut pengar? :)
TOUGH LIFE YO!
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

TheUnuzuaL skrev:du sa auktion. hur betalar man då? asså hur lägger man ut pengar? :)
Om du vinner auktionen, så skickar twostroke delarna till dig som vanligt och du betalar som du brukar när du beställer delar därifrån! Samma princip. kreditkort eller postförskott eller hur du nu betalar.
Användarens profilbild
TheUnuzuaL
Svårstartad skrothög
Inlägg: 244
Blev medlem: 24 maj 2011, 17:23
Kontakt:

Inlägg av TheUnuzuaL »

Roxxen96 skrev:
TheUnuzuaL skrev:du sa auktion. hur betalar man då? asså hur lägger man ut pengar? :)
Om du vinner auktionen, så skickar twostroke delarna till dig som vanligt och du betalar som du brukar när du beställer delar därifrån! Samma princip. kreditkort eller postförskott eller hur du nu betalar.
men då får man ju aldrig se vad man får för någonting?
Då kan man ju förlora jätte mycket pengar om dom lottar ut en 70cc :(
TOUGH LIFE YO!
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

TheUnuzuaL skrev:
Roxxen96 skrev:
TheUnuzuaL skrev:du sa auktion. hur betalar man då? asså hur lägger man ut pengar? :)
Om du vinner auktionen, så skickar twostroke delarna till dig som vanligt och du betalar som du brukar när du beställer delar därifrån! Samma princip. kreditkort eller postförskott eller hur du nu betalar.
men då får man ju aldrig se vad man får för någonting?
Då kan man ju förlora jätte mycket pengar om dom lottar ut en 70cc :(
twostroke går att lita på ;)
Användarens profilbild
TheUnuzuaL
Svårstartad skrothög
Inlägg: 244
Blev medlem: 24 maj 2011, 17:23
Kontakt:

Inlägg av TheUnuzuaL »

Victorh skrev:
TheUnuzuaL skrev:
Roxxen96 skrev: Om du vinner auktionen, så skickar twostroke delarna till dig som vanligt och du betalar som du brukar när du beställer delar därifrån! Samma princip. kreditkort eller postförskott eller hur du nu betalar.
men då får man ju aldrig se vad man får för någonting?
Då kan man ju förlora jätte mycket pengar om dom lottar ut en 70cc :(
twostroke går att lita på ;)
men vad delar dom till exempel ut då?
Typ klistermärken och sånt där ? :D
TOUGH LIFE YO!
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket
Inlägg: 853
Blev medlem: 26 juli 2011, 10:37

Inlägg av TrueBorn »

Komplett cateye till auktion någon gång? :roll:
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Ingenting idag :cry:?
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

jack.lofgren skrev:Ingenting idag :cry:?
Var det verkligen nödvändigt att bumpa tråden?
Uppenbarligen så var det ingen auktion idag pga trollbuden, sovit under en sten och missat det?
Skriv svar