Skicka avgasrör via bussgods.se

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Skicka avgasrör via bussgods.se

Inlägg av Roxxen96 »

Tjenare,

Skall skicka iväg mitt Hebo Bufanda rör via bussgods.

Gick dit igår med hela skiten inpacketerad i eget emballage. Verkar inte finns några lådor som får plats med Hebo kröken i då den är såpass stor... :roll:

Frakten skulle bli 318 kr om det skulle skickas i eget emballage. Låter ruskigt dyrt? Och frakten skulle även jag få betala, varför vet jag inte.

Har googlat massa och de flesta skriver att dom endast behövt betala cirka 100 kr i frakt.

Någon som har bra erfarenheter av detta och kan hjälpa mig med vad som blir billigast och enklast att göra?

Är ett Hebo Bufanda rör ( Krök, dämpare, fäste, mellanrör ).

Eller rekommenderar ni något annat enkelt företag?

Det är köparen som ska betala frakten, så vilket alternativ skall jag välja?

www.bussgods.se

Väldigt tacksam för hjälp!
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Re: Skicka avgasrör via bussgods.se

Inlägg av byYn »

Roxxen96 skrev:Tjenare,

Skall skicka iväg mitt Hebo Bufanda rör via bussgods.

Gick dit igår med hela skiten inpacketerad i eget emballage. Verkar inte finns några lådor som får plats med Hebo kröken i då den är såpass stor... :roll:

Frakten skulle bli 318 kr om det skulle skickas i eget emballage. Låter ruskigt dyrt? Och frakten skulle även jag få betala, varför vet jag inte.

Har googlat massa och de flesta skriver att dom endast behövt betala cirka 100 kr i frakt.

Någon som har bra erfarenheter av detta och kan hjälpa mig med vad som blir billigast och enklast att göra?

Är ett Hebo Bufanda rör ( Krök, dämpare, fäste, mellanrör ).

Eller rekommenderar ni något annat enkelt företag?

Det är köparen som ska betala frakten, så vilket alternativ skall jag välja?

www.bussgods.se

Väldigt tacksam för hjälp!
Absolut enklaste, billigaste och bästa i mitt tycke är blocketpaketet. Skickade ett 1m långt paket, 7 kg tungt inkl postförskott genom hela landet (Luleå-Skåne) För 200 spänn.

Och man behöver inte ha sålt varan på blocket för att använda paketet (Har iallafall jag gjort)

Kan även tillägga att samma paket skulle ha kostat över 500 spänn med bussgods, kollade där först.

edit: https://www.blocket.se/blocketpaketet/b ... aketet.htm
Bild
Användarens profilbild
Baszs
Svårstartad skrothög
Inlägg: 292
Blev medlem: 19 september 2012, 15:23
Ort: Kalmar

Inlägg av Baszs »

Håller med byYn, blocketpacketet är det bästa. Skickat två st nu och det går felfritt fram och köparen betalar frakten!
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

Kör på blocket paketet:) går inte att bli lurad och att det är billigt att skicka:)
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Re: Skicka avgasrör via bussgods.se

Inlägg av G-son »

Roxxen96 skrev:Och frakten skulle även jag få betala, varför vet jag inte.
Självklart, det är ju du som köper tjänsten av Bussgods. Ska köparen betala frakten får du helt enkelt lägga på fraktkostnaden på priset han betalar för röret.

Jag matade in några gissade mått på ett packat rör på bussgods och fick frakten till 275kr, mycket pengar men inte helt orimligt eftersom det är såpass stort. Men det blir 60kr till om det ska skickas med efterkrav (köparen betalar vid uthämtning).
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

posten, skicka mitt beta orginal rör för 98kr :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Frågade min bror och han hänvisade att skicka via Schenker ( I stort sett samma som blocketpaketet ).

Frakten blev en 120 kr, med måtten: Längd: 55, Bredd: 40, Höjd: 25 och vikt cirka 7 kg.

Så det har löst sig nu, tack så mycket för era ideer och förslag.


EDIT: Blev blocketpaketet tillslut, då Schenker endast var förbetalning. Tack för tipset ;)
Skriv svar